Premávka bude počas rekonštrukcie riadená vždy v jednom jazdnom pruhu.
Autor TASR
Kluknava 5. mája (TASR) – S rekonštrukciou mosta za obcou Kluknava v okrese Gelnica začal Košický samosprávny kraj (KSK) v uplynulých dňoch. Práce takmer za 545.000 eur potrvajú približne päť mesiacov, doprava bude presmerovaná do jedného jazdného pruhu. Ako TASR informovala hovorkyňa KSK Anna Terezková, kraj túto opravu financuje z úveru z Európskej investičnej banky a vlastných zdrojov.
Most nad železničnou traťou Košice – Žilina za obcou Kluknava postavili v roku 1958. Dlhodobo bol v zlom stave, v betónových oporách sa nachádzali trhliny a hydroizolácia už bola nefunkčná. Podľa kraja ide o dopravne dôležitý cestný ťah, most je privádzačom na diaľnicu D1 v smere z Hnileckej doliny.
V minulom roku pripravili administratívnu časť opravy a po zime sa púšťajú do prác na samotnom moste. „V rámci rekonštrukcie bude odstránený mostný zvršok, škáry medzi nosníkmi budú vyplnené, vybudované bude nové mostné príslušenstvo a záverný múrik bude dobetónovaný. Keďže ide o most nad železničným priecestím, práce čiastočne obmedzia aj železničnú dopravu,“ povedal predseda KSK Rastislav Trnka. Práce budú zahŕňať aj opravu nosnej konštrukcie spodnej stavby, úpravu výškových pomerov cesty a úpravu okolia mosta.
Premávka bude počas rekonštrukcie riadená vždy v jednom jazdnom pruhu. Rýchlosť jazdy bude znížená na 30 kilometrov za hodinu a dopravu bude riadiť svetelná signalizácia. Keďže sa most nachádza v ochrannom pásme elektrifikovanej železničnej trate Košice – Žilina, práce pod mostom budú realizované počas traťových a prúdových výluk.
Podľa predsedu KSK je zo 660 mostov v Košickom kraji vo veľmi zlom stave 70 z nich. Na opravy ciest a mostov v tomto roku vyčlenili 40 miliónov eur.
Most nad železničnou traťou Košice – Žilina za obcou Kluknava postavili v roku 1958. Dlhodobo bol v zlom stave, v betónových oporách sa nachádzali trhliny a hydroizolácia už bola nefunkčná. Podľa kraja ide o dopravne dôležitý cestný ťah, most je privádzačom na diaľnicu D1 v smere z Hnileckej doliny.
V minulom roku pripravili administratívnu časť opravy a po zime sa púšťajú do prác na samotnom moste. „V rámci rekonštrukcie bude odstránený mostný zvršok, škáry medzi nosníkmi budú vyplnené, vybudované bude nové mostné príslušenstvo a záverný múrik bude dobetónovaný. Keďže ide o most nad železničným priecestím, práce čiastočne obmedzia aj železničnú dopravu,“ povedal predseda KSK Rastislav Trnka. Práce budú zahŕňať aj opravu nosnej konštrukcie spodnej stavby, úpravu výškových pomerov cesty a úpravu okolia mosta.
Premávka bude počas rekonštrukcie riadená vždy v jednom jazdnom pruhu. Rýchlosť jazdy bude znížená na 30 kilometrov za hodinu a dopravu bude riadiť svetelná signalizácia. Keďže sa most nachádza v ochrannom pásme elektrifikovanej železničnej trate Košice – Žilina, práce pod mostom budú realizované počas traťových a prúdových výluk.
Podľa predsedu KSK je zo 660 mostov v Košickom kraji vo veľmi zlom stave 70 z nich. Na opravy ciest a mostov v tomto roku vyčlenili 40 miliónov eur.