Analýza stavu potvrdila havarijný stav diela, ktorý pretrvával od dôb, kedy bolo dielo získané od darcu.
Autor TASR
Ružomberok 14. mája (TASR) - Liptovské múzeum dalo zreštaurovať pietu z konca 18. storočia od neznámeho autora. Umelecké dielo, maľované temperou na smrekovom dreve, získala inštitúcia v roku 1938 od darcu z Dovalova. Informoval o tom marketingový manažér Liptovského múzea Viktor Mydlo.
Dielo zobrazuje snímanie Ježiša Krista z kríža. "Od získania diela bola maľba uložená v depozitároch Liptovského múzea pod drobnohľadom konzervátorov. Maľba bola v degradovanom stave, na mnohých miestach absentovala farba v dôsledku straty pojiva vo farebných vrstvách. S cieľom eliminovať riziko postupu degradácie múzeum rozhodlo o nevyhnutnosti reštaurátorského zásahu," priblížil Mydlo.
Analýza stavu potvrdila havarijný stav diela, ktorý pretrvával od dôb, kedy bolo dielo získané od darcu. V rámci reštaurátorského zásahu odstránili lakovú vrstvu, zvyšky prachu a iných nečistôt. Na diele urobili lokálnu retuš, tmelenie a následný náter novo lakovou vrstvou. "Drevenú plochu brúsili skleneným papierom a napustili konzervátorským roztokom, aby zabránili ďalšiemu postupu degradácie," vysvetlil marketingový manažér. Ako dodal, výsledkom je posilnenie výtvarného, estetického a historického výrazu diela.
Na reštaurovanie múzeum použilo grant z Fondu na podporu umenia. Povinnú spoluúčasť poskytol Žilinský samosprávny kraj.
Dielo zobrazuje snímanie Ježiša Krista z kríža. "Od získania diela bola maľba uložená v depozitároch Liptovského múzea pod drobnohľadom konzervátorov. Maľba bola v degradovanom stave, na mnohých miestach absentovala farba v dôsledku straty pojiva vo farebných vrstvách. S cieľom eliminovať riziko postupu degradácie múzeum rozhodlo o nevyhnutnosti reštaurátorského zásahu," priblížil Mydlo.
Analýza stavu potvrdila havarijný stav diela, ktorý pretrvával od dôb, kedy bolo dielo získané od darcu. V rámci reštaurátorského zásahu odstránili lakovú vrstvu, zvyšky prachu a iných nečistôt. Na diele urobili lokálnu retuš, tmelenie a následný náter novo lakovou vrstvou. "Drevenú plochu brúsili skleneným papierom a napustili konzervátorským roztokom, aby zabránili ďalšiemu postupu degradácie," vysvetlil marketingový manažér. Ako dodal, výsledkom je posilnenie výtvarného, estetického a historického výrazu diela.
Na reštaurovanie múzeum použilo grant z Fondu na podporu umenia. Povinnú spoluúčasť poskytol Žilinský samosprávny kraj.