Osobitosť autorky Kati Madarász Decsi charakterizujú experimentálna tvorba, autorská technika a hľadanie základných faktov o živote cez priame a jednoduché námety.
Autor TASR
Topoľčany 28. februára (TASR) – Cyklus Transparentné kusy autorky Kati Madarász Decsi predstaví Multimediálny priestor pre súčasnú kultúru Nástupište 1-12 v Topoľčanoch. Cyklus je výsledkom dlhoročného experimentu s maľbou na rozličné podklady, rôzne druhy papiera, s neklasickými prostriedkami, prírodnými šťavami a inovatívnymi spôsobmi fixovania diel. Voľne nadväzuje na predošlú tvorbu autorky.
"V popredí záujmu je širšia škála predmetov bežnej, dennej potreby, ktorá sa v procese tvorby zredukovala na niekoľko ikonických predmetov, ako žehlička, kanvica na polievanie, žiarovka, sifónová fľaša. Aktuálna tvorba zhodnocuje doterajšie výsledky experimentov. Kapustová šťava ostáva najadekvátnejším maliarskym prostriedkom, voľba formátov podlieha prezentačným zámerom, námet je nemenný," uviedla kurátorka výstavy Magdaléna Klobučníková. Výstava bude sprístupnená pre verejnosť od 8. marca do 8. apríla tohto roka.
Osobitosť autorky Kati Madarász Decsi charakterizujú experimentálna tvorba, autorská technika a hľadanie základných faktov o živote cez priame a jednoduché námety. Od diplomovej práce tematizuje svojich blízkych v ich každodenných činnostiach, pravidelné rituály rodiny, predmety, ktoré ich obklopujú. "Kým ranné denníkové práce vykazujú vysoký stupeň naratívnosti a divák dokáže odčítať príbeh rodiny, v ďalšom cykle sú prepojenia na rodinu viac symbolické a bez autorského komentára nečitateľné. Koncept Transparentné kusy je bez znakov narácie a zjavných väzieb na osoby," povedala Klobučníková.
Posun je v "portrétovaní", ktoré stráca na predmetnosti, jednak ako dôsledok dlhoročného repetitívneho procesu, ale tiež ako autorský zámer, dosahovaný uvoľnením a vrstvením maľby. "Koncept Transparentné kusy je erbovým projektom autorky, ktorého výstupom sú transparentné maľby na papieri, evokujúce nejednoznačnosť, plynutie času, prchavosť okamihu. Starnutie papiera, vrstvenie a trvácnosť prírodných pigmentov, spôsob fixácie sa v plynutí času podpisujú na procesoch zmeny diel," skonštatovala kurátorka. Pre výstavný priestor Nástupišťa 1-12 pripravila autorka site-specific inštaláciu z malieb a z maľbobjektov vytvorených za posledné obdobie.
"V popredí záujmu je širšia škála predmetov bežnej, dennej potreby, ktorá sa v procese tvorby zredukovala na niekoľko ikonických predmetov, ako žehlička, kanvica na polievanie, žiarovka, sifónová fľaša. Aktuálna tvorba zhodnocuje doterajšie výsledky experimentov. Kapustová šťava ostáva najadekvátnejším maliarskym prostriedkom, voľba formátov podlieha prezentačným zámerom, námet je nemenný," uviedla kurátorka výstavy Magdaléna Klobučníková. Výstava bude sprístupnená pre verejnosť od 8. marca do 8. apríla tohto roka.
Osobitosť autorky Kati Madarász Decsi charakterizujú experimentálna tvorba, autorská technika a hľadanie základných faktov o živote cez priame a jednoduché námety. Od diplomovej práce tematizuje svojich blízkych v ich každodenných činnostiach, pravidelné rituály rodiny, predmety, ktoré ich obklopujú. "Kým ranné denníkové práce vykazujú vysoký stupeň naratívnosti a divák dokáže odčítať príbeh rodiny, v ďalšom cykle sú prepojenia na rodinu viac symbolické a bez autorského komentára nečitateľné. Koncept Transparentné kusy je bez znakov narácie a zjavných väzieb na osoby," povedala Klobučníková.
Posun je v "portrétovaní", ktoré stráca na predmetnosti, jednak ako dôsledok dlhoročného repetitívneho procesu, ale tiež ako autorský zámer, dosahovaný uvoľnením a vrstvením maľby. "Koncept Transparentné kusy je erbovým projektom autorky, ktorého výstupom sú transparentné maľby na papieri, evokujúce nejednoznačnosť, plynutie času, prchavosť okamihu. Starnutie papiera, vrstvenie a trvácnosť prírodných pigmentov, spôsob fixácie sa v plynutí času podpisujú na procesoch zmeny diel," skonštatovala kurátorka. Pre výstavný priestor Nástupišťa 1-12 pripravila autorka site-specific inštaláciu z malieb a z maľbobjektov vytvorených za posledné obdobie.