Niektoré z nich dokonca považujú sociálnu sieť za svoj hlavný komunikačný nástroj. Využíva sa najmä Facebook, v menšom meradle Twitter a Google +.
Autor TASR
Bratislava 21. júna (TASR) - Prakticky všetky veľké letné hudobné festivaly na Slovensku považujú propagáciu a komunikáciu cez sociálne siete za minimálne rovnocennú ako prezentáciu prostredníctvom internetovej stránky. Niektoré z nich dokonca považujú sociálnu sieť za svoj hlavný komunikačný nástroj. Využíva sa najmä Facebook, v menšom meradle Twitter a Google +.
Najviac prívržencov na sociálnej sieti má celkom logicky najväčší letný festival – trenčianska Pohoda. Na Facebooku existujú okrem oficiálneho profilu festivalu, ďalšie tri. Svoje konto majú na najpopulárnejšej sieti dokonca aj dobrovoľníci, ktorí budú pracovať v organizačnom štábe festivalu. "Vieme o tom, že je viac profilov o našom festivale. Nevadí nám to, nebudeme obmedzovať tvorivosť ľudí, " uviedol pre TASR Mário Gešvantner, PR riaditeľ festivalu. "Teší nás, že počet fanúšikov na tejto sociálnej sieti sa na oficiálnej stránke blíži k číslu 27.000, sme zvedaví, či ho do začiatku festivalu prekročíme," dodal za organizátorov Pohody Gešvantner.
Pre organizátorov Žákovic open je Facebook rovnako dôležitý ako internetová stránka festivalu. "Profil na Facebooku nám dáva priamu spätnú väzbu o tom, ako ľudia žijú s festivalom," povedal pre TASR Tomáš "Yxo" Dohňanský, zakladateľ Žákovic open.
Festival Topfest, ktorý sezónu open-air akcií otvára už 29. júna, takisto venuje dôležitosť svojím fanúšikom, s ktorými komunikuje prostredníctvom Facebooku. "Novinky o festivale sa najskôr objavujú tam a až potom ich vydávame formou tlačových správ či rozhovorov, "povedal pre TASR PR manažér festivalu Ján Kakaščík. Ako ďalej uviedol, s fanúšikmi komunikuje na sociálnej sieti priamo Silvia Žovincová riaditeľka agentúry Duna, ktorá festival organizuje. "Máme na to výbornú spätnú väzbu, komunikuje sa o akýchkoľvek otázkach, "uviedol Kakaščík a dodal, že prezentácia festivalu a jeho programu cez Facebook sa nekončí ani po začiatku festivalu. "V areáli festivalu na letisku v Piešťanoch čaká na návštevníkov zdarma rýchla wi-fi sieť, Topfest na FB bude určite v permanencii aj počas festivalu."
Komunikáciu s fanúšikmi cez Facebook vyznávajú aj organizátori festivalu Rock pod kameňom v Snine. "Za 10 rokov organizovania tejto akcie už vieme trošku aj posúdiť, aká forma propagácie má zmysel a osloví cieľovú skupinu. FB jednoznačne vyhráva, iné formy propagácie ž dnes považujeme len za povinnú jazdu," odpísala na mailovú otázku TASR Iveta Bžánová z tímu ľudí pripravujúcich podujatie .
Pre organizátorov ďalšieho rockového festivalu, Terchovského budzogáňa, je propagácia festivalu prostredníctvom Facebooku jedným z komunikačných nástrojov. "Osvedčuje sa, no v rovnakej miere využívame aj ďalšie zdroje – billboardovú a mediálnu kampaň," tvrdí Miro Tomaškovič zo štábu festivalu. Rovnako to vníma aj dramaturg série festivalov Orange Music Summer Julo Viršík. "Spoliehame sa na osvedčené formy kampane, no chceme využiť aj Facebook. Plánujeme robiť napríklad súťaže o vstupenky či videozdravice, " uviedol Viršík pre TASR.
