Výstavu Rotpunkt–Z histórie zbierky SSG pripravili k 60. výročiu založenia galérie a vychádzala z poznania vývoja zbierky, ktorá sa formovala v závislosti na premenách spoločenského kontextu.
Autor TASR
Banská Bystrica 5. júla (TASR) – Galériou roka 2016 sa stala Stredoslovenská galéria (SSG) v Banskej Bystrici. Cenu jej riaditeľovi Marošovi Rovňákovi odovzdal minister kultúry Marek Maďarič a k tomuto úspechu jej príde v utorok (11.7.) zablahoželať aj primátor Banskej Bystrice Ján Nosko.
"Cena nám bola odovzdaná na návrh odbornej poroty, a to za tri minuloročné projekty. Reštaurátorský a prezentačný projekt Obrazy starej Bystrice – Zreštaurované, za projekt Rotpunkt – Z histórie zbierky SSG a prezentačno-edukačnú výstavu Symfónia pre 5 zmyslov," uviedla Zuzana Medzihorská z banskobystrickej galérie s tým, že si ho veľmi vážia.
Ako priblížila, projekt Obrazy starej Bystrice bol primárne zameraný na zreštaurovanie výberovej kolekcie 24 malieb z najstaršej (základnej) časti zbierky, ktorá reflektuje vývin a prejavy umenia v stredoslovenskom regióne od 19. storočia do 50. rokov 20. storočia, teda do obdobia založenia galérie. Výber tvorili prevažne neznáme a dlhodobo nevystavované reprezentatívne maľby, ktoré z dôvodu poškodenia a zlej kondície zostávali uschované v depozitári. Zreštaurovanie bolo zhodnotené výstavou malieb s doplnením o ďalších šesť obrazov zreštaurovaných v predošlých dvoch rokoch. Prehliadku rozšírili o textové štúdie k identifikácii malieb a projekcie dokumentačných videí, ktoré návštevníkom sprostredkovali problematiku galerijnej starostlivosti o zbierku, zákulisie galerijnej prevádzky, reštaurátorského ateliéru a proces kompletného reštaurovania.
Výstavu Rotpunkt–Z histórie zbierky SSG pripravili k 60. výročiu založenia galérie a vychádzala z poznania vývoja zbierky, ktorá sa formovala v závislosti na premenách spoločenského kontextu. Jej profil a identitu určovali kľúčové obdobia 50. a 60. rokov, obdobie normalizácie 70. a 80. rokov 20. storočia a doba demokratizácie po roku 1989. Vedľa seba sa tak ocitli výtvarné práce rozličnej produkcie od najcennejších až po priemerné a menej hodnotné.
Projektom Symfónia pre 5 zmyslov sa zasa oživila tradícia tzv. esteticko-didaktických výstav, špecifického výstavného formátu, ktorý sa koncom 80. rokov zrodil práve v banskobystrickej galérii.
"Cena nám bola odovzdaná na návrh odbornej poroty, a to za tri minuloročné projekty. Reštaurátorský a prezentačný projekt Obrazy starej Bystrice – Zreštaurované, za projekt Rotpunkt – Z histórie zbierky SSG a prezentačno-edukačnú výstavu Symfónia pre 5 zmyslov," uviedla Zuzana Medzihorská z banskobystrickej galérie s tým, že si ho veľmi vážia.
Ako priblížila, projekt Obrazy starej Bystrice bol primárne zameraný na zreštaurovanie výberovej kolekcie 24 malieb z najstaršej (základnej) časti zbierky, ktorá reflektuje vývin a prejavy umenia v stredoslovenskom regióne od 19. storočia do 50. rokov 20. storočia, teda do obdobia založenia galérie. Výber tvorili prevažne neznáme a dlhodobo nevystavované reprezentatívne maľby, ktoré z dôvodu poškodenia a zlej kondície zostávali uschované v depozitári. Zreštaurovanie bolo zhodnotené výstavou malieb s doplnením o ďalších šesť obrazov zreštaurovaných v predošlých dvoch rokoch. Prehliadku rozšírili o textové štúdie k identifikácii malieb a projekcie dokumentačných videí, ktoré návštevníkom sprostredkovali problematiku galerijnej starostlivosti o zbierku, zákulisie galerijnej prevádzky, reštaurátorského ateliéru a proces kompletného reštaurovania.
Výstavu Rotpunkt–Z histórie zbierky SSG pripravili k 60. výročiu založenia galérie a vychádzala z poznania vývoja zbierky, ktorá sa formovala v závislosti na premenách spoločenského kontextu. Jej profil a identitu určovali kľúčové obdobia 50. a 60. rokov, obdobie normalizácie 70. a 80. rokov 20. storočia a doba demokratizácie po roku 1989. Vedľa seba sa tak ocitli výtvarné práce rozličnej produkcie od najcennejších až po priemerné a menej hodnotné.
Projektom Symfónia pre 5 zmyslov sa zasa oživila tradícia tzv. esteticko-didaktických výstav, špecifického výstavného formátu, ktorý sa koncom 80. rokov zrodil práve v banskobystrickej galérii.