Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Pondelok 25. november 2024Meniny má Katarína
< sekcia Magazín

Akú cenu zaplatíte za tvorbu webstránky?

Ilustračné foto Foto: impresiv.sk

Nie je žiadnym tajomstvom, že webové stránky môžu stáť pekný peniaz. Ale koľko to vlastne je?

Bratislava 2. februára (OTS) - To všetko závisí od vašich potrieb a predstáv aká má byť veľká (počet rôznych podstránok) a zložitá (napríklad na funkcie). Čím vyššie nároky, tým vyššia cena, to je jasné. Pozrime sa na niektoré faktory, ktoré na to majú vplyv.

Cena jednoduchej webstránky môže byť 200 € kým zložitejšia môže stáť aj 10 000 €
Neprepadajte panike - jednoduché webové stránky môžu byť mimoriadne cenovo dostupné a začínajú sa už od 200 EUR. Niekde dokonca môžete nájsť majstrov, ktorí vám predinštalujú Wordpress s nejakou bezplatnou témou za ešte nižšiu, skutočne za symbolickú cenu. Otázne je či s tým budete spokojný. Ak však chcete niečo zložitejšie, pekné, kvalitné alebo na mieru, náklady sa môžu vyšplhať až na 10 000 EUR. A to nie je horná hranica. Našťastie je k dispozícii široká škála možností kúpiť webstránku za dobrú cenu niekde medzi týmito dvoma extrémami. Preto pri tvorbe webstránky veľmi dobre zvážte aké funkcie budete požadovať a čo už je zbytočný luxus - cenu tak optimalizujete podľa svojich možností.



Tvorba eshopu
Dať si vytvoriť eshop je vynikajúci spôsob, ako začať podnikať, ale aj ako osloviť viac zákazníkov a rozvíjať svoje podnikanie nad rámec kamenného obchodu. Proces tvorby eshopu, kde môžete predávať svoje výrobky, alebo služby je veľmi podobný tvorbe webstránok, ktorú popisujeme vyššie. Podobné bývajú aj ich ceny. Eshopy sú možno trochu drahšie. Vytvorenie eshopu sa môže zdať ako náročná úloha, ale s trochou plánovania a pomocou odborníkov môžete mať svoj vlastný eshop spustený v krátkom čase.

Eshop na mieru alebo existujúce online platformy?
Keď ide o internetový obchod, rozhodovanie medzi programovaním na mieru a existujúcimi platformami môže byť ťažké. Eshopy na mieru ponúkajú výhodu individualizovaného systému, ktorý sa prispôsobí konkrétne vašim potrebám; tento prístup však môže byť drahší z hľadiska ceny za tvorbu eshopu a ďalších poplatkov za údržbu. Ak hľadáte niečo cenovo efektívnejšie, môžete zvážiť populárne platformy ako Wordpress v kombinácii s WooCommerce pluginom, kde máte hneď prístup k širokému spektru funkcií pripravených na použitie. Tam môže byť cena za tvorbu eshopu nižšia. Musíte sa však prispôsobiť už hotovým funkciám a veľmi v požiadavkách na funkcie eshopu nevybočovať. Ak Vám to však rozpočet dovolí - aj pri Wordpresse dokážete takmer zázraky.

Eshop s jednoduchou navigáciou
V dnešnom digitálnom svete je nevyhnutný e-shop s jednoduchou navigáciou. Ľudia nemajú trpezlivosť, a ak nenájdu čo potrebujú ľahko a rýchlo, odídu ku konkurencii.

Jednoduchosť eshopu
Eshop musí byť navrhnutý s ohľadom na používateľský zážitok (UX) a umožniť zákazníkovi bez námahy dokončiť nákupnú transakciu. Mal by mať teda jasný a prehľadný dizajn. Ak je dobre navrhnutý bude sa na ňom ľahko navigovať a bude zrozumiteľný. Naopak, zle navrhnutý eshop bude mätúci a ťažko použiteľný, čo bude pre zákazníkov frustrujúce.