V oblasti dopravy je zámerom financovať aj opravy ciest III. a II. triedy, predbežne v dĺžke 61 kilometrov.
Autor TASR
Košice 25. apríla (TASR) – Košický samosprávny kraj (KSK) chce využiť nízke úrokové miery Európskej investičnej banky (EIB) a požičať si peniaze na financovanie infraštruktúry so zameraním na opravy ciest. Zámery na investičné projekty sú v predpokladanej výške 30 miliónov eur. Okrem dopravy by mali ísť peniaze aj do oblasti školstva, športu, kultúry či sociálnych vecí. Vyplýva to z informatívnej správy, ktorú dnes Zastupiteľstvo KSK vzalo na vedomie.
"Rokovania s EIB nie sú ukončené. Správa je informatívna, na tomto materiáli sa bude ďalej pracovať. Spresniť by sa to malo na budúcom zastupiteľstve 27. júna," uviedol predseda KSK Zdenko Trebuľa.
V oblasti dopravy je zámerom financovať opravy ciest III. a II. triedy, predbežne v dĺžke 61 kilometrov, ako aj nakúpiť mechanizmy na údržbu. Plánovaný objem financií na tento účel je 16,8 milióna eur. Ide o cesty, ktoré sa nedostali do projektov rekonštrukcií s podporou eurofondov.
Hoci dôjde k zvýšeniu celkového dlhu kraja, snahou je podľa Trebuľu využiť výhodné úrokové sadzby EIB, ktoré sa pomaly blížia k záporným hodnotám. "Ak by sme v tomto období nevyužili túto skutočnosť, išli by sme sami proti sebe, pretože ten investičný dlh nám začne narastať a v konečnom dôsledku v priebehu možno roka - dvoch bude tá oprava ciest stáť úplne iné peniaze," povedal pre novinárov. Zdôraznil pritom potrebu hľadať systémové kroky v krajine na to, aby samosprávne kraje boli finančne schopné starať sa o cesty. "Ide najmä o Košický a Prešovský samosprávny kraj, kde stále výrazne chýba tá nadradená dopravná infraštruktúra," dodal.
K ďalším plánovaným projektom z úveru EIB patrí znižovanie energetickej náročnosti budov zariadení sociálnych služieb v kraji v celkovom objeme 6,1 milióna eur, vybudovanie multifunkčnej telocvične v Košiciach s nákladom 4,6 milióna eur alebo projekt Depozitára Východoslovenského múzea (VSM) v Košiciach – Šaci (1 milión eur). Úver by sa mal čerpať v rokoch 2016 až 2018.
"Rokovania s EIB nie sú ukončené. Správa je informatívna, na tomto materiáli sa bude ďalej pracovať. Spresniť by sa to malo na budúcom zastupiteľstve 27. júna," uviedol predseda KSK Zdenko Trebuľa.
V oblasti dopravy je zámerom financovať opravy ciest III. a II. triedy, predbežne v dĺžke 61 kilometrov, ako aj nakúpiť mechanizmy na údržbu. Plánovaný objem financií na tento účel je 16,8 milióna eur. Ide o cesty, ktoré sa nedostali do projektov rekonštrukcií s podporou eurofondov.
Hoci dôjde k zvýšeniu celkového dlhu kraja, snahou je podľa Trebuľu využiť výhodné úrokové sadzby EIB, ktoré sa pomaly blížia k záporným hodnotám. "Ak by sme v tomto období nevyužili túto skutočnosť, išli by sme sami proti sebe, pretože ten investičný dlh nám začne narastať a v konečnom dôsledku v priebehu možno roka - dvoch bude tá oprava ciest stáť úplne iné peniaze," povedal pre novinárov. Zdôraznil pritom potrebu hľadať systémové kroky v krajine na to, aby samosprávne kraje boli finančne schopné starať sa o cesty. "Ide najmä o Košický a Prešovský samosprávny kraj, kde stále výrazne chýba tá nadradená dopravná infraštruktúra," dodal.
K ďalším plánovaným projektom z úveru EIB patrí znižovanie energetickej náročnosti budov zariadení sociálnych služieb v kraji v celkovom objeme 6,1 milióna eur, vybudovanie multifunkčnej telocvične v Košiciach s nákladom 4,6 milióna eur alebo projekt Depozitára Východoslovenského múzea (VSM) v Košiciach – Šaci (1 milión eur). Úver by sa mal čerpať v rokoch 2016 až 2018.