Jednotné európske číslo tiesňového volania 112 bolo prijaté rozhodnutím Rady presne 29. júla 1991 na odporúčania Európskej konferencie poštových a telekomunikačných administratív z roku 1976.
Autor TASR
Bratislava 28. júla (TASR) - V piatok 29. júla oslávi európske číslo tiesňového volania 112 už 25 rokov svojej existencie. TASR informovala Ingrid Ludviková z tlačového oddelenia Zastúpenia Európskej Komisie v SR.
„Aj 25 rokov po zavedení európskeho tiesňového čísla len štvrtina všetkých občanov Európskej únie tuší, že volanie na toto číslo im zabezpečí prístup k záchranným službám v každom členskom štáte únie,“ povedala Ludviková.
Slováci sú však na tom podľa nej výrazne lepšie. „Podľa posledného prieskumu až 72 percent Slovákov vie, že číslo tiesňového volania môžu využiť všade v EÚ. Toto číslo používajú aj v niektorých krajinách mimo Európskej únie, napríklad vo Švajčiarsku, Nórsku, na Islande, v Rusku, Turecku či na Ukrajine,“ doplnila Ludviková.
Číslo 112 je jediné, pri ktorom je hovor automaticky do desiatich sekúnd prepojený na záchranné služby - políciu, prvú pomoc alebo hasičov. „Volať možno bezplatne a nepretržite, 24 hodín denne z akéhokoľvek telefónu. Výhodou 112 je možnosť lokalizácie volajúceho, ako aj možnosť dovolať sa na číslo bez SIM karty,“ uviedla Ludviková.
Jednotné európske číslo tiesňového volania 112 bolo prijaté rozhodnutím Rady presne 29. júla 1991 na odporúčania Európskej konferencie poštových a telekomunikačných administratív z roku 1976.
„Aj 25 rokov po zavedení európskeho tiesňového čísla len štvrtina všetkých občanov Európskej únie tuší, že volanie na toto číslo im zabezpečí prístup k záchranným službám v každom členskom štáte únie,“ povedala Ludviková.
Slováci sú však na tom podľa nej výrazne lepšie. „Podľa posledného prieskumu až 72 percent Slovákov vie, že číslo tiesňového volania môžu využiť všade v EÚ. Toto číslo používajú aj v niektorých krajinách mimo Európskej únie, napríklad vo Švajčiarsku, Nórsku, na Islande, v Rusku, Turecku či na Ukrajine,“ doplnila Ludviková.
Číslo 112 je jediné, pri ktorom je hovor automaticky do desiatich sekúnd prepojený na záchranné služby - políciu, prvú pomoc alebo hasičov. „Volať možno bezplatne a nepretržite, 24 hodín denne z akéhokoľvek telefónu. Výhodou 112 je možnosť lokalizácie volajúceho, ako aj možnosť dovolať sa na číslo bez SIM karty,“ uviedla Ludviková.
Jednotné európske číslo tiesňového volania 112 bolo prijaté rozhodnutím Rady presne 29. júla 1991 na odporúčania Európskej konferencie poštových a telekomunikačných administratív z roku 1976.