Práca so skupinami sa začne už pred návštevou divadla či prezretím záznamu priebežným poskytovaním informácií o kontexte divadla a konkrétnej inscenácie.
Autor TASR
Bratislava 3. novembra (TASR) - Slovenské centrum AICT, národná sekcia Medzinárodnej asociácie divadelných kritikov, spustilo iniciatívu SMARTheatre zameranú na budovanie a kultivovanie mladého diváka, budúceho amatérskeho alebo i profesionálneho divadelného kritika. TASR o tom informovala vedúca projektu Zuzana Spodniaková. Zámerom projektu je otvárať divadlo širšej spoločenskej diskusii, hľadať presahy divadla s inými oblasťami (film, výtvarné umenie, literatúra, filozofia, sociológia). „Ale aj, naopak, získať pre divadelníkov spätnú väzbu na ich inscenácie od najmladšej a často aj najkritickejšej časti publika,“ uviedla.
Cieľovou skupinou sú žiaci stredných škôl vo veku 15 až 18 rokov. „Ide o generáciu, pre ktorú návšteva divadla nie je prvou voľbou, ale u ktorej by projekt mohol vzbudiť väčší záujem o divadlo, dať návod, ako čítať jazyk divadla, ako analyzovať divadelné hry, ako ich vnímať v spoločenskom kontexte a tiež, kde si o divadle možno prečítať viac informácií,“ uvádzajú iniciátori projektu s tým, že ak sa systém osvedčí, môže sa použiť aj pre seniorov či pre iné špecifické skupiny publika.
V rámci pilotného projektu budú lektori pôsobiaci v oblasti divadelnej kritiky a teórie počas niekoľkých mesiacov pracovať v menších skupinkách na vzorke divadelných titulov od opery až po alternatívne projekty. Preveriť tak chcú reálny záujem mladých o tento typ aktivity a získať na projekt prvé reakcie od divadelníkov a pedagógov.
Práca so skupinami sa začne už pred návštevou divadla či prezretím záznamu priebežným poskytovaním informácií o kontexte divadla a konkrétnej inscenácie. „Po pozretí si predstavenia bude tútor moderovať online diskusiu študentov, či už formou chatu alebo skypového či zoomového rozhovoru,“ vysvetľujú projekt s tým, že práca na jednom titule bude zo strany účastníkov ukončená „recenziou“, ktorá nemusí mať len klasickú písomnú formu. Môže ísť aj o video, interview medzi účastníkmi, rozhovor s niektorým z interpretov videnej inscenácie či powerpointovú prezentáciu, v ktorej študent zosumarizuje získané vedomosti a zážitky. Celý proces má uzatvoriť tútor záverečnou analýzou.
Výsledkom tejto fázy má byť vytvorenie webstránky www.smartheatre.sk, ktorá od nového roka začne fungovať ako informačná báza pre mladých o divadle. „Pre diváka tínedžera bude vizuálne atraktívna a bude ho podnecovať samostatne a aktívne sa zaujímať o divadelné dianie na Slovensku,“ avizujú iniciátori projektu. Jeho prínosom má byť aj lepšie prezentovanie základného projektu SC AICT www.monitoringdivadiel.sk i ďalších portálov a periodík venujúcich sa slovenskému divadlu.
Záujemcovia o projekt sa môžu prihlásiť do 6. novembra na info@smartheatre.sk.
Cieľovou skupinou sú žiaci stredných škôl vo veku 15 až 18 rokov. „Ide o generáciu, pre ktorú návšteva divadla nie je prvou voľbou, ale u ktorej by projekt mohol vzbudiť väčší záujem o divadlo, dať návod, ako čítať jazyk divadla, ako analyzovať divadelné hry, ako ich vnímať v spoločenskom kontexte a tiež, kde si o divadle možno prečítať viac informácií,“ uvádzajú iniciátori projektu s tým, že ak sa systém osvedčí, môže sa použiť aj pre seniorov či pre iné špecifické skupiny publika.
V rámci pilotného projektu budú lektori pôsobiaci v oblasti divadelnej kritiky a teórie počas niekoľkých mesiacov pracovať v menších skupinkách na vzorke divadelných titulov od opery až po alternatívne projekty. Preveriť tak chcú reálny záujem mladých o tento typ aktivity a získať na projekt prvé reakcie od divadelníkov a pedagógov.
Práca so skupinami sa začne už pred návštevou divadla či prezretím záznamu priebežným poskytovaním informácií o kontexte divadla a konkrétnej inscenácie. „Po pozretí si predstavenia bude tútor moderovať online diskusiu študentov, či už formou chatu alebo skypového či zoomového rozhovoru,“ vysvetľujú projekt s tým, že práca na jednom titule bude zo strany účastníkov ukončená „recenziou“, ktorá nemusí mať len klasickú písomnú formu. Môže ísť aj o video, interview medzi účastníkmi, rozhovor s niektorým z interpretov videnej inscenácie či powerpointovú prezentáciu, v ktorej študent zosumarizuje získané vedomosti a zážitky. Celý proces má uzatvoriť tútor záverečnou analýzou.
Výsledkom tejto fázy má byť vytvorenie webstránky www.smartheatre.sk, ktorá od nového roka začne fungovať ako informačná báza pre mladých o divadle. „Pre diváka tínedžera bude vizuálne atraktívna a bude ho podnecovať samostatne a aktívne sa zaujímať o divadelné dianie na Slovensku,“ avizujú iniciátori projektu. Jeho prínosom má byť aj lepšie prezentovanie základného projektu SC AICT www.monitoringdivadiel.sk i ďalších portálov a periodík venujúcich sa slovenskému divadlu.
Záujemcovia o projekt sa môžu prihlásiť do 6. novembra na info@smartheatre.sk.