V nákupe darčekov predbieha aj Black Friday, ukazuje prieskum.
Autor OTS
Bratislava 9. mája (OTS) - Deň Matiek je významným nákupným sviatkom na Slovensku, druhým najväčším po Vianociach a z pohľadu nákupu darčekov svojou obľúbenosťou zľahka prekonáva dokonca aj Black Friday. Tento deň, ktorý oslavuje a ctí matky, získava na význame nielen ako rodinná udalosť, ale aj ako kľúčový moment pre obchodníkov a značky na celom Slovensku.
Deň matiek druhý po Vianociach
Prieskum, ktorý uskutočnila prieskumná agentúra Perfect Crowd pre spoločnosť Allegro (1), odhalil, že až 30% Slovákov kupuje darčeky na Deň matiek, čo predstihuje ďalšie významné dni ako Valentín (28%) alebo Black Friday (25%). Najaktívnejší v nákupe darčekov sú mladí dospelí vo vekovej kategórii 18-29 rokov, kde takmer polovica (48%) pravidelne vyhľadáva darčeky pre svoje matky.
Táto veková skupina vykazuje významne vyššiu aktivitu v porovnaní so skupinou 30-39 rokov, kde takto nakupuje 29% ľudí, a skupinou spotrebiteľov vo veku 40-49 rokov, s účasťou 22%.
Zaujímavé je, že muži a ženy nakupujú darčeky na Deň matiek takmer rovnako často (31% vs 29%).
Práve mladší dospelí často uprednostňujú online nákupy pre ich pohodlnosť a širokú dostupnosť produktov.
Zvyšujúca sa popularita online nakupovania
Výsledky tiež ukazujú, že 62% Slovákov oceňuje možnosť nakupovať z pohodlia domova – bez ohľadu na príležitosť. Medzi ďalšími motivátormi pre online nákupy je aj lepšia cena (63%), šírka ponuky (52%), či možnosť prezrieť si recenzie produktov (32%).
Prieskum tiež ukazuje, že až 77% Slovákov má skúsenosť s nakupovaním na online trhoviskách, pričom medzi hlavné motivácie patrí výhodná cena, pohodlie a široký výber produktov.
(1) Štúdiu "Medzinárodné platformy a trhoviská na Slovensku" vypracovala spoločnosť Perfect Crowd v januári 2024 na objednávku spoločnosti Allegro. Celkovo sa uskutočnilo 1012 prieskumov na reprezentatívnej vzorke Slovákov, ktorí nakupujú online, vo veku 18-60 rokov. Prieskumy boli realizované online (CAWI).
Deň matiek druhý po Vianociach
Prieskum, ktorý uskutočnila prieskumná agentúra Perfect Crowd pre spoločnosť Allegro (1), odhalil, že až 30% Slovákov kupuje darčeky na Deň matiek, čo predstihuje ďalšie významné dni ako Valentín (28%) alebo Black Friday (25%). Najaktívnejší v nákupe darčekov sú mladí dospelí vo vekovej kategórii 18-29 rokov, kde takmer polovica (48%) pravidelne vyhľadáva darčeky pre svoje matky.
Táto veková skupina vykazuje významne vyššiu aktivitu v porovnaní so skupinou 30-39 rokov, kde takto nakupuje 29% ľudí, a skupinou spotrebiteľov vo veku 40-49 rokov, s účasťou 22%.
Zaujímavé je, že muži a ženy nakupujú darčeky na Deň matiek takmer rovnako často (31% vs 29%).
Práve mladší dospelí často uprednostňujú online nákupy pre ich pohodlnosť a širokú dostupnosť produktov.
Zvyšujúca sa popularita online nakupovania
Výsledky tiež ukazujú, že 62% Slovákov oceňuje možnosť nakupovať z pohodlia domova – bez ohľadu na príležitosť. Medzi ďalšími motivátormi pre online nákupy je aj lepšia cena (63%), šírka ponuky (52%), či možnosť prezrieť si recenzie produktov (32%).
Prieskum tiež ukazuje, že až 77% Slovákov má skúsenosť s nakupovaním na online trhoviskách, pričom medzi hlavné motivácie patrí výhodná cena, pohodlie a široký výber produktov.
(1) Štúdiu "Medzinárodné platformy a trhoviská na Slovensku" vypracovala spoločnosť Perfect Crowd v januári 2024 na objednávku spoločnosti Allegro. Celkovo sa uskutočnilo 1012 prieskumov na reprezentatívnej vzorke Slovákov, ktorí nakupujú online, vo veku 18-60 rokov. Prieskumy boli realizované online (CAWI).