Momentálne robotníci kopú základy pre trakčné podpery, osadzujú stĺpy do základov, ktoré boli vybetónované ešte v novembri a decembri minulého roka.
Autor TASR
Košice 2. februára (TASR) – Práce na modernizácii električkových tratí (MET) v Košiciach napredujú napriek nepriaznivému zimnému počasiu. Ich priebeh dnes preveril počas ďalšieho z pravidelných kontrolných dní viceprimátor mesta Martin Petruško.
Zástupcovia zhotoviteľa diela – firmy EUROVIA SK - ho ubezpečili, že napriek nepriaznivým klimatickým podmienkam robia všetko, čo sa v danej situácii dá. Zem je pritom miestami zamrznutá do hĺbky 30, niekde až 40 centimetrov. Informoval o tom magistrát mesta.
"Snažíme sa, ako vieme," uviedol hlavný stavbyvedúci Kamil Kováč. "Radi by sme urobili aj viac, treba si však uvedomiť, že i v takomto počasí musíme striktne dodržiavať všetky predpísané normy a technologické postupy." Podľa jeho slov, ako i ďalších zainteresovaných, momentálne robotníci kopú základy pre trakčné podpery, osadzujú stĺpy do základov, ktoré boli vybetónované ešte v novembri a decembri minulého roka.
Viceprimátora zaujímalo, či a ako postupujú práce aj v iných úsekoch stavby MET. Napríklad na križovatke Moldavská už robia prípravné práce nutné na prekládku káblov vysokého napätia a začali aj práce na výstavbe Meniarne "E" v areáli depa dopravného podniku. Pod mostom VSS sondujú podzemné siete z dôvodu výstavby tzv. štartovacích jám na pretlakoch pre kábelovod, ale aj v súvislosti s prekládkou inžinierskych sietí, potrebných k výstavbe nových autobusových zastávok.
"Aktualizovaný harmonogram prác, do ktorého boli zapracované aj pripomienky mesta Košice a ktorý poskytneme širokej košickej verejnosti i médiám, nie je nijako ohrozený," zdôraznil viceprimátor. "O všetkých okolnostiach ohľadom stavby MET, vrátane všetkých, i tých najmenších dopravných obmedzeniach, budeme informovať verejnosť pravidelne a včas."
Zástupcovia zhotoviteľa diela – firmy EUROVIA SK - ho ubezpečili, že napriek nepriaznivým klimatickým podmienkam robia všetko, čo sa v danej situácii dá. Zem je pritom miestami zamrznutá do hĺbky 30, niekde až 40 centimetrov. Informoval o tom magistrát mesta.
"Snažíme sa, ako vieme," uviedol hlavný stavbyvedúci Kamil Kováč. "Radi by sme urobili aj viac, treba si však uvedomiť, že i v takomto počasí musíme striktne dodržiavať všetky predpísané normy a technologické postupy." Podľa jeho slov, ako i ďalších zainteresovaných, momentálne robotníci kopú základy pre trakčné podpery, osadzujú stĺpy do základov, ktoré boli vybetónované ešte v novembri a decembri minulého roka.
Viceprimátora zaujímalo, či a ako postupujú práce aj v iných úsekoch stavby MET. Napríklad na križovatke Moldavská už robia prípravné práce nutné na prekládku káblov vysokého napätia a začali aj práce na výstavbe Meniarne "E" v areáli depa dopravného podniku. Pod mostom VSS sondujú podzemné siete z dôvodu výstavby tzv. štartovacích jám na pretlakoch pre kábelovod, ale aj v súvislosti s prekládkou inžinierskych sietí, potrebných k výstavbe nových autobusových zastávok.
"Aktualizovaný harmonogram prác, do ktorého boli zapracované aj pripomienky mesta Košice a ktorý poskytneme širokej košickej verejnosti i médiám, nie je nijako ohrozený," zdôraznil viceprimátor. "O všetkých okolnostiach ohľadom stavby MET, vrátane všetkých, i tých najmenších dopravných obmedzeniach, budeme informovať verejnosť pravidelne a včas."