"Návrhy kompenzácií zo strany magistrátu považujeme za nedostatočné," uviedol poslanec Špak.
Autor TASR
Košice 18. júna (TASR) – Návrhy na bezplatnú mestskú hromadnú dopravu (MHD) a bezplatné parkovné v centre mesta od 1. augusta plánuje predložiť na pondelkové (22.6.) rokovanie Mestského zastupiteľstva v Košiciach Pravý poslanecký klub. Účinnosť návrhu má byť do ukončenia prác na rekonštrukcii električkových tratí v rámci projektu Integrovanej koľajovej dopravy (IKD). Potvrdili to dnes novinárom predseda klubu Miroslav Špak (Sieť) a poslanec Daniel Rusnák (KDH).
Kompenzácie sa majú týkať aj podnikateľov, podľa návrhu mestskej opozície by mala vzniknúť špeciálna komisia na posudzovanie dosahov rekonštrukcie na podnikateľské subjekty. Návrhy vychádzajú z pôvodného termínu 31. júla, kedy mali byť ukončené práce na projekte IKD. Dodávateľ stavby spoločnosť Dúha, ktorá dôvodí objektívnymi príčinami, požiadala o predĺženie termínu do 28. septembra.
Mesto Košice predkladá na MsZ vlastný návrh kompenzácií pre cestujúcu verejnosť za rozsiahle dopravné obmedzenia. Ide o úpravu tarify Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) pre MHD od 1. júla do 31. októbra, kedy by mal byť ukončený aj druhý projekt z eurofondov - Modernizácia električkových uzlov (MEU). Návrh zahŕňa predĺženie doby platnosti jednorazových cestovných lístkov a časových lístkov, a bezplatnú prepravu v MHD počas pondelkov a piatkov pre vodičov áut, ktorí sa preukážu vodičským preukazom a technickým preukazom motorového vozidla.
"Návrhy kompenzácií zo strany magistrátu považujeme za nedostatočné," uviedol poslanec Špak. Zároveň za opozíciu vyzval primátora Richarda Rašiho (Smer-SD), aby namiesto oficiálneho predĺženia termínu dokončenia uplatnil voči zhotoviteľovi zmluvné sankcie.
Podľa opozičnej výzvy by primátor mal tiež verejne potvrdiť 28. september ako konečný termín dokončenia električkových tratí v rámci projektu IKD. "Žiadame, aby sa osobne zaručil za to, že košický maratón mieru sa bude bežať po obvyklej trase. Spolu s týmto vyhlásením požadujeme i vyvodenie zodpovednosti voči jeho osobe, ak nebude termín dodržaný," dodal Špak.
Kritika opozície sa týka aj navrhovaného rozšírenia spoplatnených parkovacích zón a harmonogramu riešenia statického parkovania v meste. "Počas celého trvania zmluvy so spoločnosťou EEI v trvaní takmer troch rokov i napriek zmluvnému záväzku je počet novovybudovaných parkovacích miest v Košiciach nula. Pritom suma, ktorú EEI za tento čas zarobila, nie je známa," povedal vicestarosta košického Starého Mesta Rastislav Trnka (Sieť). Deklaroval potrebu ukončenia zmluvy s touto spoločnosťou, ktorú označil pre mesto za finančne nevýhodnú.
Kompenzácie sa majú týkať aj podnikateľov, podľa návrhu mestskej opozície by mala vzniknúť špeciálna komisia na posudzovanie dosahov rekonštrukcie na podnikateľské subjekty. Návrhy vychádzajú z pôvodného termínu 31. júla, kedy mali byť ukončené práce na projekte IKD. Dodávateľ stavby spoločnosť Dúha, ktorá dôvodí objektívnymi príčinami, požiadala o predĺženie termínu do 28. septembra.
Mesto Košice predkladá na MsZ vlastný návrh kompenzácií pre cestujúcu verejnosť za rozsiahle dopravné obmedzenia. Ide o úpravu tarify Dopravného podniku mesta Košice (DPMK) pre MHD od 1. júla do 31. októbra, kedy by mal byť ukončený aj druhý projekt z eurofondov - Modernizácia električkových uzlov (MEU). Návrh zahŕňa predĺženie doby platnosti jednorazových cestovných lístkov a časových lístkov, a bezplatnú prepravu v MHD počas pondelkov a piatkov pre vodičov áut, ktorí sa preukážu vodičským preukazom a technickým preukazom motorového vozidla.
"Návrhy kompenzácií zo strany magistrátu považujeme za nedostatočné," uviedol poslanec Špak. Zároveň za opozíciu vyzval primátora Richarda Rašiho (Smer-SD), aby namiesto oficiálneho predĺženia termínu dokončenia uplatnil voči zhotoviteľovi zmluvné sankcie.
Podľa opozičnej výzvy by primátor mal tiež verejne potvrdiť 28. september ako konečný termín dokončenia električkových tratí v rámci projektu IKD. "Žiadame, aby sa osobne zaručil za to, že košický maratón mieru sa bude bežať po obvyklej trase. Spolu s týmto vyhlásením požadujeme i vyvodenie zodpovednosti voči jeho osobe, ak nebude termín dodržaný," dodal Špak.
Kritika opozície sa týka aj navrhovaného rozšírenia spoplatnených parkovacích zón a harmonogramu riešenia statického parkovania v meste. "Počas celého trvania zmluvy so spoločnosťou EEI v trvaní takmer troch rokov i napriek zmluvnému záväzku je počet novovybudovaných parkovacích miest v Košiciach nula. Pritom suma, ktorú EEI za tento čas zarobila, nie je známa," povedal vicestarosta košického Starého Mesta Rastislav Trnka (Sieť). Deklaroval potrebu ukončenia zmluvy s touto spoločnosťou, ktorú označil pre mesto za finančne nevýhodnú.