Jeho obnova sa začala v júni tohto roka.
Autor TASR
Novosad 22. novembra (TASR) – Košický samosprávny kraj (KSK) ukončil v novembri rekonštrukciu mosta na ceste II/552 za obcou Novosad v okrese Trebišov. Jeho obnova sa začala v júni tohto roka a stála viac ako 219.000 eur, informoval v utorok Úrad KSK.
Rekonštrukciu si vyžiadal zlý stavebnotechnický stav mosta. Medzi najväčšie problémy patrilo, že na mostných krídlach dochádzalo k rozpadu a odlamovaniu betónu a vzniku trhlín, poškodená bola aj hydroizolácia. Vek sa podľa kraja podpísal aj pod vypadanú výplň styčných škár konštrukcie či skorodované a chýbajúce zábradlie.
Stavebné práce pozostávali z búrania mostného zvršku a konštrukčných častí. V prechodovej oblasti stavbári vybudovali drenážne vrstvy a nové mostné krídla. V rámci mostného zvršku realizovali novú hydroizoláciu, vrstvy vozovky, odvodnenie mosta a zábradľové zvodidlá. Záverečné práce obsahovali úpravu okolia, zhotovenie vodorovného dopravného značenia a umiestnenie tabúľ s identifikačným číslom mosta.
Podľa predsedu KSK Rastislava Trnku sa pod zlý technický stav mosta z roku 1986 podpísala hlavne intenzita dopravy. "Okrem skorodovaných častí a zatekania mosta sa na vozovke začali vyskytovať trhliny, hrbole a poklesy. Som rád, že práce sa podarilo dokončiť v stanovených termínoch a že Zemplínčania nemuseli absolvovať obchádzku. Obnova sa realizovala po poloviciach vždy v jednom jazdnom pruhu," uviedol. Rekonštrukciu zabezpečila Správa ciest KSK.
Rekonštrukciu si vyžiadal zlý stavebnotechnický stav mosta. Medzi najväčšie problémy patrilo, že na mostných krídlach dochádzalo k rozpadu a odlamovaniu betónu a vzniku trhlín, poškodená bola aj hydroizolácia. Vek sa podľa kraja podpísal aj pod vypadanú výplň styčných škár konštrukcie či skorodované a chýbajúce zábradlie.
Stavebné práce pozostávali z búrania mostného zvršku a konštrukčných častí. V prechodovej oblasti stavbári vybudovali drenážne vrstvy a nové mostné krídla. V rámci mostného zvršku realizovali novú hydroizoláciu, vrstvy vozovky, odvodnenie mosta a zábradľové zvodidlá. Záverečné práce obsahovali úpravu okolia, zhotovenie vodorovného dopravného značenia a umiestnenie tabúľ s identifikačným číslom mosta.
Podľa predsedu KSK Rastislava Trnku sa pod zlý technický stav mosta z roku 1986 podpísala hlavne intenzita dopravy. "Okrem skorodovaných častí a zatekania mosta sa na vozovke začali vyskytovať trhliny, hrbole a poklesy. Som rád, že práce sa podarilo dokončiť v stanovených termínoch a že Zemplínčania nemuseli absolvovať obchádzku. Obnova sa realizovala po poloviciach vždy v jednom jazdnom pruhu," uviedol. Rekonštrukciu zabezpečila Správa ciest KSK.