V rebríčku desiatich najhorších aerolínií na svete zapĺňajú čínske letecké spoločnosti až osem priečok.
Autor TASR
Peking 12. júla (TASR) - Čínske aerolínie a letiská majú aj naďalej najhoršie meškanie letov na svete. Uviedla to dnes spoločnosť FlightStat, ktorá monitoruje cestovný priemysel.
Prieskum spoločnosti FlightStat o časoch letov v minulom mesiaci ukázal, že letisko v Pekingu má spomedzi 35 hlavných letísk na svete najnižšie percento letov odchádzajúcich načas - iba 18,3 percenta. Uviedla to FlightStat na svojej webovej stránke, z ktorej citovala agentúra AP.
Šanghaj bol na tom o čosi lepšie s 28,72 percentami, ale stále mal o desať percent menej než ďalšie najhoršie letisko, turecký Istanbul.
V rebríčku desiatich najhorších aerolínií na svete zapĺňajú čínske letecké spoločnosti až osem priečok. Najvýznamnejšia čínska spoločnosť Air China sa prepracovala z najnižšieho miesta na šiestu priečku, pričom len 54,58 percenta jej letov prišlo načas.
Na webe FlightStatu neboli uvedené žiadne dôvody takého zlého výkonu, ale analytici v oblasti cestovného priemyslu často pripisujú vinu prísnym obmedzeniam vo vzdušnom priestore Číny, ktoré zaviedlo vojenské letectvo, a tak v prístupných koridoroch dochádza k prehusteniu letov.
Letecká doprava sa v Číne viac ako zoštvornásobila vďaka stúpajúcim príjmom obyvateľstva a lacnejším letenkám. Spolu s nárastom sa však objavilo aj meškanie letov, nekvalitné služby a neprispôsobiví pasažieri, čo vyústilo do epidémie zúrivých incidentov vo vzduchu. Ich videozáznamy sa často vysielajú v televízii.
Prieskum spoločnosti FlightStat o časoch letov v minulom mesiaci ukázal, že letisko v Pekingu má spomedzi 35 hlavných letísk na svete najnižšie percento letov odchádzajúcich načas - iba 18,3 percenta. Uviedla to FlightStat na svojej webovej stránke, z ktorej citovala agentúra AP.
Šanghaj bol na tom o čosi lepšie s 28,72 percentami, ale stále mal o desať percent menej než ďalšie najhoršie letisko, turecký Istanbul.
V rebríčku desiatich najhorších aerolínií na svete zapĺňajú čínske letecké spoločnosti až osem priečok. Najvýznamnejšia čínska spoločnosť Air China sa prepracovala z najnižšieho miesta na šiestu priečku, pričom len 54,58 percenta jej letov prišlo načas.
Na webe FlightStatu neboli uvedené žiadne dôvody takého zlého výkonu, ale analytici v oblasti cestovného priemyslu často pripisujú vinu prísnym obmedzeniam vo vzdušnom priestore Číny, ktoré zaviedlo vojenské letectvo, a tak v prístupných koridoroch dochádza k prehusteniu letov.
Letecká doprava sa v Číne viac ako zoštvornásobila vďaka stúpajúcim príjmom obyvateľstva a lacnejším letenkám. Spolu s nárastom sa však objavilo aj meškanie letov, nekvalitné služby a neprispôsobiví pasažieri, čo vyústilo do epidémie zúrivých incidentov vo vzduchu. Ich videozáznamy sa často vysielajú v televízii.