Aj s vozidlom, ktoré je na prvý pohľad v úplnom poriadku, však treba ísť do servisu, pretože keď sa kontrolka rozsvieti uprostred kolóny na chorvátskej diaľnici, je už neskoro.
Autor TASR
Bratislava 8. júla (TASR) - Letné dovolenky sú v plnom prúde a mnohí Slováci sa rozhodli do rôznych turistických destinácií cestovať svojím autom. Medzi už tradične najobľúbenejšie miesta dovoleniek patria Chorvátsko, Taliansko a iné krajiny, zväčša vzdialené od domova niekoľko sto kilometrov.
Pri takýchto dlhých cestách je dôležité mať auto dôkladne skontrolované v servise, aby sa vodič plne mohol sústrediť na šoférovanie. Podľa odborníkov je dobrou správou, že Slováci kontrolu auta pred dovolenkou nepodceňujú a dávajú si ich skontrolovať v servisoch.
„Naši vodiči sú čoraz viac uvedomelí a počet preddovolenkových prehliadok v servisoch stúpa. Odporúčam nenechať si kontrolu na poslednú chvíľu a prísť na ňu s dostatočným časovým predstihom pred dovolenkou. Pred dlhými cestami by si vodiči mali nechať skontrolovať predovšetkým brzdovú sústavu, chladiacu kvapalinu, tlak hustenia a stav pneumatík, klimatizáciu, dokonca aj stierače a ostrekovače i nastavenie respektíve funkčnosť svetlometov,“ radí Marcela Divičanová z Hyundai Motor Slovensko.
Aj s vozidlom, ktoré je na prvý pohľad v úplnom poriadku, však treba ísť do servisu, pretože keď sa kontrolka rozsvieti uprostred kolóny na chorvátskej diaľnici, je už neskoro. Medzi tradične najpodceňovanejšie veci patria rezervné koleso a klimatizácia. Význam rezervy vodiči často ocenia až v krízových situáciách, ak však na nej budú musieť prejsť väčšie vzdialenosti, je vhodné ju mať na zodpovedajúcej úrovni. Klimatizácia si zaslúži pozornosť už len z toho dôvodu, že pri dlhej jazde a nesprávnom nastavení môže spôsobiť zdravotné problémy, a to najmä tým najmenším.
Základná výbava
K základnej výbave motoristu na dovolenke patria litrová fľaša s motorovým olejom na prípadné doliatie, koncentrát do ostrekovačov, sprej na odstraňovanie hmyzu z čelného skla, aktuálna verzia máp v navigácii, asistenčné služby, náhradné žiarovky a dostatok tekutín pre posádku.
Z doplnkov sa zídu napríklad tienidlá na predné okno, ale aj nosiče, boxy, deflektory na predné bočné okná, sieťky a vaničky do kufra. Zároveň netreba zabúdať ani na kontrolu platnosti STK, EK a povinnej výbavy.
Čo sa týka bezpečnosti jazdy, motoristi by mali dodržiavať predpisy, predvídať, robiť si prestávky na oddych, nenaháňať čas a tankovať pri zostatku najneskôr štvrtiny nádrže. Tí, ktorí chcú jazdiť nielen bezpečne, ale aj ekonomicky, by mali ísť rýchlosťou najviac 130 km/h, mať najvyšší povolený tlak hustenia pneumatiky a udržiavať čo najnižšiu možnú hmotnosť vozidla.
Pri takýchto dlhých cestách je dôležité mať auto dôkladne skontrolované v servise, aby sa vodič plne mohol sústrediť na šoférovanie. Podľa odborníkov je dobrou správou, že Slováci kontrolu auta pred dovolenkou nepodceňujú a dávajú si ich skontrolovať v servisoch.
„Naši vodiči sú čoraz viac uvedomelí a počet preddovolenkových prehliadok v servisoch stúpa. Odporúčam nenechať si kontrolu na poslednú chvíľu a prísť na ňu s dostatočným časovým predstihom pred dovolenkou. Pred dlhými cestami by si vodiči mali nechať skontrolovať predovšetkým brzdovú sústavu, chladiacu kvapalinu, tlak hustenia a stav pneumatík, klimatizáciu, dokonca aj stierače a ostrekovače i nastavenie respektíve funkčnosť svetlometov,“ radí Marcela Divičanová z Hyundai Motor Slovensko.
Aj s vozidlom, ktoré je na prvý pohľad v úplnom poriadku, však treba ísť do servisu, pretože keď sa kontrolka rozsvieti uprostred kolóny na chorvátskej diaľnici, je už neskoro. Medzi tradične najpodceňovanejšie veci patria rezervné koleso a klimatizácia. Význam rezervy vodiči často ocenia až v krízových situáciách, ak však na nej budú musieť prejsť väčšie vzdialenosti, je vhodné ju mať na zodpovedajúcej úrovni. Klimatizácia si zaslúži pozornosť už len z toho dôvodu, že pri dlhej jazde a nesprávnom nastavení môže spôsobiť zdravotné problémy, a to najmä tým najmenším.
Základná výbava
K základnej výbave motoristu na dovolenke patria litrová fľaša s motorovým olejom na prípadné doliatie, koncentrát do ostrekovačov, sprej na odstraňovanie hmyzu z čelného skla, aktuálna verzia máp v navigácii, asistenčné služby, náhradné žiarovky a dostatok tekutín pre posádku.
Z doplnkov sa zídu napríklad tienidlá na predné okno, ale aj nosiče, boxy, deflektory na predné bočné okná, sieťky a vaničky do kufra. Zároveň netreba zabúdať ani na kontrolu platnosti STK, EK a povinnej výbavy.
Čo sa týka bezpečnosti jazdy, motoristi by mali dodržiavať predpisy, predvídať, robiť si prestávky na oddych, nenaháňať čas a tankovať pri zostatku najneskôr štvrtiny nádrže. Tí, ktorí chcú jazdiť nielen bezpečne, ale aj ekonomicky, by mali ísť rýchlosťou najviac 130 km/h, mať najvyšší povolený tlak hustenia pneumatiky a udržiavať čo najnižšiu možnú hmotnosť vozidla.