Tatry navštívilo v zime viac ako 800.000 klientov. Lyžiarov v Nízkych a Vysokých Tatrách bolo oproti minulému roku o 80.000 lyžiarov viac.
Autor TASR
Vysoké Tatry 19. apríla (TASR) – Do Vysokých Tatier chodia lyžiari predovšetkým kvôli pekným výhľadom, naopak do Nízkych Tatier kvôli väčšiemu množstvu zjazdoviek.
Vyplýva to z výskumu, ktorý si dala počas uplynulej zimnej sezóny urobiť spoločnosť Tatry Mountain Resorts (TMR), s. r. o., ktorá prevádzkuje lyžiarske strediská v Nízkych a Vysokých Tatrách.
„Návštevníkom sme položili otázku, prečo chodia na lyžovačku práve do Vysokých Tatier, najčastejšia odpoveď bola práve atmosféra v stredisku a výhľady. Až potom nasledovali lanovky, kilometre zjazdoviek a služby,“ uviedol Juraj Chovaňák z TMR.
Strediská vo Vysokých Tatrách sú oproti tým v Nízkych Tatrách menšie, nachádza sa tam cca 10 kilometrov zjazdoviek. „V Nízkych Tatrách to je rozhodujúca dĺžka zjazdových tratí, počet lanoviek a zjazdoviek a variabilita lyžovačky, ktorá najviac láka lyžiarov. Vo Vysokých Tatrách je zase obrovský výškový rozdiel, keď lyžiar z výšky cca 2200 metrov nad morom vidí do doliny 600 metrov nad morom, určite to musí byť zážitok,“ doplnil.
Výskumy okrem toho ukázali, že iba 2 % návštevníkov sa už nevrátia do Vysokých Tatier, 98 % ľudí hovorí, že navštívia naše veľhory ešte viackrát počas sezóny. „Zaujímavé je, že takmer polovica lyžiarov prichádza do Tatier s rodinou, taktiež zaujímavé číslo je, že ľudia v princípe sú spokojní, služby sa zlepšili a zároveň sa podľa respondentov zlepšila aj cenová ponuka,“ vymenúva Chovaňák.
Naopak, lyžiarom sa ešte stále nepáči, že napr. na Štrbskom Plese je nedostatok parkovacích miest a nemôžu zaparkovať priamo pri zjazdovke. „Ľudský faktor ešte stále z času na čas zaostáva, sú sektory, na ktorých musíme nepretržite pracovať,“ uzavrel Chovaňák.
Tatranci hodnotia uplynulú zimnú sezónu pozitívne, zaznamenaný bol cca 15-percentný nárast počtu turistov.
„Zimná sezóna bola podstatne lepšia ako minulý rok, bolo dostatok prírodného snehu, zima bola dosť dlhá, máme apríl a stále sa v lyžiarskych strediskách lyžuje,“ konštatovala výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry Lenka Maťašovská. Okrem samotnej návštevnosti sa takmer o 100 % zvýšil predaj ski balíkov a tiež počet vystavených Tatry Card. „Prevládajú domáci návštevníci, teda Slováci, nasledujú Poliaci a za nimi Česi,“ doplnila Maťašovská.
Návštevnosť patrí k najvýznamnejších kritériám úspechu v cestovnom ruchu. Tatry navštívilo v zime viac ako 800.000 klientov.
Nárast počtu lyžiarov v Nízkych a Vysokých Tatrách bol oproti minulému roku 11 %, čo predstavovalo na svahoch cca o 80.000 lyžiarov viac. Najväčšími skokanmi sa stali Tatranská Lomnica s 25-percentným nárastom lyžiarov a s 29-percentným zvýšením Chopok Juh, ktorý sa už pripravuje aj na veľkú zmenu.
Vyplýva to z výskumu, ktorý si dala počas uplynulej zimnej sezóny urobiť spoločnosť Tatry Mountain Resorts (TMR), s. r. o., ktorá prevádzkuje lyžiarske strediská v Nízkych a Vysokých Tatrách.
„Návštevníkom sme položili otázku, prečo chodia na lyžovačku práve do Vysokých Tatier, najčastejšia odpoveď bola práve atmosféra v stredisku a výhľady. Až potom nasledovali lanovky, kilometre zjazdoviek a služby,“ uviedol Juraj Chovaňák z TMR.
Strediská vo Vysokých Tatrách sú oproti tým v Nízkych Tatrách menšie, nachádza sa tam cca 10 kilometrov zjazdoviek. „V Nízkych Tatrách to je rozhodujúca dĺžka zjazdových tratí, počet lanoviek a zjazdoviek a variabilita lyžovačky, ktorá najviac láka lyžiarov. Vo Vysokých Tatrách je zase obrovský výškový rozdiel, keď lyžiar z výšky cca 2200 metrov nad morom vidí do doliny 600 metrov nad morom, určite to musí byť zážitok,“ doplnil.
Výskumy okrem toho ukázali, že iba 2 % návštevníkov sa už nevrátia do Vysokých Tatier, 98 % ľudí hovorí, že navštívia naše veľhory ešte viackrát počas sezóny. „Zaujímavé je, že takmer polovica lyžiarov prichádza do Tatier s rodinou, taktiež zaujímavé číslo je, že ľudia v princípe sú spokojní, služby sa zlepšili a zároveň sa podľa respondentov zlepšila aj cenová ponuka,“ vymenúva Chovaňák.
Naopak, lyžiarom sa ešte stále nepáči, že napr. na Štrbskom Plese je nedostatok parkovacích miest a nemôžu zaparkovať priamo pri zjazdovke. „Ľudský faktor ešte stále z času na čas zaostáva, sú sektory, na ktorých musíme nepretržite pracovať,“ uzavrel Chovaňák.
Tatranci hodnotia uplynulú zimnú sezónu pozitívne, zaznamenaný bol cca 15-percentný nárast počtu turistov.
„Zimná sezóna bola podstatne lepšia ako minulý rok, bolo dostatok prírodného snehu, zima bola dosť dlhá, máme apríl a stále sa v lyžiarskych strediskách lyžuje,“ konštatovala výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu Región Vysoké Tatry Lenka Maťašovská. Okrem samotnej návštevnosti sa takmer o 100 % zvýšil predaj ski balíkov a tiež počet vystavených Tatry Card. „Prevládajú domáci návštevníci, teda Slováci, nasledujú Poliaci a za nimi Česi,“ doplnila Maťašovská.
Návštevnosť patrí k najvýznamnejších kritériám úspechu v cestovnom ruchu. Tatry navštívilo v zime viac ako 800.000 klientov.
Nárast počtu lyžiarov v Nízkych a Vysokých Tatrách bol oproti minulému roku 11 %, čo predstavovalo na svahoch cca o 80.000 lyžiarov viac. Najväčšími skokanmi sa stali Tatranská Lomnica s 25-percentným nárastom lyžiarov a s 29-percentným zvýšením Chopok Juh, ktorý sa už pripravuje aj na veľkú zmenu.