Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Utorok 26. november 2024Meniny má Kornel
< sekcia Kultúra

Kino Lumiére v prvom polroku navštívilo takmer 55.000 divákov

Kino Lumiére. Foto: TASR/Štefan Puškáš

Najnavštevovanejšími v tomto bratislavskom kine za prvých šesť mesiacov boli európske snímky, ktoré videlo takmer 23.000 návštevníkov.

Bratislava 19. júla (TASR) - Bratislavské kino Lumiére zaznamenalo rekordnú návštevnosť za prvý polrok tohto roka. Filmy videlo takmer 55.000 divákov, najviac od jeho znovuotvorenia v roku 2011. „Vieme, že sme na polceste celkovej prestavby a rekonštrukcie, no už dnes kino divákom poskytuje veľmi dobrý komfort,“ vyjadril sa generálny riaditeľ Slovenského filmového ústavu (SFÚ) Peter Dubecký. „Do budúcna sa teda pozerám veľmi optimisticky a myslím si, že rok 2017 prinesie slovenskej kinematografii pomyselné číslo milión divákov a Kinu Lumiére 100.000 divákov, čo je naša očakávaná méta.“

Najnavštevovanejšími za prvých šesť mesiacov boli európske snímky, ktoré videlo takmer 23.000 návštevníkov. Na slovenské filmy prišlo takmer 17.000 ľudí, čo predstavuje 31 percent z celkovej návštevnosti. Prvenstvo v návštevnosti si získala snímka Paterson od amerického nezávislého režiséra Jima Jarmuscha. V prvej desiatke sa umiestnili i štyri slovenské a koprodukčné filmy, medzi nimi viedol Masaryk Juliusa Ševčíka, ktorý bol druhým najnavštevovanejším filmom celkovo. Tretím najdiváckejším filmom sa stal T2 Trainspotting režiséra Dannyho Boyla. V poradí druhým najnavštevovanejším slovenským filmom bola dráma Piata loď režisérky Ivety Grófovej, ocenená Krištáľovým medveďom na Berlinale, ďalej tragikomédia Baba z ľadu Bohdana Slámu v hlavnej úlohe so Zuzanou Kronerovou. Štvoricu uzatvára Únos Mariany Čengel-Solčanskej o spoločensko-politickej situácii ranej Slovenskej republiky.

V priestoroch kina pokračoval i výukový cyklus o dejinách kinematografie Filmový kabinet a Filmový kabinet deťom. Premietania sa udiali i v rámci cyklu hudobných filmov Music & Film a v študijnej sále SFÚ Filmotéka, zameranej na archívnu kinematografiu. Programovú dramaturgiu doplnil od začiatku roka i cyklus Kino-Ikon Choice. „Pri zostavovaní dramaturgie kina nie je na prvom mieste návštevnosť a snaha docieliť vypredané sály, ale priestor poskytnúť divákom možnosť vrátiť sa aj k niektorým filmom, ktoré za krátky čas v distribúcii mnohí nestihli vidieť,“ vysvetlil Dubecký.

Počas prvého polroka boli v kine aj festivaly (MFFK Febiofest), bilančné prehliadky (Týždeň slovenského filmu) a prehliadky, zamerané na národné kinematografie, napríklad francúzska Créme de la créme, škandinávska Scandi a KolNoa – Festival izraelského filmu a Festival iránskych filmov.