V réžii Juraja Bielika sa predstavia herci Tatiana Poláková, Katarína Horňáková, Peter Čižmár a Andrej Palko.
Autor TASR
Košice 8. júna (TASR) - Činohra Národného divadla Košice pripravila pre divákov komédiu Perplex od popredného nemeckého dramatika Mariusa von Mayenburga. V poslednej premiére tejto sezóny ju uvedie na Malej scéne v piatok (9. 6.).
V réžii Juraja Bielika sa predstavia herci Tatiana Poláková, Katarína Horňáková, Peter Čižmár a Andrej Palko. Hra podľa divadla osciluje medzi konverzačnou a absurdnou komédiou s prvkami grotesky, pričom nič nie je tak, ako sa spočiatku zdalo.
"Príchod domov z dovolenky a nezaplatený účet za elektrinu je neškodnou epizódou oproti tomu, čo čaká Evu a Róberta. Nemožno si byť istý ničím, ani samým sebou. Napokon, som to vôbec ja? A je to moja manželka? A my máme dieťa? Kto sú tí ľudia, ktorí sú teraz v našom byte? Ako, že ten byt nepatrí nám?" uvádza divadlo v opise hry s tým, že nastoľuje aj otázky identity a toho, čo sa skrýva za oponou nášho bežného života.
Režisér označil komédiu za veľmi zaujímavú, ale aj "záludnú". Na jednej strane ponúka veľa hereckých príležitostí, na druhej strane dáva aj veľa hereckých "polien pod nohy". "Pretože tá hra akoby neustále preteká pomedzi prsty a morfuje sa priamo pred našimi očami a pre tieto neustále zmeny sú jej postavy, ale aj diváci, neustále perplex, čiže zarazení alebo zmätení," uviedol Bielik. Hoci spočiatku môže dej pôsobiť chaoticky, na konci sa autor podľa neho dostáva k hlbokému zmyslu. Režisér pritom poukázal na klasickú shakespearovskú tému porovnania divadla a sveta, respektíve divadla a skutočnosti. "Zmyslom tejto hry je potom otázka o vlastnej identite, kto som, kto sú tí ľudia okolo mňa a čo to tu všetko má vlastne znamenať, ale to všetko je odeté do naozaj veľmi duchaplného a komického hávu," skonštatoval.
Herec Andrej Palko vyzdvihol hru ako výnimočnú, v ktorej si každý nájde to svoje. "Tak duchaplná komédia, ktorá je vlastne v skutočnosti absolútne existenciálnou filozofickou drámou, sa len tak nevidí. Za 20 rokov, čo hrám v divadle, som sa s takým úžasným textom ešte nestretol," povedal.
Marius von Mayenburg (1972) patrí k najhranejším súčasným nemeckým dramatikom. Je majstrom groteskných situácií a znepokojivých otázok, ktoré sa týkajú súčasného sveta a rodiny.
V réžii Juraja Bielika sa predstavia herci Tatiana Poláková, Katarína Horňáková, Peter Čižmár a Andrej Palko. Hra podľa divadla osciluje medzi konverzačnou a absurdnou komédiou s prvkami grotesky, pričom nič nie je tak, ako sa spočiatku zdalo.
"Príchod domov z dovolenky a nezaplatený účet za elektrinu je neškodnou epizódou oproti tomu, čo čaká Evu a Róberta. Nemožno si byť istý ničím, ani samým sebou. Napokon, som to vôbec ja? A je to moja manželka? A my máme dieťa? Kto sú tí ľudia, ktorí sú teraz v našom byte? Ako, že ten byt nepatrí nám?" uvádza divadlo v opise hry s tým, že nastoľuje aj otázky identity a toho, čo sa skrýva za oponou nášho bežného života.
Režisér označil komédiu za veľmi zaujímavú, ale aj "záludnú". Na jednej strane ponúka veľa hereckých príležitostí, na druhej strane dáva aj veľa hereckých "polien pod nohy". "Pretože tá hra akoby neustále preteká pomedzi prsty a morfuje sa priamo pred našimi očami a pre tieto neustále zmeny sú jej postavy, ale aj diváci, neustále perplex, čiže zarazení alebo zmätení," uviedol Bielik. Hoci spočiatku môže dej pôsobiť chaoticky, na konci sa autor podľa neho dostáva k hlbokému zmyslu. Režisér pritom poukázal na klasickú shakespearovskú tému porovnania divadla a sveta, respektíve divadla a skutočnosti. "Zmyslom tejto hry je potom otázka o vlastnej identite, kto som, kto sú tí ľudia okolo mňa a čo to tu všetko má vlastne znamenať, ale to všetko je odeté do naozaj veľmi duchaplného a komického hávu," skonštatoval.
Herec Andrej Palko vyzdvihol hru ako výnimočnú, v ktorej si každý nájde to svoje. "Tak duchaplná komédia, ktorá je vlastne v skutočnosti absolútne existenciálnou filozofickou drámou, sa len tak nevidí. Za 20 rokov, čo hrám v divadle, som sa s takým úžasným textom ešte nestretol," povedal.
Marius von Mayenburg (1972) patrí k najhranejším súčasným nemeckým dramatikom. Je majstrom groteskných situácií a znepokojivých otázok, ktoré sa týkajú súčasného sveta a rodiny.