Celkom šesť cien udelili členovia Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) aj snímke Martina Šulíka Cigán.
Autor TASR
Bratislava 17. apríla (TASR) – Dom režisérky a scenáristky Zuzany Liovej sa stal najlepším celovečerným filmom slávnostného galavečera národných filmových cien Slnko v sieti 2012.
Jeho tvorcovia si v utorok večer v novej budove Slovenského národného divadla (SND) prevzali celkom šesť cien, za najlepší celovečerný film, za najlepší scenár, Judit Bárdos a Miroslav Krobot ako najlepšia herečka a herec v hlavnej úlohe, a Taťjana Medvecká a Marek Geišberg za najlepšie herecké výkony vo vedľajšej úlohe.
Celkom šesť cien udelili členovia Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) aj snímke Martina Šulíka Cigán. Ten bodoval v kategórii najlepšia réžia, Martin Šec získal cenu za najlepší kameramanský výkon, Jiří Brožek za najlepší strih, Peter Mojžiš za najlepší zvuk, Katarína Hollá si prevzala Slnko v sieti za najlepšie návrhy kostýmov a Vladimír Godár za najlepšiu pôvodnú filmovú hudbu.
Martin Šulík získal cenu i v kategórii najlepší dokumentárny film za 25 zo šesťdesiatych alebo Československá nová vlna I. a II. Najlepším animovaným filmom sú Kamene režisérky Kataríny Kerekesovej. Cenu za najlepší krátky hraný film si odniesla Sahraa Karimi, režisérka snímky Ľahký vánok. Slnko v sieti za najlepší výtvarný počin si prevzali Ján Švankmajer a Veronika Hrubá, architekti výtvarného riešenia animácií vo filme Prežiť svoj život. Najlepším zahraničným filmom sa stala snímka Melanchólia režiséra Larsa von Triera.
Cenu Slnko v sieti 2012 za Výnimočný prínos slovenskej kinematografii udelila SFTA dvom tvorcom. Prvým je kameraman Tibor Biath, druhým režisér a scenárista Eduard Grečner. Obaja patria k osobnostiam, ktoré v slovenskej kinematografii zanechali veľmi výraznú stopu. Tibor Biath je jedným z prvým absolventov kamery na pražskej FAMU a na svojom konte má takmer 70 krátkometrážnych a 50 dlhometrážnych filmov. Stál pred polstoročím napríklad za kamerou pri výnimočnom filme Petra Solana Boxer a smrť, ale tiež pri jednom z filmov druhého držiteľa ocenenia Eduarda Grečnera Nylonový mesiac (1965).
Národné filmové ceny Slnko v sieti udeľuje v dvojročnom intervale SFTA. Na základe prihlášok producentov vyberali akademici z ôsmich dlhometrážnych hraných, 25 dokumentárnych, ôsmich animovaných a 11 krátkych hraných filmov, ktoré vznikli v období rokov 2010 a 2011.
Jeho tvorcovia si v utorok večer v novej budove Slovenského národného divadla (SND) prevzali celkom šesť cien, za najlepší celovečerný film, za najlepší scenár, Judit Bárdos a Miroslav Krobot ako najlepšia herečka a herec v hlavnej úlohe, a Taťjana Medvecká a Marek Geišberg za najlepšie herecké výkony vo vedľajšej úlohe.
Celkom šesť cien udelili členovia Slovenskej filmovej a televíznej akadémie (SFTA) aj snímke Martina Šulíka Cigán. Ten bodoval v kategórii najlepšia réžia, Martin Šec získal cenu za najlepší kameramanský výkon, Jiří Brožek za najlepší strih, Peter Mojžiš za najlepší zvuk, Katarína Hollá si prevzala Slnko v sieti za najlepšie návrhy kostýmov a Vladimír Godár za najlepšiu pôvodnú filmovú hudbu.
Martin Šulík získal cenu i v kategórii najlepší dokumentárny film za 25 zo šesťdesiatych alebo Československá nová vlna I. a II. Najlepším animovaným filmom sú Kamene režisérky Kataríny Kerekesovej. Cenu za najlepší krátky hraný film si odniesla Sahraa Karimi, režisérka snímky Ľahký vánok. Slnko v sieti za najlepší výtvarný počin si prevzali Ján Švankmajer a Veronika Hrubá, architekti výtvarného riešenia animácií vo filme Prežiť svoj život. Najlepším zahraničným filmom sa stala snímka Melanchólia režiséra Larsa von Triera.
Cenu Slnko v sieti 2012 za Výnimočný prínos slovenskej kinematografii udelila SFTA dvom tvorcom. Prvým je kameraman Tibor Biath, druhým režisér a scenárista Eduard Grečner. Obaja patria k osobnostiam, ktoré v slovenskej kinematografii zanechali veľmi výraznú stopu. Tibor Biath je jedným z prvým absolventov kamery na pražskej FAMU a na svojom konte má takmer 70 krátkometrážnych a 50 dlhometrážnych filmov. Stál pred polstoročím napríklad za kamerou pri výnimočnom filme Petra Solana Boxer a smrť, ale tiež pri jednom z filmov druhého držiteľa ocenenia Eduarda Grečnera Nylonový mesiac (1965).
Národné filmové ceny Slnko v sieti udeľuje v dvojročnom intervale SFTA. Na základe prihlášok producentov vyberali akademici z ôsmich dlhometrážnych hraných, 25 dokumentárnych, ôsmich animovaných a 11 krátkych hraných filmov, ktoré vznikli v období rokov 2010 a 2011.