Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Štvrtok 28. november 2024
< sekcia Kultúra

Divadlo Jozefa Gregora Tajovského pripravuje inscenáciu Čepiec

Divadlo Jozefa Gregora Tajovského. Foto: Facebook Divadlo Jozefa Gregora Tajovského

Premiéra je naplánovaná na začiatok apríla.

Zvolen 13. marca (TASR) – Divadlo Jozefa Gregora Tajovského (DJGT) vo Zvolene v súčasnosti pre opatrenia proti šíreniu nového koronavírusu funguje v obmedzenej prevádzke, jeho tvorba však neutícha. „Pripravujeme inscenáciu Čepiec. Úvodné stretnutia realizačného tímu ako aj ideové a čítacie skúšky umeleckého súboru boli cez video konferenciu,“ uviedla pre TASR dramaturgička DJGT Uršuľa Turčanová.

Ako dodala, prvé stretnutia na divadelnom javisku boli v menších skupinkách a za prísnych hygienických podmienok. „Inscenácia bude prinášať divadelné metafory kombináciou činoherného divadla s výrazovým pohybom, choreografiou, hudbou, spevom aj atmosférickými projekciami. Spoločné skúšanie je potrebné, aj keď sa popri ňom robí aj individuálna domáca príprava,“ spomenula s tým, že premiéra je naplánovaná na začiatok apríla. „Samozrejme, v tejto dobe podčiarkujeme slovo plánovaná. V prípade, že ešte stále nebudeme môcť hrať pre divákov, bude táto premiéra profesionálne nahrávaná na kvalitný záznam a divákom ju predstavíme online,“ zhrnula.

Inscenácia Čepiec je podľa knihy Kataríny Kucbelovej. Režisérom, ako aj autorom dramatizácie a scény je umelecký šéf DJGT Peter Palik. Literárne obrazy a postrehy autorky chce pretaviť do netradičného javiskového tvaru. „Túto víziu zásadne podporí hudba Martina Geišberga a Daniela Špinera a jedinečný rukopis choreografky Libuše Bachratej, ktorá sa venuje rôznym podobám folklóru,“ podotkol umelecký šéf divadla. Podľa neho s 11 hercami a herečkami už vlani v novembri choreografka absolvovala prvý pohybovo-tanečný workshop zameraný na tradičnú kultúru z regiónu Šumiac.

Všetky plány divadla sú však formulované flexibilne a môžu sa promptne meniť. Hlavným cieľom divadla však ostáva zámer vrátiť umenie čo najskôr späť do živého kontaktu s divákmi.