V prvej polovici koncertu budú znieť dve Beethovenove sonáty, a to Sonáta pre klavír č. 7 D dur, op. 10 č. 3 z roku 1798 a Sonáta pre klavír č. 14 cis mol, op. 27 č. 2 Quasi una fantasia.
Autor TASR
Bratislava 13. júna (TASR) - Český umelec Martin Kasík sa predstaví v záverečnom koncerte cyklu Klavír a klaviristi 73. koncertnej sezóny Slovenskej filharmónie (SF) v utorok (14. 6.) v Malej sále SF.
"Jeho nahrávky pre spoločnosti Supraphon a Arco Diva získali najvyššie ocenenia v časopisoch Gramophone, Repertoire a Harmonie," približuje Martina Tolstova, tlačová tajomníčka SF. Program koncertu zostavil interpret z diel Ludwiga van Beethovena a Modesta Petroviča Musorgského.
V prvej polovici koncertu budú znieť dve Beethovenove sonáty, a to Sonáta pre klavír č. 7 D dur, op. 10 č. 3 z roku 1798 a Sonáta pre klavír č. 14 cis mol, op. 27 č. 2 Quasi una fantasia. V druhej polovici koncertu Obrázky z výstavy Modesta Petroviča Musorgského. "Patria k najznámejším dielam klasickej hudby vôbec, a to nielen v originálnej verzii pre klavír, ale i v orchestrálnej inštrumentácii Mauricea Ravela," poznamenala Tolstova k dielu s tým, že Musorgskij ho napísal pod dojmom posmrtnej výstavy Viktora Alexandroviča Hartmana, ruského maliara, architekta a skladateľovho priateľa.
"Cyklus zahŕňa desať výrazovo kontrastných skladieb, ktoré sú popretkávané niekoľkými intermezzami – 'promenádami'," dodáva SF.
"Jeho nahrávky pre spoločnosti Supraphon a Arco Diva získali najvyššie ocenenia v časopisoch Gramophone, Repertoire a Harmonie," približuje Martina Tolstova, tlačová tajomníčka SF. Program koncertu zostavil interpret z diel Ludwiga van Beethovena a Modesta Petroviča Musorgského.
V prvej polovici koncertu budú znieť dve Beethovenove sonáty, a to Sonáta pre klavír č. 7 D dur, op. 10 č. 3 z roku 1798 a Sonáta pre klavír č. 14 cis mol, op. 27 č. 2 Quasi una fantasia. V druhej polovici koncertu Obrázky z výstavy Modesta Petroviča Musorgského. "Patria k najznámejším dielam klasickej hudby vôbec, a to nielen v originálnej verzii pre klavír, ale i v orchestrálnej inštrumentácii Mauricea Ravela," poznamenala Tolstova k dielu s tým, že Musorgskij ho napísal pod dojmom posmrtnej výstavy Viktora Alexandroviča Hartmana, ruského maliara, architekta a skladateľovho priateľa.
"Cyklus zahŕňa desať výrazovo kontrastných skladieb, ktoré sú popretkávané niekoľkými intermezzami – 'promenádami'," dodáva SF.