Z prieskumu však vyplynulo, že dôležitosť sebaodmeňovania vytláča chuť ľudí obdarovať druhých.
Autor TASR
Bratislava 18. novembra (TASR) - Viac ako polovica Európanov považuje za samozrejmé, že si môže kúpiť niečo pre radosť. Pritom minimálne raz mesačne minú na nákupy na spríjemnenie nálady v priemere 51 eur. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti MasterCard, ktorá začala hodnotiť takzvaný Treat Index. Merajú sa ním zvyky spotrebiteľských výdavkov v celej Európe v roku 2013.
Na štúdii sa zúčastnilo vyše 12.000 spotrebiteľov z ôsmich krajín. "Viac ako tretina opýtaných uviedla, že dôvodom takéhoto nákupu je snaha zdvihnúť si náladu. Snaha povzbudiť rodinu a priateľov bola zdôrazňovaná ako jeden z hlavných dôvodov na kúpu darčeka pre ostatných," opísala Jennifer Palmer zo spoločnosti MasterCard.
Z prieskumu však vyplynulo, že dôležitosť sebaodmeňovania vytláča chuť ľudí obdarovať druhých. Zatiaľ čo dvaja z piatich opýtaných uviedli, že skôr kúpia niečo pre druhých ako pre seba, ukázalo sa, že Európania minú v priemere o 5 eur menej za darček pre priateľov alebo rodinu.
Jeden z desiatich ľudí tiež odpovedal, že hlavným dôvodom kúpy niečoho pre radosť pre druhého je fakt, že sa o tento darček dotyčný podelí. A teda, že i on sám z toho bude mať úžitok. Napríklad pri kúpe bonboniéry alebo fľaši vína.
Ľudia pritom za darčeky pre radosť najviac utrácajú na drobnosti ako napríklad na jedlo mimo domu, na čokolády či sladkosti vôbec. Mladší nakupujúci najviac míňajú pri väčších a luxusnejších nákupoch. Ženy si najčastejšie doprajú oblečenie, kabelky a topánky, muži DVD, CD alebo videohry. Na porovnanie: respondenti starší ako 55 rokov uviedli, že si stále kupujú niečo pre radosť, ale 38 % z nich dodalo, že ide o drobnosti, na ktoré sa často pozerajú ako na nutnosti. Napríklad káva alebo syr.
Na štúdii sa zúčastnilo vyše 12.000 spotrebiteľov z ôsmich krajín. "Viac ako tretina opýtaných uviedla, že dôvodom takéhoto nákupu je snaha zdvihnúť si náladu. Snaha povzbudiť rodinu a priateľov bola zdôrazňovaná ako jeden z hlavných dôvodov na kúpu darčeka pre ostatných," opísala Jennifer Palmer zo spoločnosti MasterCard.
Z prieskumu však vyplynulo, že dôležitosť sebaodmeňovania vytláča chuť ľudí obdarovať druhých. Zatiaľ čo dvaja z piatich opýtaných uviedli, že skôr kúpia niečo pre druhých ako pre seba, ukázalo sa, že Európania minú v priemere o 5 eur menej za darček pre priateľov alebo rodinu.
Jeden z desiatich ľudí tiež odpovedal, že hlavným dôvodom kúpy niečoho pre radosť pre druhého je fakt, že sa o tento darček dotyčný podelí. A teda, že i on sám z toho bude mať úžitok. Napríklad pri kúpe bonboniéry alebo fľaši vína.
Ľudia pritom za darčeky pre radosť najviac utrácajú na drobnosti ako napríklad na jedlo mimo domu, na čokolády či sladkosti vôbec. Mladší nakupujúci najviac míňajú pri väčších a luxusnejších nákupoch. Ženy si najčastejšie doprajú oblečenie, kabelky a topánky, muži DVD, CD alebo videohry. Na porovnanie: respondenti starší ako 55 rokov uviedli, že si stále kupujú niečo pre radosť, ale 38 % z nich dodalo, že ide o drobnosti, na ktoré sa často pozerajú ako na nutnosti. Napríklad káva alebo syr.