Literárny fond je národnokultúrna verejnoprávna inštitúcia, jeho hlavným poslaním je podporovať tvorivú činnosť v oblasti slovesnej, divadla, filmu, rozhlasu, televízie.
Autor TASR
,aktualizované Bratislava 1. decembra (TASR) – Ceny a prémie Literárneho fondu (LF) v oblasti divadla, rozhlasu a zábavného umenia za rok 2014 odovzdali dnes oceneným umelcom a rozhlasovým pracovníkom v bratislavskom Zičiho paláci.
Cenu za celoživotné dielo v oblasti divadla získali teatrologička Elena Bláhová – Martišová, speváčka Gréta Jezná Švercelová, herečka Zuzana Kocúriková, herec Emil Kosír, operný spevák František Livora, herečka Eva Matejková, dramaturg a režisér Jozef Mokoš a herec Marián Slovák. Cenou za celoživotné dielo v oblasti rozhlasu boli ocenení zvuková majsterka Alena Duchoňová, redaktori Jana Hevešiová a Miroslav Nemec.
Výročné ceny v oblasti divadla získali Karol Čálik za postavu Jozefa Katza v inscenácii muzikálu Obchod na korze, Martin Čičvák za réžiu inscenácie hry Kapitál, Tibor Fabó za postavu Shyloka v inscenácii hry Kupec benátsky, Zuzana Fialová za postavu Zuny v inscenácii hry Karpatský thriller, Daniel Fischer za postavu Kristiána Buddenbrooka v inscenácii hry Buddenbrookovci, Marián Chudovský za réžiu inscenácie Piková dáma, Igor Kasala za postavu Antonia Salieriho v inscenácii hry Amadeus, Ľuboš Kostelný za postavu Maximiliána Aueho v inscenácii dramatizácie románu Láskavé bohyne, Dana Košická za postavu Ona v inscenácii hry Macbeth, Štefan Kožka za réžiu inscenácie muzikálu Hairspray a inscenácie Vyhadzovači.
Výročná cena patrí aj Terézii Kružliakovej za postavu Sesty v inscenácii opery La Clemenza di Tito, Jevgenij Libezňuk za postavu Sergeja v inscenácii Nescudzoložíš, Miroslav Noga za herecký výkon viacerých postáv v inscenácii hry Kamene vo vreckách, Matúš Oľha za réžiu inscenácie hry Ženský zákon po špiski, Tatiana Pauhofová za postavu Emmy Bovaryovej v inscenácii hry Madame Bovary, Marián Pecko za réžiu inscenácie hry Nostalgia, Roman Polák za réžiu inscenácie hry Karpatský thriller, Lenka Rajchmanová za tanečný výkon v tanečnom predstavení From side of a man, from side of a woman, Eva Sklyarova za postavu Anny Kareniny v inscenácii baletu Anna Karenina, Michal Soltész za postavu On v inscenácii hry Macbeth, Zdena Studenková za postavu Leni v rovnomennej inscenácii, Ondrej Šoth za réžiu a choreografiu inscenácie baletu Smrť v Benátkach, Kristína Turjanová za postavu Johnovej v inscenácii hry Potkany, Michal Vajdička za réžiu inscenácie dramatizácie románu Láskavé bohyne, Karol Vosátko za réžiu inscenácie hry Sado (láska v Európe), Daniel Výrostek za postavu Jozefa v inscenácii hry Na konci, Juraj Žilinčár za postavu Puka v inscenácii baletu Sen noci svätojánskej.
Výročné ceny v oblasti dabingu získali Judita Bilá za postavu Bridget + Siobhan v seriáli Ringer (Dvojičky), Dušan Jamrich za postavu Pirrie v seriáli Titanic – Blood and Steel, Marek Majeský za postavu doktora Martina Grúbera v seriáli Doktor z hôr, Štefan Mandžár za réžiu seriálu Client list I., II., Jozefína Šujanová za réžiu slovenského znenia štvordielnej koprodukčnej česko-slovenskej dokudrámy Cyril a Metod.
Výročné ceny v oblasti rozhlasu získal Milan Greguš za zvukové stvárnenie rozhlasovej hry Gaudeamus igitur, Gabriela Horečná za dramaturgickú prípravu a realizáciu fíčra Pokánie, Táňa Kusá za dramaturgickú prípravu fíčra Kto zabil Marilyn Monroe a Milena Lukáčová za réžiu rozprávkovej hry Jána Kamenistého O dvojhlavom drakovi.
„Som potešený, nie za seba, ale za celý bábkársky fach, tak sa cítim, ako posledný člen štafety, ktorý odovzdal do cieľa ten pomyselný kolík, odovzdal som ho za všetkých malých, drobných aj veľkých bábkarov, ktorí mi pomohli, aby som tu stál aj za nich,“ povedal pre TASR držiteľ ocenenia za celoživotné dielo ocenený Jozef Mokoš.
„Je to najväčšie ocenenie, ktoré som v živote dostala, toľko pekných slov som o sebe dávno nepočula a zaväzuje ma to. Rozhlas je moja celoživotná láska, celý život mám iba jedno zamestnanie. Práca v rozhlase nie je stereotyp, mení sa, každý rok bol iný, vždy sa niečo zmenilo. Každá relácia je pre mňa ako skúška, vždy sa niečo učím a nedovolí mi to zaspať na vavrínoch,“ dodala ocenená Jana Hevešiová.
