Viac ako tretina všetkých klientov sa na kanceláriu obrátila v súvislosti s násilnými trestnými činmi, išlo o domáce násilie, vydieranie a nebezpečné vyhrážanie či ublíženie na zdraví.
Autor TASR
Michalovce 11. januára (TASR) – Pomoc detašovaného pracoviska Informačnej kancelárie pre obete trestných činov Košice, ktoré ministerstvo vnútra otvorilo v meste Michalovce v júli 2021, vyhľadali v prvom polroku jeho fungovania najmä seniori. Skúsenosti spolu 35 klientov súviseli prevažne s násilnými trestnými činmi, podvodmi či občianskoprávnymi spormi, v piatich prípadoch vyústili do podania trestného oznámenia. Uviedla to pre TASR štátna radkyňa odboru prevencie kriminality ministra vnútra Silvia Škanderová.
"Klienti boli menej právne zdatní, nevedomí si svojich práv v postavení poškodeného, ale aj v postavení oznamovateľa," priblížila s tým, že spomedzi 35 zaevidovaných klientov ich bolo 24 vo veku nad 60 rokov. Viac ako tretina všetkých klientov (14) sa na kanceláriu obrátila v súvislosti s násilnými trestnými činmi, išlo o domáce násilie, vydieranie a nebezpečné vyhrážanie či ublíženie na zdraví. Tejto oblasti sa týkali aj podané trestné oznámenia, pričom v jednom prípade domáceho násilia si mala oznamovaciu povinnosť splniť samotná informačná kancelária. "Tento prípad bol nahlásený na vecne a miestne príslušný útvar Policajného zboru v Michalovciach," ozrejmila Škanderová. Druhou najpočetnejšie riešenou oblasťou bol podvod (9), v piatich prípadoch sa návšteva centra týkala občianskoprávneho sporu.
Ako vyplýva z poskytnutých štatistických údajov, michalovská kancelária pre obete trestných činov bola v uplynulom roku najnavštevovanejšou spomedzi detašovaných pracovísk ôsmich centrálnych krajských informačných kancelárií. V rámci Slovenska navštívilo vlani najviac (230) klientov krajskú kanceláriu v Bratislave, najmenej (12) detašované pracovisko v Dunajskej Strede.
Informácie o fungovaní kancelárií, ako i "prvá pomoc" pre obete trestných činov, sú verejnosti dostupné na internetovej stránke www.prevenciakriminality.sk.
Národný projekt "Zlepšenie prístupu obetí trestných činov k službám a vytvorenie kontaktných bodov pre obete" realizuje vďaka podpore Európskeho sociálneho fondu odbor prevencie kriminality kancelárie ministra vnútra SR od roku 2019.
"Klienti boli menej právne zdatní, nevedomí si svojich práv v postavení poškodeného, ale aj v postavení oznamovateľa," priblížila s tým, že spomedzi 35 zaevidovaných klientov ich bolo 24 vo veku nad 60 rokov. Viac ako tretina všetkých klientov (14) sa na kanceláriu obrátila v súvislosti s násilnými trestnými činmi, išlo o domáce násilie, vydieranie a nebezpečné vyhrážanie či ublíženie na zdraví. Tejto oblasti sa týkali aj podané trestné oznámenia, pričom v jednom prípade domáceho násilia si mala oznamovaciu povinnosť splniť samotná informačná kancelária. "Tento prípad bol nahlásený na vecne a miestne príslušný útvar Policajného zboru v Michalovciach," ozrejmila Škanderová. Druhou najpočetnejšie riešenou oblasťou bol podvod (9), v piatich prípadoch sa návšteva centra týkala občianskoprávneho sporu.
Ako vyplýva z poskytnutých štatistických údajov, michalovská kancelária pre obete trestných činov bola v uplynulom roku najnavštevovanejšou spomedzi detašovaných pracovísk ôsmich centrálnych krajských informačných kancelárií. V rámci Slovenska navštívilo vlani najviac (230) klientov krajskú kanceláriu v Bratislave, najmenej (12) detašované pracovisko v Dunajskej Strede.
Informácie o fungovaní kancelárií, ako i "prvá pomoc" pre obete trestných činov, sú verejnosti dostupné na internetovej stránke www.prevenciakriminality.sk.
Národný projekt "Zlepšenie prístupu obetí trestných činov k službám a vytvorenie kontaktných bodov pre obete" realizuje vďaka podpore Európskeho sociálneho fondu odbor prevencie kriminality kancelárie ministra vnútra SR od roku 2019.