Výstava v podchode Autobusovej stanice Topoľčany potrvá do konca tohto roka.
Autor TASR
Topoľčany 9. novembra (TASR) - Súbor veľko- a stredoformátových čiernobielych fotografií ako štúdiu dosahu stavby rýchlostnej cesty R2 na krajinu a jej obyvateľov predstavuje výstava R2 v priestoroch Nástupišťa 1-12 v Topoľčanoch. Štúdia, ktorú vytvorila autorka Dominika Jackuliaková, je nielen budúcim historickým dokumentom zachytávajúcim moderovanú zmenu krajiny, ale aj záznamom jej prechodných podôb, skonštatoval kurátor výstavy Eduard Kudláč. Výstava v podchode Autobusovej stanice Topoľčany potrvá do konca tohto roka.
R2 otvára témy udržateľnosti tohto typu umelo vytvorených štruktúr, kde sa vo viditeľnom rozpore denne stretávajú neobmedzený rast a individuálna sloboda na jednej strane a ekológia a hlavne kontakt človeka s krajinou na strane druhej. Kurátorský výber fotografií pre výstavu sa tematicky rozprestiera na pomyselnej naratívnej osi krajina - miesto - pohyb.
Sústredený, koncentrovaný vizuálny prieskum oblasti umožňuje autorke paralelne sledovať a zaznamenávať jednak narúšanie známeho horizontu krajiny, vytváranie špecifických dočasných usporiadaní priestorov pomocných objektov a budúcich stavieb, a zároveň komplexne vnímať vzťahy tohto k existujúcej zástavbe. "Statické portréty ľudí a obrazy minulého motoristického zázemia v kontexte týchto rozsiahlych zmien a očakávanej budúcnosti pre nás zhmotňujú neustálu a pre človeka ťažko znesiteľnú premenlivosť súčasného sveta," skonštatoval Kudláč.
R2 otvára témy udržateľnosti tohto typu umelo vytvorených štruktúr, kde sa vo viditeľnom rozpore denne stretávajú neobmedzený rast a individuálna sloboda na jednej strane a ekológia a hlavne kontakt človeka s krajinou na strane druhej. Kurátorský výber fotografií pre výstavu sa tematicky rozprestiera na pomyselnej naratívnej osi krajina - miesto - pohyb.
Sústredený, koncentrovaný vizuálny prieskum oblasti umožňuje autorke paralelne sledovať a zaznamenávať jednak narúšanie známeho horizontu krajiny, vytváranie špecifických dočasných usporiadaní priestorov pomocných objektov a budúcich stavieb, a zároveň komplexne vnímať vzťahy tohto k existujúcej zástavbe. "Statické portréty ľudí a obrazy minulého motoristického zázemia v kontexte týchto rozsiahlych zmien a očakávanej budúcnosti pre nás zhmotňujú neustálu a pre človeka ťažko znesiteľnú premenlivosť súčasného sveta," skonštatoval Kudláč.