Cena za najlepšiu výtvarnú inštaláciu nebola udelená, preto porota rozhodla oceniť dve videá ex aequo. Ocenenia získali Peter Barényi a Marek Stolarčík.
Autor TASR
Bratislava 22. mája (TASR) – Cenu za najlepší experimentálny film a video na prvom ročníku Medzinárodného festivalu experimentálnych filmov a digitálneho umenia, ktorý sa konal uplynulý víkend v Bratislave, udelila porota dvom dielam.
Za prepracovanosť, jednotu a pôsobivosť vizuálneho štýlu i silu výpovede o človeku v tme vlastnej pamäti a vedomia ju získal tohtoročný film s názvom Minulý od Milana Mazúra. Rovnakú cenu získal András Cséfalvay za dielo Getting Pluto (2011) za unikátne prenikanie rôznych mediálnych foriem a zároveň schopnosť koncentrovaného dramatického prevrstvenia posolstva o ohrdnutej planéte.
"Cena za najlepšiu výtvarnú inštaláciu nebola udelená, preto porota rozhodla oceniť dve videá ex aequo," uviedla dnes TASR Helena Šoltýsová z organizátorského Stredoeurópskeho domu fotografie (SEDF).
Ocenenia získali Peter Barényi (Objatie, 2010) za emocionálne vypäté stvárnenie vzťahu matky a syna v ťaživej životnej situácii, ako aj Marek Stolarčík (Bezpečné nebezpečenstvo – Videokontrola v mediálnej realite, 2011) za humorný prístup a invenciu v štýle domáceho kutilstva pri tematizovaní dozornej spoločnosti.
Okrem SEDF a Slovenskej národnej galérie sa na trojdňovom podujatí podieľal aj Slovenský filmový ústav.
Za prepracovanosť, jednotu a pôsobivosť vizuálneho štýlu i silu výpovede o človeku v tme vlastnej pamäti a vedomia ju získal tohtoročný film s názvom Minulý od Milana Mazúra. Rovnakú cenu získal András Cséfalvay za dielo Getting Pluto (2011) za unikátne prenikanie rôznych mediálnych foriem a zároveň schopnosť koncentrovaného dramatického prevrstvenia posolstva o ohrdnutej planéte.
"Cena za najlepšiu výtvarnú inštaláciu nebola udelená, preto porota rozhodla oceniť dve videá ex aequo," uviedla dnes TASR Helena Šoltýsová z organizátorského Stredoeurópskeho domu fotografie (SEDF).
Ocenenia získali Peter Barényi (Objatie, 2010) za emocionálne vypäté stvárnenie vzťahu matky a syna v ťaživej životnej situácii, ako aj Marek Stolarčík (Bezpečné nebezpečenstvo – Videokontrola v mediálnej realite, 2011) za humorný prístup a invenciu v štýle domáceho kutilstva pri tematizovaní dozornej spoločnosti.
Okrem SEDF a Slovenskej národnej galérie sa na trojdňovom podujatí podieľal aj Slovenský filmový ústav.