V Synagóge pokračuje projekt Complicity in the Making (spoluúčasť na tvorbe), ktorý ukazuje dialóg slovenskej autorky Petry Feriancovej a chorvátskeho umelca Marka Tadiča.
Autor TASR
Trnava 17. decembra (TASR) – Výstavné priestory Galérie Jána Koniarka (GJK) v Trnave sa znovu otvorili návštevníkom od piatka. GJK v medzičase, keď musela byť pre protipandemické opatrenia zatvorená, pripravila výstavy v Koppelovej vile i v Synagóge - Centre súčasného umenia. Informuje o tom na svojom webe. Vstup je možný v súlade s platnými nariadeniami.
Začiatkom decembra je datovaný medzinárodný výstavný projekt Hybrid-in, ktorý je koncipovaný ako konfrontácia súčasného umenia z Česka, Poľska a Slovenska. Výstava už bola realizovaná v Galerii výtvarných umění v Ostrave a v BWA Wroclaw Glówny. Cieľom je prezentácia vizuálneho jazyka v stredoeurópskom kontexte s preferenciou 3D realizácií, zameriava sa na problematiku súčasnej transformácie spoločnosti a ekonomiky v bývalých industriálnych a postindustriálnych prostrediach. Zúčastňujú sa na nej dve desiatky umelcov.
Ďalšou výstavou, ktorá čakala na otvorenie kultúrnych inštitúcií, je Beyond Lost Horizons (Za stratenými obzormi) - výber z aktuálnej tvorby bratislavského maliara Petra Cvika (1985). Ide o diela s dôrazom na hraničné situácie, tradičné zobrazenie a vnímanie krajinomaľby sa v tvorbe autora mení na maliarsky záznam vedomia, fikcie či snovej až surrealistickej atmosféry. Konkrétnosť výjavov ustupuje abstraktným líniám, farebným plochám a gradientom, šmuhám a cieleným chybám či maliarskym štruktúram.
V Synagóge pokračuje projekt Complicity in the Making (spoluúčasť na tvorbe), ktorý ukazuje dialóg slovenskej autorky Petry Feriancovej a chorvátskeho umelca Marka Tadiča. Pod rukami kurátorky Branky Benčič vznikla expozícia ukazujúca silu priestoru, ktorý spája konšteláciu formálnych prvkov priestorovej konštrukcie, nájdené objekty, obrázky a filmy.
Začiatkom decembra je datovaný medzinárodný výstavný projekt Hybrid-in, ktorý je koncipovaný ako konfrontácia súčasného umenia z Česka, Poľska a Slovenska. Výstava už bola realizovaná v Galerii výtvarných umění v Ostrave a v BWA Wroclaw Glówny. Cieľom je prezentácia vizuálneho jazyka v stredoeurópskom kontexte s preferenciou 3D realizácií, zameriava sa na problematiku súčasnej transformácie spoločnosti a ekonomiky v bývalých industriálnych a postindustriálnych prostrediach. Zúčastňujú sa na nej dve desiatky umelcov.
Ďalšou výstavou, ktorá čakala na otvorenie kultúrnych inštitúcií, je Beyond Lost Horizons (Za stratenými obzormi) - výber z aktuálnej tvorby bratislavského maliara Petra Cvika (1985). Ide o diela s dôrazom na hraničné situácie, tradičné zobrazenie a vnímanie krajinomaľby sa v tvorbe autora mení na maliarsky záznam vedomia, fikcie či snovej až surrealistickej atmosféry. Konkrétnosť výjavov ustupuje abstraktným líniám, farebným plochám a gradientom, šmuhám a cieleným chybám či maliarskym štruktúram.
V Synagóge pokračuje projekt Complicity in the Making (spoluúčasť na tvorbe), ktorý ukazuje dialóg slovenskej autorky Petry Feriancovej a chorvátskeho umelca Marka Tadiča. Pod rukami kurátorky Branky Benčič vznikla expozícia ukazujúca silu priestoru, ktorý spája konšteláciu formálnych prvkov priestorovej konštrukcie, nájdené objekty, obrázky a filmy.