Dôvodom je zmena riešení súvisiaca s únosnosťou podložia.
Autor TASR
Košice 10. septembra (TASR) - Rekonštrukcia Slaneckej cesty bude drahšia, ako sa počítalo. Dôvodom je zmena riešení súvisiaca s únosnosťou podložia. Mesto Košice o tom informuje na svojej webovej stránke s tým, že práce pokračujú v súlade s harmonogramom. Podľa neho sa mení len v detailoch.
"Pôvodná projektová dokumentácia na základe geologického prieskumu predpokladala určité technologicko-konštrukčné riešenie, avšak na základe záťažových testov po odkrytí asfaltu sa nepotvrdili pôvodné parametre únosnosti podložia," vysvetlil zástupca riaditeľa magistrátu Richard Dlhý s tým, že preto museli hľadať iné možnosti. Záťažové testy podložia opakovali s rôznymi konštrukčnými riešeniami, ktoré navrhol projektant. Následne má byť spracovaný znalecký posudok na vyhodnotenie tejto zmeny.
Investor, ako aj zhotoviteľ stavby to považujú za objektívne príčiny zvýšenia ceny stavby približne o 1,25 milióna eur v jednom jazdnom profile. Pôvodný rozpočet počítal s celkovou sumou za dodanie diela vo výške 19,188 milióna eur bez náhradnej výsadby, ktorú budú obstarávať samostatne. Zmenu pôvodného rozpočtu podľa Dlhého komunikujú s riadiacim orgánom, aby mohli aj peniaze navyše čerpať z európskych štrukturálnych fondov.
"Práce na stavbe však nikdy nezastali a musia pokračovať. Na termíne dokončenia trváme," dodal. Aj keď na niektorých z 88 stavebných objektov nastalo mierne zdržanie, mesto je presvedčené, že stavba bude v tomto roku ukončená v profile dvoch jazdných pruhov smerom do mestskej časti Krásna, a celkovo bude hotová na budúci rok. "Dokončenie štvorprúdovej cesty v oboch profiloch, ktorou prejde denne v priemere až 30.000 motorových vozidiel, je naplánované na koniec leta 2023," doplnil hovorca mesta Dušan Tokarčík.
V najbližších dňoch sa má na stavbe pracovať v dvojzmennej pracovnej dobe sedem dní v týždni. Na budúci týždeň sa majú zakladať sondy portálov svetelnej signalizácie. V pláne je tiež inštalácia dažďovej kanalizácie, ochrana káblov Dopravného podniku mesta Košice, zásyp preložených vedení, ochrana plynovodu a ďalšie práce. Následne sa začne s výstavbou nového podložia a na jeseň aj asfaltovaním povrchu cesty.
"Pôvodná projektová dokumentácia na základe geologického prieskumu predpokladala určité technologicko-konštrukčné riešenie, avšak na základe záťažových testov po odkrytí asfaltu sa nepotvrdili pôvodné parametre únosnosti podložia," vysvetlil zástupca riaditeľa magistrátu Richard Dlhý s tým, že preto museli hľadať iné možnosti. Záťažové testy podložia opakovali s rôznymi konštrukčnými riešeniami, ktoré navrhol projektant. Následne má byť spracovaný znalecký posudok na vyhodnotenie tejto zmeny.
Investor, ako aj zhotoviteľ stavby to považujú za objektívne príčiny zvýšenia ceny stavby približne o 1,25 milióna eur v jednom jazdnom profile. Pôvodný rozpočet počítal s celkovou sumou za dodanie diela vo výške 19,188 milióna eur bez náhradnej výsadby, ktorú budú obstarávať samostatne. Zmenu pôvodného rozpočtu podľa Dlhého komunikujú s riadiacim orgánom, aby mohli aj peniaze navyše čerpať z európskych štrukturálnych fondov.
"Práce na stavbe však nikdy nezastali a musia pokračovať. Na termíne dokončenia trváme," dodal. Aj keď na niektorých z 88 stavebných objektov nastalo mierne zdržanie, mesto je presvedčené, že stavba bude v tomto roku ukončená v profile dvoch jazdných pruhov smerom do mestskej časti Krásna, a celkovo bude hotová na budúci rok. "Dokončenie štvorprúdovej cesty v oboch profiloch, ktorou prejde denne v priemere až 30.000 motorových vozidiel, je naplánované na koniec leta 2023," doplnil hovorca mesta Dušan Tokarčík.
V najbližších dňoch sa má na stavbe pracovať v dvojzmennej pracovnej dobe sedem dní v týždni. Na budúci týždeň sa majú zakladať sondy portálov svetelnej signalizácie. V pláne je tiež inštalácia dažďovej kanalizácie, ochrana káblov Dopravného podniku mesta Košice, zásyp preložených vedení, ochrana plynovodu a ďalšie práce. Následne sa začne s výstavbou nového podložia a na jeseň aj asfaltovaním povrchu cesty.