18. decembra zatancuje v bratislavskej Incheba Expo svetoznámy tanečný súbor Royal Russian Ballet v sprievode Českého národného symfonického orchestra romantický príbeh o zakázanej láske.
Autor OTS
Bratislava 18. novembra (OTS) - Spoločne so súborom zavíta do Bratislavy aj úspešný choreograf a umelecký riaditeľ Ruského kráľovského baletu Anatoly Emelianov, ktorého sme vyspovedali.
Kde ste získal svoj tanečný tréning?
Vyštudoval som v Perme na Štátnej baletnej škole, Mirgaripova trieda.
Ako dlho ste boli choreograf?
Asi 15 rokov. Vyštudoval som oddelenie choreografie na Ruskej akadémii divadelného umenia (RATI-GITIS) v roku 2001.
Čo Vás inšpirovalo pracovať s tanečnicami a inými choreografmi?
Hudba, poézia, história, pokoj atď. Inšpiruje ma práca s nimi, ale nie účinkujúci. Som tiež inšpirovaný produkciou iných choreografov ... samozrejme, ak sa mi páčia. Nemôže sa mi páčiť len celý balet, ale aj myšlienka; Nie choreografia, ale zámery autora. Čím viac budete vidieť a absorbovať, tým viac budete ponímať choreografiu. Choreograf vyjadruje svoje myšlienky s jazykom tanca. Objem výroby danej choreografie je ako kniha spisovateľa. Práca s Balanchine je pre mňa dôležitá. Videl som ako jeho abstraktné myslenie môže vyústiť do krásneho celku. A bol som veľmi inšpirovaný choreografom Jiřím Kyliánom - logika a hudba, príde na pokraj dokonalosti.
Vždy ste sa zamýšľali nad touto profesijnou dráhou?
Nie. Spočiatku, po skončení baletnej školy, som sa stal baletný tanečník a nepremýšľal som o povolaní choreografa. Len som rástol, prechádzal životom a hľadal zmysel pre svoje hodnoty, chcel som sa vyjadriť. Našiel som to v choreografii. Je to pre mňa radosť, dávať na javisku, v prejave, túžby a impulz srdca.
Je to Vaša životná práca?
Nemôžem uveriť, že to je moja práca až do dnes, ale jednoducho ... áno!
Čo je najväčšou výzvou zmien v choreografii?
Nezmyselné produkcie, ktoré ani v ich slovníku ani v pláne nemôžu ospravedlniť svoju existenciu. Niekedy sú choreografi závislí na niečom definitívnom, strácajú originalitu tejto umeleckej formy.
Čo je najvzrušujúcejšie na vašej práci?
Ja som osobne povzbudený v mnohých faktoroch. Napodiv politika, história mojej krajiny, a duchovné hodnoty života. Ale na prvom mieste je to všetko z hudby. Zmyslom mojej práce sú dlhodobé hodnoty a večné spomienky. Ako duchovný liečiteľ musím poctiť publikum, ktoré prišlo do divadla zažiť môj balet.
Niekedy sa moje "prestávky" premenia na krásny balet. Môžeme to porovnať s básnikom, ktorý píše poéziu. Najskôr sa inšpiruje, potom inšpirácie premení na krásnu báseň. Môžete vytvoriť balet, len tým, že pijete kávu - myšlienky musia zrieť vo vnútri, a potom sa otočia do tanca.
Máte pripravené ďalšie projekty?
Mám veľa projektov, rodia sa často. Je však škoda, že nie je dostatok času na vykonanie všetkých z nich.
Čo by ste poradili mladým tanečníkom / umelcom, ktorí sa chcú stať profesionálmi?
Ísť cieľavedome za dosiahnutím tohto cieľa. V balete, len tvrdá práca môže znamenať, že sa s tanečníka stane skutočný profesionál. Duchovne sa rozvíjať. To je dôležité. Inšpirovať sa tancom - ako pramenitou vodou.
Kde ste získal svoj tanečný tréning?
Vyštudoval som v Perme na Štátnej baletnej škole, Mirgaripova trieda.
Ako dlho ste boli choreograf?
Asi 15 rokov. Vyštudoval som oddelenie choreografie na Ruskej akadémii divadelného umenia (RATI-GITIS) v roku 2001.
Čo Vás inšpirovalo pracovať s tanečnicami a inými choreografmi?
Hudba, poézia, história, pokoj atď. Inšpiruje ma práca s nimi, ale nie účinkujúci. Som tiež inšpirovaný produkciou iných choreografov ... samozrejme, ak sa mi páčia. Nemôže sa mi páčiť len celý balet, ale aj myšlienka; Nie choreografia, ale zámery autora. Čím viac budete vidieť a absorbovať, tým viac budete ponímať choreografiu. Choreograf vyjadruje svoje myšlienky s jazykom tanca. Objem výroby danej choreografie je ako kniha spisovateľa. Práca s Balanchine je pre mňa dôležitá. Videl som ako jeho abstraktné myslenie môže vyústiť do krásneho celku. A bol som veľmi inšpirovaný choreografom Jiřím Kyliánom - logika a hudba, príde na pokraj dokonalosti.
Vždy ste sa zamýšľali nad touto profesijnou dráhou?
Nie. Spočiatku, po skončení baletnej školy, som sa stal baletný tanečník a nepremýšľal som o povolaní choreografa. Len som rástol, prechádzal životom a hľadal zmysel pre svoje hodnoty, chcel som sa vyjadriť. Našiel som to v choreografii. Je to pre mňa radosť, dávať na javisku, v prejave, túžby a impulz srdca.
Je to Vaša životná práca?
Nemôžem uveriť, že to je moja práca až do dnes, ale jednoducho ... áno!
Čo je najväčšou výzvou zmien v choreografii?
Nezmyselné produkcie, ktoré ani v ich slovníku ani v pláne nemôžu ospravedlniť svoju existenciu. Niekedy sú choreografi závislí na niečom definitívnom, strácajú originalitu tejto umeleckej formy.
Čo je najvzrušujúcejšie na vašej práci?
Ja som osobne povzbudený v mnohých faktoroch. Napodiv politika, história mojej krajiny, a duchovné hodnoty života. Ale na prvom mieste je to všetko z hudby. Zmyslom mojej práce sú dlhodobé hodnoty a večné spomienky. Ako duchovný liečiteľ musím poctiť publikum, ktoré prišlo do divadla zažiť môj balet.
Niekedy sa moje "prestávky" premenia na krásny balet. Môžeme to porovnať s básnikom, ktorý píše poéziu. Najskôr sa inšpiruje, potom inšpirácie premení na krásnu báseň. Môžete vytvoriť balet, len tým, že pijete kávu - myšlienky musia zrieť vo vnútri, a potom sa otočia do tanca.
Máte pripravené ďalšie projekty?
Mám veľa projektov, rodia sa často. Je však škoda, že nie je dostatok času na vykonanie všetkých z nich.
Čo by ste poradili mladým tanečníkom / umelcom, ktorí sa chcú stať profesionálmi?
Ísť cieľavedome za dosiahnutím tohto cieľa. V balete, len tvrdá práca môže znamenať, že sa s tanečníka stane skutočný profesionál. Duchovne sa rozvíjať. To je dôležité. Inšpirovať sa tancom - ako pramenitou vodou.