Art Rock Line 1971-1985 obsahuje celkom 36 zvukovo remasterovaných nahrávok z katalógov Supraphonu, Pantonu a Opusu.
Autor TASR
Bratislava 3. februára (TASR) – Nový diel špeciálnej Line edície s názvom Art Rock Line 1971 – 1985 ponúka fanúšikom vydavateľstvo Supraphon. Novinka mapuje vývoj českej a slovenskej hudobnej scény od doby beatovej a tento titul je už šiestym z tejto edície, nadväzuje na predchádzajúce diely Jazz Rock Line 1971–1981 (vyšiel v roku 2020), Rock Line 1970–1974 (2019), Beat (Al)Boom 1968–1970 (2018), Big Beat Line 1965–1968 (2017) a Beatline 1967–1969 (2016). TASR informovala PR manažérka Adriana Čahojová.
Art Rock Line 1971-1985 obsahuje celkom 36 zvukovo remasterovaných nahrávok z katalógov Supraphonu, Pantonu a Opusu. Fanúšikovia tu nájdu artrockové zostavy Blue Effect, Synkopy, Barnodaj/Progres a Collegium Musicum, nechýba ani gitarovo brilantná Griglákova Fermata, Petřinov Super-robot či Jandov Abraxas, alebo Ursinyho či Spáleného komplexná umelecká jedinečnosť. V booklete nechýba sprievodný komentár, krátke profily umelcov či pôvodné dobové obaly.
Podobne ako v zahraničí, i vo vtedajšom Československu sa množstvo muzikantov vydalo na svoje objaviteľské hudobné cesty v 70. a na začiatku 80. rokov. Svoj podiel, samozrejme, zohrala i potreba hľadania normalizačne priechodných rockových tém s inotajovým obsahom.
„S týmto žánrom bol vždy trochu problém. Početný je zástup priaznivcov brilantnej inštrumentácie, kompozične a textovo prepojených monotematických albumov a ich občas až monštruózneho scénického prevedenia. Proti nim však stojí skoro rovnaké množstvo vyznávačov drsnej rockovej energie, provokatérstva, strhujúcej jednoduchosti a úlohy muziky ako revolučného kontrapunktu k mainstreamu,“ uviedol ku kompilácii jej editor Karel Deniš.
Art Rock Line 1971-1985 obsahuje celkom 36 zvukovo remasterovaných nahrávok z katalógov Supraphonu, Pantonu a Opusu. Fanúšikovia tu nájdu artrockové zostavy Blue Effect, Synkopy, Barnodaj/Progres a Collegium Musicum, nechýba ani gitarovo brilantná Griglákova Fermata, Petřinov Super-robot či Jandov Abraxas, alebo Ursinyho či Spáleného komplexná umelecká jedinečnosť. V booklete nechýba sprievodný komentár, krátke profily umelcov či pôvodné dobové obaly.
Podobne ako v zahraničí, i vo vtedajšom Československu sa množstvo muzikantov vydalo na svoje objaviteľské hudobné cesty v 70. a na začiatku 80. rokov. Svoj podiel, samozrejme, zohrala i potreba hľadania normalizačne priechodných rockových tém s inotajovým obsahom.
„S týmto žánrom bol vždy trochu problém. Početný je zástup priaznivcov brilantnej inštrumentácie, kompozične a textovo prepojených monotematických albumov a ich občas až monštruózneho scénického prevedenia. Proti nim však stojí skoro rovnaké množstvo vyznávačov drsnej rockovej energie, provokatérstva, strhujúcej jednoduchosti a úlohy muziky ako revolučného kontrapunktu k mainstreamu,“ uviedol ku kompilácii jej editor Karel Deniš.