Chystáte sa na tlač brožúry? Poradíme vám, na čo sa zamerať. Viete, ako sa pohrať s dizajnom? Ako vybrať správny materiál?
Autor OTS
Bratislava 28. júla (OTS) - Alebo prečo je dobré vytvoriť si brožúry najskôr nanečisto? Prečítajte si náš článok.
1. Ujasnite si, pre koho vytvárate brožúry
Hneď na začiatku si musíte ujasniť, pre koho vlastne brožúrky tvoríte. Iným spôsobom budete pristupovať k výrobe brožúr pre násťročných, inak pre manažérov a úplne odlišne napríklad pre seniorov. Vždy si položte niekoľko otázok. Kto sú vaši zákazníci? Čo sa od vás chcú dozvedieť? A čo, naopak, chcete vy od nich? Chcete, aby navštívili vašu predajňu? Alebo aby využili váš zľavový kód a nakúpili v e-shope? Možností je veľa.
2. Pohrajte sa s vizuálnymi prvkami
Grafika predáva. A často oveľa viac než text. Ak chcete zákazníkov zaujať, pracujte s pútavými fotografiami, infografikami a ďalšími prvkami. Nezabudnite ani na logo. Práve to je totiž ten hlavný prvok, podľa ktorého si vás zákazníci zapamätajú. Brožúra by mala byť vždy vytvorená s ohľadom na firemné farby a farby vášho loga. Všetko by malo byť v harmónii.
3. Vyberte ten pravý… papier
Papier vo veľkej miere rozhoduje o tom, ako bude brožúra pôsobiť na zákazníkov. Každý materiál má svoje výhody a nevýhody, ktoré treba zvážiť. Na lesklom papieri perfektne vyniknú farby. Na druhej strane však musíte počítať s odleskami, ktoré môžu robiť neplechu hlavne na jasnom svetle či slnku. Matný papier vyberte v momente, keď sa chcete pustiť do tlače brožúry v čiernobielom variante. Je zaujímavé, že matný papier veľa ľudí považuje za luxusnejší a reprezentatívnejší než lesklý. Ak teda plánujete výrobu firemných tlačovín, siahnite radšej po matnom papieri.
V poslednom čase sú populárne recyklované papiere, ktoré má v svojej ponuke napríklad tlačiareň Point4me. Tento papier oceníte, ak vám záleží na životnom prostredí. Jeho použitím dáte ako firma najavo, že vám príroda nie je ľahostajná. A to si všimnú aj vaši zákazníci. V neposlednom rade musíme vyzdvihnúť aj zaujímavú textúru papiera. Ak si nie ste istí, aký materiál vybrať, požiadajte tlačiareň o vzorkovník papiera. Tlačiareň Point4me vám ho pošle na vyžiadanie zdarma. Výber správneho papiera tak bude oveľa jednoduchší.
4. Bez správnej väzby to nepôjde
Spravodajca, katalóg, časopis alebo jedálny lístok? Každá brožúra bude mať inú väzbu. V ponuke Point4me nájdete zošívané brožúry s obálkou, zošívané brožúry bez obálky, lepenú väzbu V2 alebo samostatné listy. Môžete si tak vybrať väzbu, ktorá bude perfektne vyhovovať vašim potrebám. Môžete však ísť úplne iným smerom a od konkurencie sa odlíšiť aj v tomto ohľade. Nech už je vaša predstava akákoľvek, skúste tlačiareň o nej informovať. Tlačiareň Point4me ponúka tlač brožúr na mieru, a tak vám bez problémov vytlačí materiály podľa vašich požiadaviek.
5. Kráčajte s dobou. Alebo ju predbehnite
Aby ste zaujali klientov, musíte sa odlíšiť. Originálnou väzbou, pútavou grafikou alebo použitím moderných prvkov. Pracujte s QR kódmi, umelou inteligenciou alebo interaktívnymi prvkami. Čo napríklad umiestniť na brožúry a katalógy stieracie pole s unikátnym zľavovým kódom? Alebo pomocou QR kódu odkázať klientov na produktové video, sociálne siete či rezervačný systém? Do toho! Jedným klikom si klienti prezrú produkt do najmenších detailov alebo si s vami rovno rezervujú stretnutie. S inovatívnymi prvkami určite nešliapnete vedľa.
6. Vytvorte si brožúru nanečisto
Možno sa vám to zdá zbytočné, opak je však pravdou. Ak sa chystáte na tlač brožúr alebo tlač katalógov vo veľkom náklade, oplatí sa vám urobiť si najskôr maketu. Vďaka tomu uvidíte, ako bude brožura či katalóg vyzerať. Budete tak mať priestor na prípadné úpravy. A to se oplatí. Do tlače brožúry na skúšku sa môžete pustiť aj na domácej tlačiarni. Lepší variant je osloviť tlačiareň, v ktorej plánujete vyrábať brožúry. Tlačiareň Point4me ponúka tlač brožúr už od jedného kusu. A tak vám bez problémov zhotovia tlačovinu aj nanečisto.
