Začiatok 14 kilometrov dlhého úseku bude v mimoúrovňovej križovatke Rožňava.
Autor TASR
Rožňava 5. mája (TASR) – Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vyhlásila v pondelok (4.5.) verejnú súťaž na vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie, dokumentáciu pre ponuku a výkon autorského dozoru pre stavbu úseku rýchlostnej cesty R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou. "Samotné vydanie stavebného povolenia očakávame v závere roka 2017. Po alokovaní financií a úspešnom obstaraní zhotoviteľa stavebného diela je výstavba úseku predbežne plánovaná na päť rokov," informovala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Existujúca cesta prvej triedy I/50 cez horský priechod Soroška je jednou zo závažných nehodových lokalít. Limitná intenzita dopravy (6453 vozidiel/24 h) a technický stav vyžadujúci obmedzovanie rýchlosti sú podľa NDS príčinou riešenia situácie čo možno najskorším vybudovaním úseku R2. Ťažiskovým na tomto úseku je stredne dlhý tunel Soroška.
Začiatok 14 kilometrov dlhého úseku bude v mimoúrovňovej križovatke Rožňava, následne bude pokračovať súbežne so železnicou, ktorú bude križovať. Nad obcou Lipovník vojde rýchlostná cesta do 4280 metrov dlhého tunela Soroška. Z tunela bude rýchlostná cesta pokračovať západne od obce Jablonov nad Turňou a skončí napojením na existujúcu cestu prvej triedy I/50 smerom na Košice. Trasa tohto úseku R2 okrajovo zasahuje do chránených vtáčích území Slovenského krasu. "Tunel nezasiahne migráciu veľkých šeliem, ako sú rysy a vlci v danom území. Súčasťou projektu budú estakádami riešené biokoridory a štandardné oplotenie celej dĺžky rýchlostnej cesty, súčasťou je aj veľké jednostranné odpočívadlo Jovice napojené z oboch smerov a 12 mostov – desať na rýchlostnej ceste a dva nad ňou," uviedla NDS.
Z celkovej takmer 200-kilometrovej dĺžky južného spojenia Zvolena a Košíc sú momentálne vo výstavbe dva úseky rýchlostnej cesty R2 Zvolen východ – Pstruša a Pstruša – Kriváň. Tento rok začne NDS tak ako v prípade R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou finalizovať ďalší projekt R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, aby bolo možné vyhlásiť verejné súťaže na vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie.
Existujúca cesta prvej triedy I/50 cez horský priechod Soroška je jednou zo závažných nehodových lokalít. Limitná intenzita dopravy (6453 vozidiel/24 h) a technický stav vyžadujúci obmedzovanie rýchlosti sú podľa NDS príčinou riešenia situácie čo možno najskorším vybudovaním úseku R2. Ťažiskovým na tomto úseku je stredne dlhý tunel Soroška.
Začiatok 14 kilometrov dlhého úseku bude v mimoúrovňovej križovatke Rožňava, následne bude pokračovať súbežne so železnicou, ktorú bude križovať. Nad obcou Lipovník vojde rýchlostná cesta do 4280 metrov dlhého tunela Soroška. Z tunela bude rýchlostná cesta pokračovať západne od obce Jablonov nad Turňou a skončí napojením na existujúcu cestu prvej triedy I/50 smerom na Košice. Trasa tohto úseku R2 okrajovo zasahuje do chránených vtáčích území Slovenského krasu. "Tunel nezasiahne migráciu veľkých šeliem, ako sú rysy a vlci v danom území. Súčasťou projektu budú estakádami riešené biokoridory a štandardné oplotenie celej dĺžky rýchlostnej cesty, súčasťou je aj veľké jednostranné odpočívadlo Jovice napojené z oboch smerov a 12 mostov – desať na rýchlostnej ceste a dva nad ňou," uviedla NDS.
Z celkovej takmer 200-kilometrovej dĺžky južného spojenia Zvolena a Košíc sú momentálne vo výstavbe dva úseky rýchlostnej cesty R2 Zvolen východ – Pstruša a Pstruša – Kriváň. Tento rok začne NDS tak ako v prípade R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou finalizovať ďalší projekt R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany, aby bolo možné vyhlásiť verejné súťaže na vypracovanie dokumentácie pre stavebné povolenie.