Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Košický kraj

Rada pre reklamu nezistila rozpor kampane Košického kraja s kódexom

Na archívnej snímke predseda KSK Rastislav Trnka. Foto: TASR František Iván

Spoty tohtoročnej kampane lákajú turistov na menej známe miesta Košického kraja v porovnaní s tradičnejšími lokalitami Slovenska.

Košice 7. septembra (TASR) – Destinačná kampaň Krajskej organizácie cestovného ruchu Košice Región Turizmus (KOCR KRT), ktorá vyvolala kontroverzné reakcie, nie je v rozpore s Etickým kódexom reklamnej praxe. K takémuto záveru dospela Rada pre reklamu (RPR) po tom, čo sa zaoberala sťažnosťami na tohtoročnú kampaň s názvom Kraj sveta - * hrdý na to, čo v ňom nenájdeš.

Podľa nálezu rady KRT nepoškodila dobré meno žiadnych konkrétnych služieb či subjektov a kampaň nebola útočná ani diskreditačná.

Spoty tohtoročnej kampane lákajú turistov na menej známe miesta Košického kraja v porovnaní s tradičnejšími lokalitami Slovenska. Porovnávanie vyvolalo kritiku zo strany niektorých subjektov či organizácií. Pridala sa aj Asociácia organizácií cestovného ruchu (AOCR) s tým, že „v skutočnosti a dlhodobo nik nemôže vyrásť tak, že pošliape druhého“.

„Naším zámerom v žiadnom prípade nebolo a ani nikdy nebude niekoho poškodiť,“ uviedol v utorok predseda Košického samosprávneho kraja (KSK) Rastislav Trnka. „Na druhej strane často až neprimeraná vlna odporu silných hráčov v slovenskom turizme proti našej kampani nechala ešte výraznejšie vyznieť existujúce hlboké regionálne rozdiely v odvetví. Teší ma, že aj Rada pre reklamu zhodnotila, že komunikácia zo strany krajskej organizácie cestovného ruchu nie je hanlivá a nepoškodzuje iných aktérov pôsobiacich v cestovnom ruchu,“ konštatoval.

KSK uvádza, že reklamnou kampaňou reagoval na známu preplnenosť niektorých turistických lokalít z minuloročnej letnej sezóny. Kampaň mala vtipným, nadneseným a najmä invenčným spôsobom prezentovať menej prebádané končiny Košického kraja, čím mala návštevníkom priniesť nový pozitívny druh zážitku z domácej dovolenky.

KOCR KRT ako zadávateľ reklamy v stanovisku pre RPR zdôvodňovala zvolenú komunikáciu snahou upútať pozornosť potenciálnych návštevníkov, ktorí skôr ako preplnené masové turistické lokality vyhľadávajú pokojné miesta s autentickým geniom loci. Odvážny komunikačný tón si KRT zvolil s cieľom zatraktívniť relatívne slabšie turisticky rozvinutý región v porovnaní s uniformne znejúcimi turistickými reklamami a sloganmi, informoval Úrad KSK.

„Úprimne si želám, aby bodkou za tohtoročnou destinačnou kampaňou bola odborná diskusia o tom, ako zlepšiť napríklad systém prerozdelenia štátnej dotácie na podporu cestovného ruchu, alebo ako nastaviť iný systém financovania na pomoc destináciám, ktoré nie sú až tak rozvinuté,“ uviedol Trnka. Súčasné nastavenie podľa neho zvýhodňuje najmä silných hráčov na poli cestovného ruchu.