Experti použili údaje z portugalského Lisabonu na simuláciu toho, ako by verejné taxíky jazdiace bez vodičov mohli ovplyvniť mestskú dopravu.
Autor TASR
Berlín 23. apríla (TASR) - Autami preplnené mestá by sa podľa dopravných expertov mohli stať minulosťou, ak by boli ľudia pripravení sadnúť si do vozidla s robotom vo funkcii vodiča.
Vo štvrtok zverejnená štúdia Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) tvrdí, že všeobecné rozšírenie používania týchto "autonómnych taxíkov" by znížilo o 90 percent počet áut potrebných na vykonanie toho istého počtu jázd za deň.
Experti použili údaje z portugalského Lisabonu na simuláciu toho, ako by verejné taxíky jazdiace bez vodičov mohli ovplyvniť mestskú dopravu. Dokonca aj keby každú jazdu absolvovali iba s jedným cestujúcim a bez doplnkovej verejnej dopravy, počet áut by aj tak klesol o 77 percent, informovala tlačová agentúra AP.
Podľa autorov štúdie by nahradenie osobných áut autonómnymi taxíkmi uvoľnilo cenné nehnuteľnosti využívané na verejné parkovanie, ktorých rozloha by sa v prípade Lisabonu rovnala vyše 200 futbalovým ihriskám.
Vo štvrtok zverejnená štúdia Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD) tvrdí, že všeobecné rozšírenie používania týchto "autonómnych taxíkov" by znížilo o 90 percent počet áut potrebných na vykonanie toho istého počtu jázd za deň.
Experti použili údaje z portugalského Lisabonu na simuláciu toho, ako by verejné taxíky jazdiace bez vodičov mohli ovplyvniť mestskú dopravu. Dokonca aj keby každú jazdu absolvovali iba s jedným cestujúcim a bez doplnkovej verejnej dopravy, počet áut by aj tak klesol o 77 percent, informovala tlačová agentúra AP.
Podľa autorov štúdie by nahradenie osobných áut autonómnymi taxíkmi uvoľnilo cenné nehnuteľnosti využívané na verejné parkovanie, ktorých rozloha by sa v prípade Lisabonu rovnala vyše 200 futbalovým ihriskám.