Anticomics je aj o hľadaní šiesteho zmyslu, o jeho neustálej potrebe, skonštatoval autor výstavy.
Autor TASR
Lučenec 18. marca (TASR) - Novohradské múzeum a galéria (NMG) v Lučenci prostredníctvom výstavy s názvom Anticomics (pred a po...) predstaví prierez tvorby Dušana Krnáča v rôznych výtvarných polohách. Vernisáž výstavy sa uskutoční vo štvrtok (21. 3.), pre verejnosť bude prístupná do 5. mája. TASR o tom za NMG informovala Diana Lajzová.
"Anticomics je aj o hľadaní šiesteho zmyslu, o jeho neustálej potrebe. Je to metakoncept, ktorý umožňuje využívať všetky formy a vyjadrovacie prostriedky od kresby po maľbu, koláž, od objektu po inštaláciu, performanciu, animáciu, fotografiu a multimédiá. A to všetko s veľkou dávkou irónie, hlavne sebairónie," skonštatoval autor výstavy.
Krnáč sa narodil v roku 1954 v Lučenci, jeho pohľad na život a vnímanie spoločenských a medziľudských vzťahov značne ovplyvnilo vyrastanie v prostredí malého mesta na južnom Slovensku. "Je neustálym pozorovateľom okolitého aj vnútorného sveta, reflektuje na aktuálne javy, anomálie a absurdity ľudskej spoločnosti či na všeobecný duševný stav človeka v súčasnej dobe," skonštatovala kurátorka výstavy Andrea Németh Bozó.
V uplynulých rokoch sa autorova tvorba posunula aj k ekologickej tematike. Namiesto kupovania výtvarných prostriedkov spracúva použité predmety, ktoré produkuje priemyselná výroba a prechádzajú cez konzumenta - človeka, ktorý tak chtiac či nechtiac produkuje stopu - odpad.
"Sú to stopy človeka žijúceho v technicky vyspelej spoločnosti, ktorá však všeobecne stráca kontakt s prírodou. Autor ich vo svojej tvorbe používa ako materiál pre svoje diela, vytvára z nich obrazy, objekty, asambláže, väčšinou ironické odkazy na absurdity dnešnej doby," vysvetlila kurátorka výstavy.
"Anticomics je aj o hľadaní šiesteho zmyslu, o jeho neustálej potrebe. Je to metakoncept, ktorý umožňuje využívať všetky formy a vyjadrovacie prostriedky od kresby po maľbu, koláž, od objektu po inštaláciu, performanciu, animáciu, fotografiu a multimédiá. A to všetko s veľkou dávkou irónie, hlavne sebairónie," skonštatoval autor výstavy.
Krnáč sa narodil v roku 1954 v Lučenci, jeho pohľad na život a vnímanie spoločenských a medziľudských vzťahov značne ovplyvnilo vyrastanie v prostredí malého mesta na južnom Slovensku. "Je neustálym pozorovateľom okolitého aj vnútorného sveta, reflektuje na aktuálne javy, anomálie a absurdity ľudskej spoločnosti či na všeobecný duševný stav človeka v súčasnej dobe," skonštatovala kurátorka výstavy Andrea Németh Bozó.
V uplynulých rokoch sa autorova tvorba posunula aj k ekologickej tematike. Namiesto kupovania výtvarných prostriedkov spracúva použité predmety, ktoré produkuje priemyselná výroba a prechádzajú cez konzumenta - človeka, ktorý tak chtiac či nechtiac produkuje stopu - odpad.
"Sú to stopy človeka žijúceho v technicky vyspelej spoločnosti, ktorá však všeobecne stráca kontakt s prírodou. Autor ich vo svojej tvorbe používa ako materiál pre svoje diela, vytvára z nich obrazy, objekty, asambláže, väčšinou ironické odkazy na absurdity dnešnej doby," vysvetlila kurátorka výstavy.