Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Magazín

Ak nie ste spokojný s darčekom, reklamujte ho

Ilustračné foto Foto: FOTO TASR/Radovan Stoklasa

Výmena či späťvzatie nevhodne zakúpeného tovaru je v tomto prípade dobrovoľným rozhodnutím predávajúceho, na ktoré spotrebiteľ nemá zákonný nárok.

Slovensko 27. decembra (TABLET.TV) - Široký sveter, gýčová soška alebo spotrebič, ktorý už v domácnosti máte. Občas sa ani známy nemusia trafiť do nášho vkusu a potom si pod stromčekom nájdeme nevhodné alebo duplicitné darčeky. Optimálnym riešením je v tomto prípade reklamácia.

Nie všetci predajcovia vám ich však vymenia, prípadne vrátia peniaze. Výmena či späťvzatie nevhodne zakúpeného tovaru je v tomto prípade dobrovoľným rozhodnutím predávajúceho, na ktoré spotrebiteľ nemá zákonný nárok.



Pri uplatnení reklamácie je potrebné predložiť reklamovaný výrobok, doklad o kúpe a/alebo záručný list, ak bol spotrebiteľovi vydaný. Kamenné obchody vám obvykle po predchádzajúcej dohode vedia vymeniť tovar – ak ide o nesprávnu veľkosť – do 30 dní od kúpy.

Populárne je v súčasnosti nakupovanie cez internet. Odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu môžete v e-shopoch do štrnástich dní. Existujú tu však výnimky. Reklamovať nemôžete napr. CD nosiče, knihy alebo počítačové hry. Ak chcete tovar reklamovať, najlepšie je poslať ho poštou alebo priniesť ho osobne na adresu e-shopu. Pri väčších tovaroch, napríklad ako je nábytok, by mal prísť servisný technik priamo k vám domov.