Tábor UPJŠ organizovala v rámci národného projektu DiTEdu - Digitálna transformácia vzdelávania a školy.
Autor TASR
Košice 27. júla (TASR) - Vzbudiť záujem školákov o prírodné vedy mal za cieľ denný STEM tábor organizovaný Univerzitou Pavla Jozefa Šafárika (UPJŠ) v Košiciach. Tábor realizovali v dvoch turnusoch pre žiakov základných škôl alebo ekvivalentov osemročných gymnázií. Spolu sa na ňom zúčastnilo 46 detí. TASR o tom informovala hovorkyňa UPJŠ v Košiciach Laura Hoľanová.
"Dvojtýždňový program pre deti pripravil a realizoval desaťčlenný expertný tím Národného centra pre digitálnu transformáciu vzdelávania na UPJŠ. Toto pracovisko vzniklo s podporou národného projektu DiTEdu nielen na UPJŠ, ale aj na Univerzite Komenského v Bratislave," uviedol riaditeľ Centra celoživotného vzdelávania a podpory projektov UPJŠ Dušan Šveda.
Táborníci si vyskúšali programovanie hier v Pythone, vytvorili aplikácie, zaoberali sa QR kódmi a skúmali možnosti umelej inteligencie. Zároveň sa naučili, ako sa chrániť pred online hrozbami a ako zodpovedne používať technológie.
V bloku fyzika sa venovali astronómii. Identifikovali súhvezdia na nočnej oblohe a spoznali príbehy tých najznámejších. Fyzikálne a chemické vlastnosti látok žiaci objavovali pozorovaním a pokusmi. S látkami používanými v kuchyni uskutočnili farebné pokusy, ako sú dúha vo valci, lávová lampa, chromatografia na kriede, vyrobili si farebné šumienky a šumivé bomby. Pozorovali farebné zmeny zlúčenín mangánu s rôznymi oxidačnými číslami a výluhu z červenej kapusty ako pH indikátora.
Aktivity v odbore biológia realizovali v areáli Botanickej záhrady UPJŠ. "Spoznávali sme rastliny a ich vlastnosti. Počas skúmania stromov sme si vytvorili aj pomôcku na určovanie druhov stromov. Z nájdených prírodnín sme vytvorili model znázorňujúci stavbu ľudského tela, rastlinnej a živočíšnej bunky. Predstavili sme si aj alternatívu bunky ako malého mesta - Bunkopolis," vysvetlila lektorka Anna Mišianiková.
Na predmete geografia táborníci objavili nové zákutia planéty Zem a vysvetlili si fenomény spoločnosti s použitím každodenných technológií. V matematickom bloku pomocou hracích kociek zisťovali základné fungovanie pravdepodobnosti, ktorá robí väčšine žiakov v škole problém. Druhou témou z oblasti topológie bol Möbiov pásik.
Tábor UPJŠ organizovala v rámci národného projektu DiTEdu - Digitálna transformácia vzdelávania a školy.
"Dvojtýždňový program pre deti pripravil a realizoval desaťčlenný expertný tím Národného centra pre digitálnu transformáciu vzdelávania na UPJŠ. Toto pracovisko vzniklo s podporou národného projektu DiTEdu nielen na UPJŠ, ale aj na Univerzite Komenského v Bratislave," uviedol riaditeľ Centra celoživotného vzdelávania a podpory projektov UPJŠ Dušan Šveda.
Táborníci si vyskúšali programovanie hier v Pythone, vytvorili aplikácie, zaoberali sa QR kódmi a skúmali možnosti umelej inteligencie. Zároveň sa naučili, ako sa chrániť pred online hrozbami a ako zodpovedne používať technológie.
V bloku fyzika sa venovali astronómii. Identifikovali súhvezdia na nočnej oblohe a spoznali príbehy tých najznámejších. Fyzikálne a chemické vlastnosti látok žiaci objavovali pozorovaním a pokusmi. S látkami používanými v kuchyni uskutočnili farebné pokusy, ako sú dúha vo valci, lávová lampa, chromatografia na kriede, vyrobili si farebné šumienky a šumivé bomby. Pozorovali farebné zmeny zlúčenín mangánu s rôznymi oxidačnými číslami a výluhu z červenej kapusty ako pH indikátora.
Aktivity v odbore biológia realizovali v areáli Botanickej záhrady UPJŠ. "Spoznávali sme rastliny a ich vlastnosti. Počas skúmania stromov sme si vytvorili aj pomôcku na určovanie druhov stromov. Z nájdených prírodnín sme vytvorili model znázorňujúci stavbu ľudského tela, rastlinnej a živočíšnej bunky. Predstavili sme si aj alternatívu bunky ako malého mesta - Bunkopolis," vysvetlila lektorka Anna Mišianiková.
Na predmete geografia táborníci objavili nové zákutia planéty Zem a vysvetlili si fenomény spoločnosti s použitím každodenných technológií. V matematickom bloku pomocou hracích kociek zisťovali základné fungovanie pravdepodobnosti, ktorá robí väčšine žiakov v škole problém. Druhou témou z oblasti topológie bol Möbiov pásik.
Tábor UPJŠ organizovala v rámci národného projektu DiTEdu - Digitálna transformácia vzdelávania a školy.