Napriek tomu sa škole za posledných osem rokov podarilo vybudovať multifunkčné ihrisko, urobiť v interiéri ekoučebňu či vonkajšiu telocvičňu pozostávajúcu z drevených cvičebných nástrojov.
Autor TASR
Bystrany 30. októbra (TASR) - Základnú školu v Bystranoch v okrese Spišská Nová Ves navštevuje 671 žiakov, z čoho je 669 Rómov. Ako pre TASR uviedla riaditeľka školy Júlia Čurillová, škola na prvom stupni funguje v dvojzmennej prevádzke. Napriek tomu, že škola funguje ako plneorganizovaná, tak v nej chýbajú odborné učebne, školská jedáleň, ale aj telocvičňa.
"Nemáme telocvičňu ani školskú jedáleň. Napriek tomu sa nám za posledných osem rokov podarilo vybudovať multifunkčné ihrisko, urobiť v interiéri ekoučebňu či vonkajšiu telocvičňu pozostávajúcu z drevených cvičebných nástrojov. Máme dobré vybavenie, ale na druhom stupni musíme prírodovedné predmety učiť alternatívne, tak ako keby sme tu tie odborné učebne mali," vysvetlila Čurillová.
Zároveň uviedla, že v zimných mesiacoch deti z prvého stupňa počas hodín telesnej výchovy cvičia v triedach, a tí z druhého stupňa absolvujú hodiny na hlavnej školskej chodbe. Jediná odborná učebňa, ktorá sa v interiéri školy nachádza, je určená na výučbu informatiky.
Obec Bystrany je známa tým, že mnohé rodiny odtiaľto odchádzajú za prácou do zahraničia, predovšetkým do Anglicka. "Žiaci nám odídu z tretieho alebo štvrtého ročníka a vrátia sa, keď majú vek siedmaka až ôsmaka. Po príchode musia robiť komisionálne skúšky, pretože nám nikdy nepredložia doklad o tom, aké vysvedčenie tam dostali. Keby ho aj mali, tak by museli robiť skúšky z toho, čo v Anglicku neabsolvovali," priblížila riaditeľka školy.
Ide najmä o predmety, ako sú slovenský jazyk a literatúra, občianska náuka a dejepis. Práve slovenský jazyk a literatúra robí deťom najväčší problém a pri komisionálnych skúškach z neho neprejdú.
"Nemáme telocvičňu ani školskú jedáleň. Napriek tomu sa nám za posledných osem rokov podarilo vybudovať multifunkčné ihrisko, urobiť v interiéri ekoučebňu či vonkajšiu telocvičňu pozostávajúcu z drevených cvičebných nástrojov. Máme dobré vybavenie, ale na druhom stupni musíme prírodovedné predmety učiť alternatívne, tak ako keby sme tu tie odborné učebne mali," vysvetlila Čurillová.
Zároveň uviedla, že v zimných mesiacoch deti z prvého stupňa počas hodín telesnej výchovy cvičia v triedach, a tí z druhého stupňa absolvujú hodiny na hlavnej školskej chodbe. Jediná odborná učebňa, ktorá sa v interiéri školy nachádza, je určená na výučbu informatiky.
Obec Bystrany je známa tým, že mnohé rodiny odtiaľto odchádzajú za prácou do zahraničia, predovšetkým do Anglicka. "Žiaci nám odídu z tretieho alebo štvrtého ročníka a vrátia sa, keď majú vek siedmaka až ôsmaka. Po príchode musia robiť komisionálne skúšky, pretože nám nikdy nepredložia doklad o tom, aké vysvedčenie tam dostali. Keby ho aj mali, tak by museli robiť skúšky z toho, čo v Anglicku neabsolvovali," priblížila riaditeľka školy.
Ide najmä o predmety, ako sú slovenský jazyk a literatúra, občianska náuka a dejepis. Práve slovenský jazyk a literatúra robí deťom najväčší problém a pri komisionálnych skúškach z neho neprejdú.