Najčastejšou príčinou, ktorá sa podpisuje pod nehody motocyklistov, je prekročenie dovolenej rýchlosti jazdy.
Autor TASR
Bratislava 12. júna (TASR) - Za päť mesiacov tohto roka došlo na slovenských cestách k 5031 dopravným nehodám, o 144 menej ako za rovnaké obdobie roka 2014. Z toho 101 dopravných nehôd zavinili motocyklisti, čo je pokles o 12 nehôd. Pri týchto dopravných nehodách bolo usmrtených päť osôb, o tri menej ako v rovnakom období minulého roka, ťažko zranených bolo 30 osôb a ľahko sa zranilo 51. TASR informoval Martin Wäldl z Oddelenia komunikácie a prevencie kancelárie prezidenta PZ.
„Najčastejšou príčinou, ktorá sa podpisuje pod nehody motocyklistov, je prekročenie dovolenej rýchlosti jazdy,“ informoval Wäldl. Nasleduje porušenie povinností vodiča, kde patrí napríklad aj povinnosť používať počas jazdy ochrannú prilbu. „Za jazdu bez riadne upevnenej ochrannej prilby hrozí motocyklistovi pokuta vo výške 50 eur,“ upozornil Wäldl. Vhodné oblečenie s reflexnými prvkami, pevná obuv a rukavice sú podľa neho taktiež nevyhnutnosťou.
Podľa polície je ďalším faktorom pôsobiacim na nehodovosť motocyklistov stav vozovky. „Motocykel je podstatne citlivejší na povrch komunikácie, ale aj spôsob vedenia. Akákoľvek prekvapivá odlišnosť, napríklad nepredvídateľne prudšia zákruta, prekážka za neprehľadným úsekom cesty a podobne, má vysoký vplyv na schopnosť vodiča predvídať a prispôsobovať svoju jazdu,“ uzatvoril Wäldl.
„Najčastejšou príčinou, ktorá sa podpisuje pod nehody motocyklistov, je prekročenie dovolenej rýchlosti jazdy,“ informoval Wäldl. Nasleduje porušenie povinností vodiča, kde patrí napríklad aj povinnosť používať počas jazdy ochrannú prilbu. „Za jazdu bez riadne upevnenej ochrannej prilby hrozí motocyklistovi pokuta vo výške 50 eur,“ upozornil Wäldl. Vhodné oblečenie s reflexnými prvkami, pevná obuv a rukavice sú podľa neho taktiež nevyhnutnosťou.
Podľa polície je ďalším faktorom pôsobiacim na nehodovosť motocyklistov stav vozovky. „Motocykel je podstatne citlivejší na povrch komunikácie, ale aj spôsob vedenia. Akákoľvek prekvapivá odlišnosť, napríklad nepredvídateľne prudšia zákruta, prekážka za neprehľadným úsekom cesty a podobne, má vysoký vplyv na schopnosť vodiča predvídať a prispôsobovať svoju jazdu,“ uzatvoril Wäldl.