1. Ujasnite si, pre koho vytvárate brožúry
Hneď na začiatku si musíte ujasniť, pre koho vlastne brožúrky tvoríte. Iným spôsobom budete pristupovať k výrobe brožúr pre násťročných, inak pre manažérov a úplne odlišne napríklad pre seniorov. Vždy si položte niekoľko otázok. Kto sú vaši zákazníci? Čo sa od vás chcú dozvedieť? A čo, naopak, chcete vy od nich? Chcete, aby navštívili vašu predajňu? Alebo aby využili váš zľavový kód a nakúpili v e-shope? Možností je veľa.
2. Pohrajte sa s vizuálnymi prvkami
Grafika predáva. A často oveľa viac než text. Ak chcete zákazníkov zaujať, pracujte s pútavými fotografiami, infografikami a ďalšími prvkami. Nezabudnite ani na logo. Práve to je totiž ten hlavný prvok, podľa ktorého si vás zákazníci zapamätajú. Brožúra by mala byť vždy vytvorená s ohľadom na firemné farby a farby vášho loga. Všetko by malo byť v harmónii.
3. Vyberte ten pravý… papier
Papier vo veľkej miere rozhoduje o tom, ako bude brožúra pôsobiť na zákazníkov. Každý materiál má svoje výhody a nevýhody, ktoré treba zvážiť. Na lesklom papieri perfektne vyniknú farby. Na druhej strane však musíte počítať s odleskami, ktoré môžu robiť neplechu hlavne na jasnom svetle či slnku. Matný papier vyberte v momente, keď sa chcete pustiť do tlače brožúry v čiernobielom variante. Je zaujímavé, že matný papier veľa ľudí považuje za luxusnejší a reprezentatívnejší než lesklý. Ak teda plánujete výrobu firemných tlačovín, siahnite radšej po matnom papieri.
V poslednom čase sú populárne recyklované papiere, ktoré má v svojej ponuke napríklad tlačiareň Point4me. Tento papier oceníte, ak vám záleží na životnom prostredí. Jeho použitím dáte ako firma najavo, že vám príroda nie je ľahostajná. A to si všimnú aj vaši zákazníci. V neposlednom rade musíme vyzdvihnúť aj zaujímavú textúru papiera. Ak si nie ste istí, aký materiál vybrať, požiadajte tlačiareň o vzorkovník papiera. Tlačiareň Point4me vám ho pošle na vyžiadanie zdarma. Výber správneho papiera tak bude oveľa jednoduchší.
4. Bez správnej väzby to nepôjde
Spravodajca, katalóg, časopis alebo jedálny lístok? Každá brožúra bude mať inú väzbu. V ponuke Point4me nájdete zošívané brožúry s obálkou, zošívané brožúry bez obálky, lepenú väzbu V2 alebo samostatné listy. Môžete si tak vybrať väzbu, ktorá bude perfektne vyhovovať vašim potrebám. Môžete však ísť úplne iným smerom a od konkurencie sa odlíšiť aj v tomto ohľade. Nech už je vaša predstava akákoľvek, skúste tlačiareň o nej informovať. Tlačiareň Point4me ponúka tlač brožúr na mieru, a tak vám bez problémov vytlačí materiály podľa vašich požiadaviek.
5. Kráčajte s dobou. Alebo ju predbehnite
Aby ste zaujali klientov, musíte sa odlíšiť. Originálnou väzbou, pútavou grafikou alebo použitím moderných prvkov. Pracujte s QR kódmi, umelou inteligenciou alebo interaktívnymi prvkami. Čo napríklad umiestniť na brožúry a katalógy stieracie pole s unikátnym zľavovým kódom? Alebo pomocou QR kódu odkázať klientov na produktové video, sociálne siete či rezervačný systém? Do toho! Jedným klikom si klienti prezrú produkt do najmenších detailov alebo si s vami rovno rezervujú stretnutie. S inovatívnymi prvkami určite nešliapnete vedľa.
6. Vytvorte si brožúru nanečisto
Možno sa vám to zdá zbytočné, opak je však pravdou. Ak sa chystáte na tlač brožúr alebo tlač katalógov vo veľkom náklade, oplatí sa vám urobiť si najskôr maketu. Vďaka tomu uvidíte, ako bude brožura či katalóg vyzerať. Budete tak mať priestor na prípadné úpravy. A to se oplatí. Do tlače brožúry na skúšku sa môžete pustiť aj na domácej tlačiarni. Lepší variant je osloviť tlačiareň, v ktorej plánujete vyrábať brožúry. Tlačiareň Point4me ponúka tlač brožúr už od jedného kusu. A tak vám bez problémov zhotovia tlačovinu aj nanečisto.