Vo štvrtok 15.12. ju priamo v sídle SĽUKu v Rusovciach ocenilo búrlivým potleskom vypredané hľadisko.
Autor TASR
Bratislava 16. decembra (TASR) - V Divadle SĽUK boduje aj po dvoch rokoch od premiéry tanečná komédia Slovenské Vianoce s podtitulom Komédia o stvorení sveta a o tom, čo bolo potom. Vo štvrtok (15.12.) ju priamo v sídle SĽUKu v Rusovciach ocenilo búrlivým potleskom vypredané hľadisko.
„Je to vlastne jediný termín predvianočných divadelných vystúpení tu u nás, preto sa dá povedať, že je to aj výnimočné predstavenie," povedala pre TASR manažérka SĽUKu Lucia Sopková. Predstavenie si mohli v decembri pozrieť aj v ďalších slovenských mestách, v Považskej Bystrici, Martine a Ružomberku. „Aj keď malo predstavenie premiéru koncom roka 2014, má stále úspech a ľudia si ho žiadajú“, doplnila Sopková.
Tvorcovia tohto divadelného opusu v réžii Juraja Nvotu sa pri tvorbe inšpirovali najmä slovenským ľudovým divadlom s nenapodobiteľnou syntézou sakrálnych a profánnych tém. Tie našli svoj obraz v betlehemských hrách a tradičných obchôdzkach s ľudovým divadlom adventného a vianočného obdobia, ako je napríklad Chodenie s hadom, Hra o Herodesovi, Hľadanie nocľahu alebo Traja králi. Zobrazenie biblických motívov v druhom dejstve, ako je narodenie Ježiša Krista, zjavenie betlehemskej hviezdy a poklona troch mudrcov „od východu“ v znamení tradičného slovenského tanečného a hudobného folklóru s tradičnými krojmi, je umocnené prepojením so starozákonnou témou stvorenia sveta v modernom šate prvého dejstva.
„Je to vlastne jediný termín predvianočných divadelných vystúpení tu u nás, preto sa dá povedať, že je to aj výnimočné predstavenie," povedala pre TASR manažérka SĽUKu Lucia Sopková. Predstavenie si mohli v decembri pozrieť aj v ďalších slovenských mestách, v Považskej Bystrici, Martine a Ružomberku. „Aj keď malo predstavenie premiéru koncom roka 2014, má stále úspech a ľudia si ho žiadajú“, doplnila Sopková.
Tvorcovia tohto divadelného opusu v réžii Juraja Nvotu sa pri tvorbe inšpirovali najmä slovenským ľudovým divadlom s nenapodobiteľnou syntézou sakrálnych a profánnych tém. Tie našli svoj obraz v betlehemských hrách a tradičných obchôdzkach s ľudovým divadlom adventného a vianočného obdobia, ako je napríklad Chodenie s hadom, Hra o Herodesovi, Hľadanie nocľahu alebo Traja králi. Zobrazenie biblických motívov v druhom dejstve, ako je narodenie Ježiša Krista, zjavenie betlehemskej hviezdy a poklona troch mudrcov „od východu“ v znamení tradičného slovenského tanečného a hudobného folklóru s tradičnými krojmi, je umocnené prepojením so starozákonnou témou stvorenia sveta v modernom šate prvého dejstva.