V tvorivom tíme novej baletnej inscenácie je aj scénograf Juraj Fábry, kostýmy navrhol Andrii Sukhanov.
Autor TASR
Košice 28. februára (TASR) - Novú inscenáciu s názvom Každý deň odvahu pripravil Balet Národného divadla Košice. Jej autormi sú Ondrej Šoth a Zuzana Mistríková a ide po 22 rokoch o tretie pokračovanie projektu Zvláštna radosť žiť. Inscenácia s výberom súčasnej hudby bude mať premiéru v piatok 1. marca.
Ako informovalo divadlo, ústredným motívom nového spracovania diela, ktoré je venované študentom 17. novembra 1989 za ich boj za slobodu a demokraciu, je manipulácia v jej aktuálnych podobách a večný zápas individualít za slobodu. "Súčasné prostredie sa však zmenilo. Dnešný svet je svetom informácií a médií. Hranice dobra a zla, manipulátorov a manipulovaných, sa stali veľmi tenkými, ťažko rozoznateľnými. Zvlášť pre neskúsených divákov topiacich sa v závale nových foriem informácií a žánrov, občanov, ktorí sa ešte len učia používať svoje 'občianstvo' a chápať ho v zmysle slobody," uviedol režisér, choreograf a generálny riaditeľ košického národného divadla Šoth. Poukázal na to, že sloboda znamená predovšetkým zodpovednosť - za seba i za prostredie, v ktorom existujeme, a schopnosť vnímať dôsledky svojho konania. "Skutočná sloboda nie je možná bez mravných kritérií," zdôraznil. Za hlavný motív predstavenia označil vieru, nádej a lásku.
V tvorivom tíme novej baletnej inscenácie je aj scénograf Juraj Fábry, kostýmy navrhol Andrii Sukhanov.
V roku 1990 realizoval Šoth v Balete Slovenského národného divadla v Bratislave inscenáciu Zvláštna radosť žiť. Témou bola demagógia a manipulácia vo všetkých spoločenských formách, ale i schopnosť individualít ostať v pokrivenej spoločnosti samými sebou, a to vďaka sile, ktorú im dodávajú viera, nádej a láska. V roku 2002 vznikla inscenácia Baletu Štátneho divadla Košice s názvom Zvláštna radosť žiť II ako nový pohľad na danú tému. Najnovšia inscenácia je tak ďalším pokračovaním.
Ako informovalo divadlo, ústredným motívom nového spracovania diela, ktoré je venované študentom 17. novembra 1989 za ich boj za slobodu a demokraciu, je manipulácia v jej aktuálnych podobách a večný zápas individualít za slobodu. "Súčasné prostredie sa však zmenilo. Dnešný svet je svetom informácií a médií. Hranice dobra a zla, manipulátorov a manipulovaných, sa stali veľmi tenkými, ťažko rozoznateľnými. Zvlášť pre neskúsených divákov topiacich sa v závale nových foriem informácií a žánrov, občanov, ktorí sa ešte len učia používať svoje 'občianstvo' a chápať ho v zmysle slobody," uviedol režisér, choreograf a generálny riaditeľ košického národného divadla Šoth. Poukázal na to, že sloboda znamená predovšetkým zodpovednosť - za seba i za prostredie, v ktorom existujeme, a schopnosť vnímať dôsledky svojho konania. "Skutočná sloboda nie je možná bez mravných kritérií," zdôraznil. Za hlavný motív predstavenia označil vieru, nádej a lásku.
V tvorivom tíme novej baletnej inscenácie je aj scénograf Juraj Fábry, kostýmy navrhol Andrii Sukhanov.
V roku 1990 realizoval Šoth v Balete Slovenského národného divadla v Bratislave inscenáciu Zvláštna radosť žiť. Témou bola demagógia a manipulácia vo všetkých spoločenských formách, ale i schopnosť individualít ostať v pokrivenej spoločnosti samými sebou, a to vďaka sile, ktorú im dodávajú viera, nádej a láska. V roku 2002 vznikla inscenácia Baletu Štátneho divadla Košice s názvom Zvláštna radosť žiť II ako nový pohľad na danú tému. Najnovšia inscenácia je tak ďalším pokračovaním.