Teória ergonómii práce je nám viacmenej známa.
Autor OTS
Bratislava 27. mája (OTS) - Bohužiaľ v praxi sa ukázalo, že nie všetci majú znalosť toho, ako pripraviť svoje pracovisko, preto Vám predstavíme päť zásad správneho nastavenia domáceho pracoviska.
1. Usporiadanie priestoru pre prácu
Preplnené kancelárske priestory alebo domáce kancelárie môžu negatívne ovplyvniť efektivitu práce. Problémy s koncentráciou tiež spôsobujú poruchy videnia, napríklad ak nemôžeme na stole nájsť dôležitý dokument, čo u niektorých jedincov môže z dlhodobého hľadiska zvyšovať hladinu stresu. Aby sme tomu zabránili, musíme čo najlepšie využiť dostupné miesto. Uistíme sa, že je umiestnený tak, aby sme mali dostatok osobného priestoru. Všetky zbytočnosti by sme mali z okolia pracoviska odstrániť a miesto práce prispôsobiť našim potrebám. Je však zrejmé, že nie každý si môže v rámci domova vyčleniť špeciálne miesto pre prácu. Ak hľadáte širokú škálu kancelárskeho nábytku, odporúčame navštíviť obchod www.stolicky24.sk, kde si každý z nás vyberie nábytok pre naše potreby.
2. Základ: kancelárska stolička!
Veľmi dôležitým prvkom je stolička, na ktoré budeme prácu vykonávať. Rovnako ako kancelárske stoličky musí mať správnu veľkosť, tak i doma by sme mali mať na pamäti, aby operadlo a podrúčky vydržali naše zaťaženie. Správne nastavené sedadlo musí byť v pohodlnej výške, aby sa chodidlá dotýkali podlahy a kolená bola v uhle 90 stupňov. V obchode stoličky24.sk nájdeme širokú škálu kancelárskych stoličiek a kresiel. Medzi obľúbené patria nasledujúce modely:
3. Výber stola
Priemerný administratívny pracovník trávi viac ako 65% pracovného dňa sedením za stolom. Preto je dôležité, aby nábytok, ktorý k práci využíva spĺňal jeho základné potreby. V ideálnom prípade je vhodné vyberať stoly s možnosťou nastavenia výšky pracovnej dosky. Zaujímavým tipom môže byť nasledujúci model, ktorý je dostupný v niekoľkých prevedeniach:
4. Monitor počítača
Obrazovka počítača by mala byť umiestnená tak, aby oči boli v rovnakej výške alebo mierne vyššie nad úrovňou hornej hrany. Tým sa eliminuje potreba nadbytočných pohybov krku. Monitor by mal byť umiestnený na ľahko dostupnom mieste pre užívateľov. Rovnaký princíp platí pre myš a klávesnicu počítača.
5. Správne osvetlenie
Osvetlenie má významný vplyv na efektivitu práce. Príliš jasné svetlo nám spôsobuje problémy so sústredením a skresľuje vyobrazenie farieb monitora. Príliš slabé svetlo naopak spôsobí ospalosť a apatiu. Preto pri osvetlení pracoviska musíme nájsť rovnováhu. Vhodné je využiť čo najviac prirodzeného denného svetla, ktoré môžeme ladiť vďaka žalúziám.
Každý človek je iný, takže najlepším spôsobom, ako používať správnu ergonómiu, je individuálne nastaviť každé pracovisko zvlášť. Neexistuje žiadne univerzálne ergonomické riešenie. Je dôležité poznať svoje vlastné potreby.
1. Usporiadanie priestoru pre prácu
Preplnené kancelárske priestory alebo domáce kancelárie môžu negatívne ovplyvniť efektivitu práce. Problémy s koncentráciou tiež spôsobujú poruchy videnia, napríklad ak nemôžeme na stole nájsť dôležitý dokument, čo u niektorých jedincov môže z dlhodobého hľadiska zvyšovať hladinu stresu. Aby sme tomu zabránili, musíme čo najlepšie využiť dostupné miesto. Uistíme sa, že je umiestnený tak, aby sme mali dostatok osobného priestoru. Všetky zbytočnosti by sme mali z okolia pracoviska odstrániť a miesto práce prispôsobiť našim potrebám. Je však zrejmé, že nie každý si môže v rámci domova vyčleniť špeciálne miesto pre prácu. Ak hľadáte širokú škálu kancelárskeho nábytku, odporúčame navštíviť obchod www.stolicky24.sk, kde si každý z nás vyberie nábytok pre naše potreby.
2. Základ: kancelárska stolička!
Veľmi dôležitým prvkom je stolička, na ktoré budeme prácu vykonávať. Rovnako ako kancelárske stoličky musí mať správnu veľkosť, tak i doma by sme mali mať na pamäti, aby operadlo a podrúčky vydržali naše zaťaženie. Správne nastavené sedadlo musí byť v pohodlnej výške, aby sa chodidlá dotýkali podlahy a kolená bola v uhle 90 stupňov. V obchode stoličky24.sk nájdeme širokú škálu kancelárskych stoličiek a kresiel. Medzi obľúbené patria nasledujúce modely:
3. Výber stola
Priemerný administratívny pracovník trávi viac ako 65% pracovného dňa sedením za stolom. Preto je dôležité, aby nábytok, ktorý k práci využíva spĺňal jeho základné potreby. V ideálnom prípade je vhodné vyberať stoly s možnosťou nastavenia výšky pracovnej dosky. Zaujímavým tipom môže byť nasledujúci model, ktorý je dostupný v niekoľkých prevedeniach:
4. Monitor počítača
Obrazovka počítača by mala byť umiestnená tak, aby oči boli v rovnakej výške alebo mierne vyššie nad úrovňou hornej hrany. Tým sa eliminuje potreba nadbytočných pohybov krku. Monitor by mal byť umiestnený na ľahko dostupnom mieste pre užívateľov. Rovnaký princíp platí pre myš a klávesnicu počítača.
5. Správne osvetlenie
Osvetlenie má významný vplyv na efektivitu práce. Príliš jasné svetlo nám spôsobuje problémy so sústredením a skresľuje vyobrazenie farieb monitora. Príliš slabé svetlo naopak spôsobí ospalosť a apatiu. Preto pri osvetlení pracoviska musíme nájsť rovnováhu. Vhodné je využiť čo najviac prirodzeného denného svetla, ktoré môžeme ladiť vďaka žalúziám.
Každý človek je iný, takže najlepším spôsobom, ako používať správnu ergonómiu, je individuálne nastaviť každé pracovisko zvlášť. Neexistuje žiadne univerzálne ergonomické riešenie. Je dôležité poznať svoje vlastné potreby.