Hlavnú cenu kategórie audiovizuálna tvorba, cenu veľvyslanca ČR na Slovensku a cenu ÚPN získal krátky film s názvom Skautská pošta, pod ktorý sa podpísal kolektív autorov z gymnázia v Poprade.
Autor TASR
Bratislava 11. novembra (TASR) - Občianske združenie Klub 89 v spolupráci s Ústavom pamäti národa (ÚPN) vyhodnotili v piatok v Bratislave projekt súťaží Naša nedávna história. Štvrtý ročník študentskej súťaže bol venovaný Slovensku v 20. storočí a vzťahom medzi Čechmi a Slovákmi pred rozdelením a po rozdelení Československa. Podujatie sa konalo v rámci 12. ročníka Festivalu slobody.
Členovia odborných porôt, medzi ktorými boli významné osobnosti Novembra 1989, napríklad spisovateľ Ľubomír Feldek, profesor Rudolf Sikora, a ľudia, ktorým sú blízke myšlienky Nežnej revolúcie, vyberali ocenené diela v kategóriách literárna tvorba, audiovizuálna tvorba a retro dizajn. Udelili aj špeciálne ocenenia veľvyslanectiev Českej republiky a Francúzska, Spoločnosti Milana Rastislava Štefánika a ÚPN.
Hlavnú cenu kategórie audiovizuálna tvorba, cenu veľvyslanca Českej republiky na Slovensku a cenu ÚPN získal krátky film s názvom Skautská pošta, pod ktorý sa podpísal kolektív autorov z gymnázia v Poprade. Cenu Spoločnosti Milana Rastislava Štefánika udelili audiovizuálnemu dielu Štefánikov kríž, ktorého autorom je Lukáš Köver z Košíc.
Prvú cenu v kategórii literárna tvorba - dokument získala Natália Brídová za prácu Červený kríž v Žiline. V kategórii literárna tvorba - voľná tvorba patrí prvenstvo Alexandre Kováčovej za dielo Milan Rastislav Štefánik. Špeciálnu cenu ÚPN dostal v oblasti literárnej tvorby Martin Dinga za esej s názvom Darina Bancíková o prenasledovaní prvej ženy na Slovensku ordinovanej za evanjelickú farárku.
V kategórii retro dizajn zvíťazila Laura Lauffová s plastikou Sínusoida bratstva, ktorej patrí aj cena francúzskeho veľvyslanca na Slovensku.
V decembri plánuje Klub 89 vydať bulletin všetkých víťazných prác.
Projekt súťaží Klubu 89 má za cieľ zvýšiť záujem žiakov a študentov o našu nedávnu históriu. "Jej lepšie pochopenie má prispieť k zveľadeniu schopností mladých ľudí, kritického myslenia a práce s informáciami a viesť tak mladú generáciu k hlbšiemu porozumeniu v oblasti významných spoločenských tém a orientovaniu sa v súčasnej situácii," uvádza organizátor súťažného projektu, na ktorom sa podieľa odborný tím pedagógov.
Členovia odborných porôt, medzi ktorými boli významné osobnosti Novembra 1989, napríklad spisovateľ Ľubomír Feldek, profesor Rudolf Sikora, a ľudia, ktorým sú blízke myšlienky Nežnej revolúcie, vyberali ocenené diela v kategóriách literárna tvorba, audiovizuálna tvorba a retro dizajn. Udelili aj špeciálne ocenenia veľvyslanectiev Českej republiky a Francúzska, Spoločnosti Milana Rastislava Štefánika a ÚPN.
Hlavnú cenu kategórie audiovizuálna tvorba, cenu veľvyslanca Českej republiky na Slovensku a cenu ÚPN získal krátky film s názvom Skautská pošta, pod ktorý sa podpísal kolektív autorov z gymnázia v Poprade. Cenu Spoločnosti Milana Rastislava Štefánika udelili audiovizuálnemu dielu Štefánikov kríž, ktorého autorom je Lukáš Köver z Košíc.
Prvú cenu v kategórii literárna tvorba - dokument získala Natália Brídová za prácu Červený kríž v Žiline. V kategórii literárna tvorba - voľná tvorba patrí prvenstvo Alexandre Kováčovej za dielo Milan Rastislav Štefánik. Špeciálnu cenu ÚPN dostal v oblasti literárnej tvorby Martin Dinga za esej s názvom Darina Bancíková o prenasledovaní prvej ženy na Slovensku ordinovanej za evanjelickú farárku.
V kategórii retro dizajn zvíťazila Laura Lauffová s plastikou Sínusoida bratstva, ktorej patrí aj cena francúzskeho veľvyslanca na Slovensku.
V decembri plánuje Klub 89 vydať bulletin všetkých víťazných prác.
Projekt súťaží Klubu 89 má za cieľ zvýšiť záujem žiakov a študentov o našu nedávnu históriu. "Jej lepšie pochopenie má prispieť k zveľadeniu schopností mladých ľudí, kritického myslenia a práce s informáciami a viesť tak mladú generáciu k hlbšiemu porozumeniu v oblasti významných spoločenských tém a orientovaniu sa v súčasnej situácii," uvádza organizátor súťažného projektu, na ktorom sa podieľa odborný tím pedagógov.