Psychogeografiu, umeleckú metódu skúmajúcu vplyv mestského prostredia na správanie človeka využili manželia Monika a Bohuš Kubinskí ako stratégiu pri tvorbe ich najnovšej spoločnej výstavy.
Autor TASR
Banská Štiavnica 25. augusta (TASR) - Psychogeografiu, umeleckú metódu skúmajúcu vplyv mestského prostredia na správanie človeka využili manželia Monika a Bohuš Kubinskí ako stratégiu pri tvorbe ich najnovšej spoločnej výstavy. Návštevníkom ju v týchto dňoch ponúka banskoštiavnická Galéria Schemnitz.
"K tejto metóde však pristupujú svojsky, pretože divákov nenechávajú vnímať prostredie mesta, ale, naopak, jeho históriu a súčasnosť spolu s príbehmi jeho obyvateľov prenášajú do prostredia galérie," uvádza k výstave jej kurátor Omar Mirza. "Vytvorili výstavu ovplyvnenú ich pohľadom na Banskú Štiavnicu, skúmaním a prežívaním jej minulosti a súčasnosti," dodáva.
Kubinský reaguje na nedávny požiar v Banskej Štiavnici dielom Tabula rasa. Pri tvorbe uplatnil niektoré dokumenty zo Slovenského banského archívu z 18. a 19. storočia, ktoré obsahujú rôzne protipožiarne opatrenia.
Diela, ktoré prezentuje Monika Kubinská, sú kontrapunktom k objektom Kubinského. "Inštalácia s názvom Rozkvitanie je prezentáciou autorkinej aktuálnej maliarskej tvorby. Obrazy s ľahkosťou levitujú v priestore a pripomínajú lúku, ktorá môže rozkvitnúť na mieste spálenom vojnou, suchom alebo ľudskou ľahostajnosťou," približuje kurátor. "Monika sa tu snaží vyjadriť nádej, že ešte nemusí byť všetko stratené," dopĺňa.
Finále výstavy tvorí miestnosť s názvom Pocta Alžbete Gwerkovej-Göllnerovej. Kubinská sa inšpirovala knihou Tichý pobyt na ulici Gwerkovej-Göllnerovej od režisérky Anny Gruskovej.
"K tejto metóde však pristupujú svojsky, pretože divákov nenechávajú vnímať prostredie mesta, ale, naopak, jeho históriu a súčasnosť spolu s príbehmi jeho obyvateľov prenášajú do prostredia galérie," uvádza k výstave jej kurátor Omar Mirza. "Vytvorili výstavu ovplyvnenú ich pohľadom na Banskú Štiavnicu, skúmaním a prežívaním jej minulosti a súčasnosti," dodáva.
Kubinský reaguje na nedávny požiar v Banskej Štiavnici dielom Tabula rasa. Pri tvorbe uplatnil niektoré dokumenty zo Slovenského banského archívu z 18. a 19. storočia, ktoré obsahujú rôzne protipožiarne opatrenia.
Diela, ktoré prezentuje Monika Kubinská, sú kontrapunktom k objektom Kubinského. "Inštalácia s názvom Rozkvitanie je prezentáciou autorkinej aktuálnej maliarskej tvorby. Obrazy s ľahkosťou levitujú v priestore a pripomínajú lúku, ktorá môže rozkvitnúť na mieste spálenom vojnou, suchom alebo ľudskou ľahostajnosťou," približuje kurátor. "Monika sa tu snaží vyjadriť nádej, že ešte nemusí byť všetko stratené," dopĺňa.
Finále výstavy tvorí miestnosť s názvom Pocta Alžbete Gwerkovej-Göllnerovej. Kubinská sa inšpirovala knihou Tichý pobyt na ulici Gwerkovej-Göllnerovej od režisérky Anny Gruskovej.