Rekonštrukčné práce sú vykonávané počas výluky druhej traťovej koľaje v čase od 7.20 h do 17. hodiny.
Autor TASR
Spišská Nová Ves 30. júna (TASR) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) od polovice júna komplexne rekonštruujú železničný zvršok druhej traťovej koľaje medzi Markušovcami a Spišskou Novou Vsou. "Na 1356 metrov dlhom úseku sú vymieňané koľajové polia s nevyhovujúcimi drevenými podvalmi za repasované koľajové polia s betónovými podvalmi, ktoré ŽSR získali v roku 2014 z rekonštrukcie staničných koľají v Spišských Vlachoch," uviedla hovorkyňa ŽSR Martina Pavlíková.
Rekonštrukčné práce sú vykonávané počas výluky druhej traťovej koľaje v čase od 7.20 h do 17. hodiny. Železničná doprava v uvedenom úseku je v tomto čase prevádzkovaná obojsmerne iba po jednej traťovej koľaji. Výluky potrvajú do 7. júla.
"Dôvodom rekonštrukcie je nevyhnutná výmena opotrebovaných drevených podvalov pre zabezpečenie požadovanej kvality geometrickej polohy koľaje. V celom medzistaničnom úseku Markušovce – Spišská Nová Ves sa zároveň počas výlukových prác realizuje aj selektívna výmena 500 kusov nevyhovujúcich drevených podvalov za betónové užité podvaly," doplnila hovorkyňa.
Výkony sú realizované vlastnými zamestnancami vnútroorganizačných jednotiek s využitím mechanizácie z externého prostredia – koľajovej podbíjačky a tzv. dvojcestného stroja typu Atlas s nadstavbou na výmenu podvalov. "Rekonštrukcia koľaje je financovaná z vlastných zdrojov ŽSR, s celkovými naplánovanými nákladmi v sume 150.000 eur," uzavrela Pavlíková.
Rekonštrukčné práce sú vykonávané počas výluky druhej traťovej koľaje v čase od 7.20 h do 17. hodiny. Železničná doprava v uvedenom úseku je v tomto čase prevádzkovaná obojsmerne iba po jednej traťovej koľaji. Výluky potrvajú do 7. júla.
"Dôvodom rekonštrukcie je nevyhnutná výmena opotrebovaných drevených podvalov pre zabezpečenie požadovanej kvality geometrickej polohy koľaje. V celom medzistaničnom úseku Markušovce – Spišská Nová Ves sa zároveň počas výlukových prác realizuje aj selektívna výmena 500 kusov nevyhovujúcich drevených podvalov za betónové užité podvaly," doplnila hovorkyňa.
Výkony sú realizované vlastnými zamestnancami vnútroorganizačných jednotiek s využitím mechanizácie z externého prostredia – koľajovej podbíjačky a tzv. dvojcestného stroja typu Atlas s nadstavbou na výmenu podvalov. "Rekonštrukcia koľaje je financovaná z vlastných zdrojov ŽSR, s celkovými naplánovanými nákladmi v sume 150.000 eur," uzavrela Pavlíková.