Vo štvrtok a piatok (31.1. a 1.2.) uvedie Slovenská filharmónia pod taktovkou stáleho hosťujúceho dirigenta Rastislava Štúra diela osobností 20. storočia.
Autor TASR
Bratislava 29. januára (TASR) - Malá sála Slovenskej filharmónie bude dnes večer patriť mladým vychádzajúcim hviezdam interpretačného umenia. Všetci traja zahraniční umelci sú víťazmi viacerých medzinárodných interpretačných súťaží.
Americká klaviristka Sun-A Park debutovala sólovo s orchestrom už ako 12-ročná. Moldavská huslistka Alexandra Conunova hrá na husliach od svojich šiestich rokov. Na klavíri ju bude sprevádzať arménska klaviristka Lilit Grigoryan. V programe zaznejú diela Felixa Mendelssohna Bartholdyho, Roberta Schumanna, Edvarda Hagerupa Griega, Eugene Ysaye a Cammille Saint-Saënsa. Koncert sa uskutoční v spolupráci s medzinárodnou holandskou hudobnou sekciou.
Vo štvrtok a piatok (31.1. a 1.2.) uvedie Slovenská filharmónia pod taktovkou stáleho hosťujúceho dirigenta Rastislava Štúra diela osobností 20. storočia. Prvá polovica koncertov bude patriť skladateľom, ktorých život bol spojený s Bratislavou, sú nimi Štefan Németh Šamorinský a Ladislav Holoubek. Ladislav Holoubek (1913–1994) pôsobil v Bratislave ako dlhoročný dirigent SND a zastával post umeleckého riaditeľa a dirigenta Štátneho divadla v Košiciach. Na úvod zaznie jeho kompozícia Pozdrav menu BACH pre orchester op. 76. Nasledovať bude dielo Štefana Németha Šamorínskeho (1896-1975). V Bratislave učil na Mestskej hudobnej škole, Štátnom konzervatóriu a Vysokej škole múzických umení. Bol organistom v bratislavskom Dóme sv. Martina. V Koncertnej sieni Slovenskej filharmónie zaznie jeho Koncert pre organ a orchester. Sólový part koncertu uvedie na novom organe slovenský umelec Stanislav Šurin.
Druhá polovica bude patriť hudbe americkej, filharmonici uvedú Symfóniu č. 3 Aarona Coplanda (1900-1990). Narodil sa o dva roky neskôr a rovnako ako George Gershwin v Brooklyne. Obaja skladatelia mali rusko-židovské korene. Kompozíciu študovali u jedného pedagóga. „Je tiež možné, že jeden druhému závidel, Gershwin Coplandovi intelektuálne uznanie a Copland Gershwinovi slávu a bohatstvo,“ píše vo svojej knihe Zbývá jen hluk Alex Ross, ktorý ďalej uvádza, že „Coplandova hudba je použitá v mnohých amerických filmoch a reklamách 20. storočia, dostala sa aj do propagačného spotu Ronalda Reagana.“
Americká klaviristka Sun-A Park debutovala sólovo s orchestrom už ako 12-ročná. Moldavská huslistka Alexandra Conunova hrá na husliach od svojich šiestich rokov. Na klavíri ju bude sprevádzať arménska klaviristka Lilit Grigoryan. V programe zaznejú diela Felixa Mendelssohna Bartholdyho, Roberta Schumanna, Edvarda Hagerupa Griega, Eugene Ysaye a Cammille Saint-Saënsa. Koncert sa uskutoční v spolupráci s medzinárodnou holandskou hudobnou sekciou.
Vo štvrtok a piatok (31.1. a 1.2.) uvedie Slovenská filharmónia pod taktovkou stáleho hosťujúceho dirigenta Rastislava Štúra diela osobností 20. storočia. Prvá polovica koncertov bude patriť skladateľom, ktorých život bol spojený s Bratislavou, sú nimi Štefan Németh Šamorinský a Ladislav Holoubek. Ladislav Holoubek (1913–1994) pôsobil v Bratislave ako dlhoročný dirigent SND a zastával post umeleckého riaditeľa a dirigenta Štátneho divadla v Košiciach. Na úvod zaznie jeho kompozícia Pozdrav menu BACH pre orchester op. 76. Nasledovať bude dielo Štefana Németha Šamorínskeho (1896-1975). V Bratislave učil na Mestskej hudobnej škole, Štátnom konzervatóriu a Vysokej škole múzických umení. Bol organistom v bratislavskom Dóme sv. Martina. V Koncertnej sieni Slovenskej filharmónie zaznie jeho Koncert pre organ a orchester. Sólový part koncertu uvedie na novom organe slovenský umelec Stanislav Šurin.
Druhá polovica bude patriť hudbe americkej, filharmonici uvedú Symfóniu č. 3 Aarona Coplanda (1900-1990). Narodil sa o dva roky neskôr a rovnako ako George Gershwin v Brooklyne. Obaja skladatelia mali rusko-židovské korene. Kompozíciu študovali u jedného pedagóga. „Je tiež možné, že jeden druhému závidel, Gershwin Coplandovi intelektuálne uznanie a Copland Gershwinovi slávu a bohatstvo,“ píše vo svojej knihe Zbývá jen hluk Alex Ross, ktorý ďalej uvádza, že „Coplandova hudba je použitá v mnohých amerických filmoch a reklamách 20. storočia, dostala sa aj do propagačného spotu Ronalda Reagana.“