Čoraz viac ľudí si tak podľa prevádzkovateľov elektronických kníhkupectiev vyberá knihy práve takýmto spôsobom. "Predaj kníh má každý rok stúpajúcu tendenciu.
Autor TASR
Bratislava 22. marca (TASR) – Nákup kníh prostredníctvom internetových kníhkupectiev za posledné roky narastá. Čoraz viac ľudí si tak podľa prevádzkovateľov elektronických kníhkupectiev vyberá knihy práve takýmto spôsobom. "Predaj kníh má každý rok stúpajúcu tendenciu. Nárasty za posledných päť rokov sú v desiatkach percent," priblížila pre TASR Ivona Ševčíková z internetového kníhkupectva Gorila.sk.
Stúpajúci záujem ľudí o nákup kníh cez internet potvrdil aj Michal Meško z internetového kníhkupectva Martinus.sk. "Za posledných päť rokov máme rast predaja vyše 900 %," >vyčíslil Meško. Je to podľa neho spôsobené aj tým, že v týchto rokoch prudko stúpla obľuba internetového nakupovania medzi ľuďmi ako taká.
Vo všeobecnosti sa podľa Meška stále najlepšie predáva beletria. "Za posledné tri či štyri roky výrazne stúpol aj predaj ženských románov od súčasných autorov," opísal Meško. Takisto sa podľa neho darí aj tínedžerským ságam, ako bol Harry Potter či Twilight. "Lepšie sa predáva aj slovenská detektívka, špeciálne z pera Dominika Dána," doplnil Meško. Okrem toho rastú podľa neho aj predaje motivačnej a populárno-náučnej literatúry, kde slovenské vydavateľstvá začali na trh prinášať preklady diel o biznise a podnikaní zo zahraničia.
Knihy sa pritom najlepšie predávajú už tradične niekoľko týždňov pred Vianocami. "Zlý mesiac je paradoxne marec, mesiac knihy," podotkla Ševčíková. Stále tiež hrá pri predaji kníh podstatnú úlohu cena. "Knihy sú na Slovensku stále relatívne lacné, ľudia sú však na cenu citliví," vysvetlil Meško. No, nájdu sa podľa neho aj knihy, kde je cenová citlivosť ľudí nižšia a kniha sa predáva dobre, aj keď je drahšia. Takou je napríklad životopis Steva Jobsa, kde je cena vyššia než ako je priemer ponúkaných kníh na Slovensku.
Predaj kníh v internetovom kníhkupectve Gorila.sk ovplyvnila tiež v posledných mesiacoch aj kauza, ktorá nesie rovnaký názov, Gorila. Podľa Ševčíkovej sa v elektronickom kníhkupectve vďaka tomu predáva viac kníh ako napríklad Idioti v politike či Sezóna potkanov od Jozefa Banáša. "Ale aj knihy o slovenskej mafii," dodala.
Stúpajúci záujem ľudí o nákup kníh cez internet potvrdil aj Michal Meško z internetového kníhkupectva Martinus.sk. "Za posledných päť rokov máme rast predaja vyše 900 %," >vyčíslil Meško. Je to podľa neho spôsobené aj tým, že v týchto rokoch prudko stúpla obľuba internetového nakupovania medzi ľuďmi ako taká.
Vo všeobecnosti sa podľa Meška stále najlepšie predáva beletria. "Za posledné tri či štyri roky výrazne stúpol aj predaj ženských románov od súčasných autorov," opísal Meško. Takisto sa podľa neho darí aj tínedžerským ságam, ako bol Harry Potter či Twilight. "Lepšie sa predáva aj slovenská detektívka, špeciálne z pera Dominika Dána," doplnil Meško. Okrem toho rastú podľa neho aj predaje motivačnej a populárno-náučnej literatúry, kde slovenské vydavateľstvá začali na trh prinášať preklady diel o biznise a podnikaní zo zahraničia.
Knihy sa pritom najlepšie predávajú už tradične niekoľko týždňov pred Vianocami. "Zlý mesiac je paradoxne marec, mesiac knihy," podotkla Ševčíková. Stále tiež hrá pri predaji kníh podstatnú úlohu cena. "Knihy sú na Slovensku stále relatívne lacné, ľudia sú však na cenu citliví," vysvetlil Meško. No, nájdu sa podľa neho aj knihy, kde je cenová citlivosť ľudí nižšia a kniha sa predáva dobre, aj keď je drahšia. Takou je napríklad životopis Steva Jobsa, kde je cena vyššia než ako je priemer ponúkaných kníh na Slovensku.
Predaj kníh v internetovom kníhkupectve Gorila.sk ovplyvnila tiež v posledných mesiacoch aj kauza, ktorá nesie rovnaký názov, Gorila. Podľa Ševčíkovej sa v elektronickom kníhkupectve vďaka tomu predáva viac kníh ako napríklad Idioti v politike či Sezóna potkanov od Jozefa Banáša. "Ale aj knihy o slovenskej mafii," dodala.