Literárny fond je národnokultúrna verejnoprávna inštitúcia, jeho hlavným poslaním je podporovať tvorivú činnosť v oblasti slovesnej, divadla, filmu, rozhlasu, televízie, zábavného umenia s osobitným zreteľom na pôvodnú krásnu literatúru, vedeckú a odbornú literatúru novinárstvo a novinársku fotografiu, prekladateľstvo, divadlo, film, rozhlas, televíziu, videotvorbu a zábavné umenie.
Cenu za celoživotné dielo v oblasti divadla získali teatrologička Elena Bláhová – Martišová, speváčka Gréta Jezná Švercelová, herečka Zuzana Kocúriková, herec Emil Kosír, operný spevák František Livora, herečka Eva Matejková, dramaturg a režisér Jozef Mokoš a herec Marián Slovák. Cenou za celoživotné dielo v oblasti rozhlasu boli ocenení zvuková majsterka Alena Duchoňová, redaktori Jana Hevešiová a Miroslav Nemec.
Výročné ceny v oblasti divadla získali Karol Čálik za postavu Jozefa Katza v inscenácii muzikálu Obchod na korze, Martin Čičvák za réžiu inscenácie hry Kapitál, Tibor Fabó za postavu Shyloka v inscenácii hry Kupec benátsky, Zuzana Fialová za postavu Zuny v inscenácii hry Karpatský thriller, Daniel Fischer za postavu Kristiána Buddenbrooka v inscenácii hry Buddenbrookovci, Marián Chudovský za réžiu inscenácie Piková dáma, Igor Kasala za postavu Antonia Salieriho v inscenácii hry Amadeus, Ľuboš Kostelný za postavu Maximiliána Aueho v inscenácii dramatizácie románu Láskavé bohyne, Dana Košická za postavu Ona v inscenácii hry Macbeth, Štefan Kožka za réžiu inscenácie muzikálu Hairspray a inscenácie Vyhadzovači.
Výročná cena patrí aj Terézii Kružliakovej za postavu Sesty v inscenácii opery La Clemenza di Tito, Jevgenij Libezňuk za postavu Sergeja v inscenácii Nescudzoložíš, Miroslav Noga za herecký výkon viacerých postáv v inscenácii hry Kamene vo vreckách, Matúš Oľha za réžiu inscenácie hry Ženský zákon po špiski, Tatiana Pauhofová za postavu Emmy Bovaryovej v inscenácii hry Madame Bovary, Marián Pecko za réžiu inscenácie hry Nostalgia, Roman Polák za réžiu inscenácie hry Karpatský thriller, Lenka Rajchmanová za tanečný výkon v tanečnom predstavení From side of a man, from side of a woman, Eva Sklyarova za postavu Anny Kareniny v inscenácii baletu Anna Karenina, Michal Soltész za postavu On v inscenácii hry Macbeth, Zdena Studenková za postavu Leni v rovnomennej inscenácii, Ondrej Šoth za réžiu a choreografiu inscenácie baletu Smrť v Benátkach, Kristína Turjanová za postavu Johnovej v inscenácii hry Potkany, Michal Vajdička za réžiu inscenácie dramatizácie románu Láskavé bohyne, Karol Vosátko za réžiu inscenácie hry Sado (láska v Európe), Daniel Výrostek za postavu Jozefa v inscenácii hry Na konci, Juraj Žilinčár za postavu Puka v inscenácii baletu Sen noci svätojánskej.
Výročné ceny v oblasti dabingu získali Judita Bilá za postavu Bridget + Siobhan v seriáli Ringer (Dvojičky), Dušan Jamrich za postavu Pirrie v seriáli Titanic – Blood and Steel, Marek Majeský za postavu doktora Martina Grúbera v seriáli Doktor z hôr, Štefan Mandžár za réžiu seriálu Client list I., II., Jozefína Šujanová za réžiu slovenského znenia štvordielnej koprodukčnej česko-slovenskej dokudrámy Cyril a Metod.
Výročné ceny v oblasti rozhlasu získal Milan Greguš za zvukové stvárnenie rozhlasovej hry Gaudeamus igitur, Gabriela Horečná za dramaturgickú prípravu a realizáciu fíčra Pokánie, Táňa Kusá za dramaturgickú prípravu fíčra Kto zabil Marilyn Monroe a Milena Lukáčová za réžiu rozprávkovej hry Jána Kamenistého O dvojhlavom drakovi.
„Som potešený, nie za seba, ale za celý bábkársky fach, tak sa cítim, ako posledný člen štafety, ktorý odovzdal do cieľa ten pomyselný kolík, odovzdal som ho za všetkých malých, drobných aj veľkých bábkarov, ktorí mi pomohli, aby som tu stál aj za nich,“ povedal pre TASR držiteľ ocenenia za celoživotné dielo ocenený Jozef Mokoš.
„Je to najväčšie ocenenie, ktoré som v živote dostala, toľko pekných slov som o sebe dávno nepočula a zaväzuje ma to. Rozhlas je moja celoživotná láska, celý život mám iba jedno zamestnanie. Práca v rozhlase nie je stereotyp, mení sa, každý rok bol iný, vždy sa niečo zmenilo. Každá relácia je pre mňa ako skúška, vždy sa niečo učím a nedovolí mi to zaspať na vavrínoch,“ dodala ocenená Jana Hevešiová.
Literárny fond je národnokultúrna verejnoprávna inštitúcia, jeho hlavným poslaním je podporovať tvorivú činnosť v oblasti slovesnej, divadla, filmu, rozhlasu, televízie, zábavného umenia s osobitným zreteľom na pôvodnú krásnu literatúru, vedeckú a odbornú literatúru novinárstvo a novinársku fotografiu, prekladateľstvo, divadlo, film, rozhlas, televíziu, videotvorbu a zábavné umenie.