Laboratórium bude slúžiť nielen študentom, ale aj učiteľom z praxe.
Autor TASR
Košice 8. marca (TASR) - Ústav fyzikálnych vied Prírodovedeckej fakulty Univerzity Pavla Jozefa Šafárika (UPJŠ) v Košiciach má od piatka (4.3.) nové Bádateľské laboratórium. Otvorili ho za účasti štátnej tajomníčky Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR Romany Kanovskej. Laboratórium bude slúžiť nielen študentom, ale aj učiteľom z praxe. TASR o tom dnes informovala hovorkyňa UPJŠ v Košiciach Mária Hrehová.
Na stretnutí štátnej tajomníčky s vedením Ústavu fyzikálnych vied Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach sa hovorilo o témach ako realizácia zmien vo výučbe prírodovedných predmetov, matematiky a informatiky, štátny vzdelávací program, zvýšenie atraktivity učiteľského štúdia prírodovedných predmetov, systém vzdelávania, ale aj kontinuálne vzdelávanie učiteľov.
Prítomným bola predstavená koncepcia Bádateľského laboratória, technologické riešenia a súčasťou otvorenia boli aj ukážky vzdelávacích aktivít v novom laboratóriu.
Prodekan Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach Marián Kireš tvrdí, že aktuálne v prírodovednom vzdelávaní kladú dôraz na aktívne získavanie informácií, rovesnícku diskusiu, argumentáciu, rozvíjanie spôsobilostí vedeckej práce a budovanie vedeckej gramotnosti. Študenti sú na základných a stredných školách prevažne usmerňovaní svojimi učiteľmi, návodmi v učebniciach či pracovných listoch.
"Laboratórium by malo pomôcť práve študentom učiteľstva pri novom pohľade na prácu učiteľa, ktorý by mal hlavne usmerňovať aktivity žiakov, pomáhať formulovať závery z pozorovaní, meraní a vlastných zistení, vyžívať konštruktivistické prístupy vo výučbe," povedal Kireš s tým, že dvere laboratória sú podľa jeho slov otvorené aj pre učiteľov z praxe, ktorých radi zapoja do svojich výskumných projektov, vzdelávacích aktivít. Veria, že budú inšpiráciou, aby podobné laboratóriá vznikali aj na ďalších pracoviskách.
Na stretnutí štátnej tajomníčky s vedením Ústavu fyzikálnych vied Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach sa hovorilo o témach ako realizácia zmien vo výučbe prírodovedných predmetov, matematiky a informatiky, štátny vzdelávací program, zvýšenie atraktivity učiteľského štúdia prírodovedných predmetov, systém vzdelávania, ale aj kontinuálne vzdelávanie učiteľov.
Prítomným bola predstavená koncepcia Bádateľského laboratória, technologické riešenia a súčasťou otvorenia boli aj ukážky vzdelávacích aktivít v novom laboratóriu.
Prodekan Prírodovedeckej fakulty UPJŠ v Košiciach Marián Kireš tvrdí, že aktuálne v prírodovednom vzdelávaní kladú dôraz na aktívne získavanie informácií, rovesnícku diskusiu, argumentáciu, rozvíjanie spôsobilostí vedeckej práce a budovanie vedeckej gramotnosti. Študenti sú na základných a stredných školách prevažne usmerňovaní svojimi učiteľmi, návodmi v učebniciach či pracovných listoch.
"Laboratórium by malo pomôcť práve študentom učiteľstva pri novom pohľade na prácu učiteľa, ktorý by mal hlavne usmerňovať aktivity žiakov, pomáhať formulovať závery z pozorovaní, meraní a vlastných zistení, vyžívať konštruktivistické prístupy vo výučbe," povedal Kireš s tým, že dvere laboratória sú podľa jeho slov otvorené aj pre učiteľov z praxe, ktorých radi zapoja do svojich výskumných projektov, vzdelávacích aktivít. Veria, že budú inšpiráciou, aby podobné laboratóriá vznikali aj na ďalších pracoviskách.