Jeden svedok hovorí, že už v obci letelo veľmi nízko nad zemou, išiel z neho dym a vzdušnou čiarou padlo od miesta, kde to videl, asi osem až deväť kilometrov, uviedol Katrinec.
Autor TASR
Bratislava 10. novembra (TASR) – Pri vyšetrovaní pádu vojenského lietadla AN-24, ktoré sa zrútilo počas letu z Kosova do Košíc pri maďarskej obci Hejce 20. januára 2006, nezobrali zodpovedné orgány do úvahy niektoré podstatné skutočnosti. Na dnešnom brífingu to uviedol Ivan Katrinec, ktorý sa ako autor podnetu v tejto veci obrátil aj na Generálnu prokuratúru (GP) SR.
Podľa neho má ísť napríklad o výpovede svedkov, ktorí mali vidieť lietadlo, ako začalo horieť ešte vo vzduchu. „Jeden svedok hovorí, že už v obci letelo veľmi nízko nad zemou, išiel z neho dym a vzdušnou čiarou padlo od miesta, kde to videl, asi osem až deväť kilometrov,“ povedal Katrinec.
Ďalej poukázal napríklad na skutočnosť, že v predbežnej vyšetrovacej správe sa uvádza, že „zapisovač čiernej skrinky zle vyhodnocoval údaje a vo výške 5000 metrov ukazoval o tisíc metrov viac.“
Katrinec ukázal na brífingu aj viaceré dokumenty, predmetné výpovede svedkov, ktorí mali tvrdiť, že lietadlo horelo ešte vo vzduchu, medzi nimi neboli. Taktiež neukázal predbežnú vyšetrovaciu správu.
Katrinec mal k tejto téme tlačovú besedu aj 3. novembra tohto roka. Okrem iného na nej uviedol, že skutočnou príčinou pádu vojenského lietadla nebola chyba pilota, ako hovoria oficiálne závery vyšetrovania, ale technická porucha.
Ministerstvo obrany (MO) SR vtedy reagovalo, že vyšetrovanie pádu lietadla AN–24 bolo ukončené pred desiatimi rokmi s tým, že technická porucha bola vylúčená. "Ministerstvo obrany sa vtedy stotožnilo s oficiálnou správou odbornej vyšetrovacej komisie, ako aj závermi prokuratúry. Orgánom činným v trestnom konaní sme pripravení poskytnúť plnú súčinnosť," uviedol v reakcii rezort obrany.
Slovenské vojenské lietadlo AN-24 vracajúce sa z Kosova sa 20. januára 2006 krátko po 19.30 h zrútilo približne päť kilometrov od slovenských hraníc. Na palube bolo 43 osôb, prežil jediný vojak.
Podľa neho má ísť napríklad o výpovede svedkov, ktorí mali vidieť lietadlo, ako začalo horieť ešte vo vzduchu. „Jeden svedok hovorí, že už v obci letelo veľmi nízko nad zemou, išiel z neho dym a vzdušnou čiarou padlo od miesta, kde to videl, asi osem až deväť kilometrov,“ povedal Katrinec.
Ďalej poukázal napríklad na skutočnosť, že v predbežnej vyšetrovacej správe sa uvádza, že „zapisovač čiernej skrinky zle vyhodnocoval údaje a vo výške 5000 metrov ukazoval o tisíc metrov viac.“
Katrinec ukázal na brífingu aj viaceré dokumenty, predmetné výpovede svedkov, ktorí mali tvrdiť, že lietadlo horelo ešte vo vzduchu, medzi nimi neboli. Taktiež neukázal predbežnú vyšetrovaciu správu.
Katrinec mal k tejto téme tlačovú besedu aj 3. novembra tohto roka. Okrem iného na nej uviedol, že skutočnou príčinou pádu vojenského lietadla nebola chyba pilota, ako hovoria oficiálne závery vyšetrovania, ale technická porucha.
Ministerstvo obrany (MO) SR vtedy reagovalo, že vyšetrovanie pádu lietadla AN–24 bolo ukončené pred desiatimi rokmi s tým, že technická porucha bola vylúčená. "Ministerstvo obrany sa vtedy stotožnilo s oficiálnou správou odbornej vyšetrovacej komisie, ako aj závermi prokuratúry. Orgánom činným v trestnom konaní sme pripravení poskytnúť plnú súčinnosť," uviedol v reakcii rezort obrany.
Slovenské vojenské lietadlo AN-24 vracajúce sa z Kosova sa 20. januára 2006 krátko po 19.30 h zrútilo približne päť kilometrov od slovenských hraníc. Na palube bolo 43 osôb, prežil jediný vojak.