Facebook ako nástroj komunikácie a propagácie využíva aj festival Fest Dobré Bohunice, ktorého cieľová skupina je staršia, ako sú ľudia, najčastejšie a najmasovejšie využívajúci sociálne siete. Na FB profile tohto festivalu dokonca prebieha diskusia o tom, aký darček by mal dostať jeden z hostí tohtoročného festivalu Janek Ledecký, ktorý 50. narodeniny oslávi 27. júla priamo na festivalom pódiu.
Najviac prívržencov na sociálnej sieti má celkom logicky najväčší letný festival – trenčianska Pohoda. Na Facebooku existujú okrem oficiálneho profilu festivalu, ďalšie tri. Svoje konto majú na najpopulárnejšej sieti dokonca aj dobrovoľníci, ktorí budú pracovať v organizačnom štábe festivalu. "Vieme o tom, že je viac profilov o našom festivale. Nevadí nám to, nebudeme obmedzovať tvorivosť ľudí, " uviedol pre TASR Mário Gešvantner, PR riaditeľ festivalu. "Teší nás, že počet fanúšikov na tejto sociálnej sieti sa na oficiálnej stránke blíži k číslu 27.000, sme zvedaví, či ho do začiatku festivalu prekročíme," dodal za organizátorov Pohody Gešvantner.
Pre organizátorov Žákovic open je Facebook rovnako dôležitý ako internetová stránka festivalu. "Profil na Facebooku nám dáva priamu spätnú väzbu o tom, ako ľudia žijú s festivalom," povedal pre TASR Tomáš "Yxo" Dohňanský, zakladateľ Žákovic open.
Festival Topfest, ktorý sezónu open-air akcií otvára už 29. júna, takisto venuje dôležitosť svojím fanúšikom, s ktorými komunikuje prostredníctvom Facebooku. "Novinky o festivale sa najskôr objavujú tam a až potom ich vydávame formou tlačových správ či rozhovorov, "povedal pre TASR PR manažér festivalu Ján Kakaščík. Ako ďalej uviedol, s fanúšikmi komunikuje na sociálnej sieti priamo Silvia Žovincová riaditeľka agentúry Duna, ktorá festival organizuje. "Máme na to výbornú spätnú väzbu, komunikuje sa o akýchkoľvek otázkach, "uviedol Kakaščík a dodal, že prezentácia festivalu a jeho programu cez Facebook sa nekončí ani po začiatku festivalu. "V areáli festivalu na letisku v Piešťanoch čaká na návštevníkov zdarma rýchla wi-fi sieť, Topfest na FB bude určite v permanencii aj počas festivalu."
Komunikáciu s fanúšikmi cez Facebook vyznávajú aj organizátori festivalu Rock pod kameňom v Snine. "Za 10 rokov organizovania tejto akcie už vieme trošku aj posúdiť, aká forma propagácie má zmysel a osloví cieľovú skupinu. FB jednoznačne vyhráva, iné formy propagácie ž dnes považujeme len za povinnú jazdu," odpísala na mailovú otázku TASR Iveta Bžánová z tímu ľudí pripravujúcich podujatie .
Pre organizátorov ďalšieho rockového festivalu, Terchovského budzogáňa, je propagácia festivalu prostredníctvom Facebooku jedným z komunikačných nástrojov. "Osvedčuje sa, no v rovnakej miere využívame aj ďalšie zdroje – billboardovú a mediálnu kampaň," tvrdí Miro Tomaškovič zo štábu festivalu. Rovnako to vníma aj dramaturg série festivalov Orange Music Summer Julo Viršík. "Spoliehame sa na osvedčené formy kampane, no chceme využiť aj Facebook. Plánujeme robiť napríklad súťaže o vstupenky či videozdravice, " uviedol Viršík pre TASR.
Facebook ako nástroj komunikácie a propagácie využíva aj festival Fest Dobré Bohunice, ktorého cieľová skupina je staršia, ako sú ľudia, najčastejšie a najmasovejšie využívajúci sociálne siete. Na FB profile tohto festivalu dokonca prebieha diskusia o tom, aký darček by mal dostať jeden z hostí tohtoročného festivalu Janek Ledecký, ktorý 50. narodeniny oslávi 27. júla priamo na festivalom pódiu.