Quantcast
Spravodajský portál Tlačovej agentúry Slovenskej republiky
Piatok 29. november 2024Meniny má Vratko
< sekcia Magazín

Kampane sa snažia eliminovať stres a podporovať aktivitu na pracovisku

Ilustračné foto Foto: TASR/AP Photo

Kampaň Buď ACTIVE! má pripomenúť zamestnancom v biznis centrách, aký dôležitý je pre ich fyzické a psychické zdravie aktívny pohyb.

Bratislava 24. júna (TASR) – Slovenskí zamestnanci podľa štatistického úradu Eurostat trávia v práci priemerne o dve hodiny viac času, ako by mali, čo je jedným z dôvodov, prečo sú neustále v strese. Viaceré slovenské firmy sa po vzore zo zahraničia rozhodli pre svojich zamestnancov vytvoriť relaxačné miestnosti, či im poskytnúť iné benefity. Bojovať proti stresu na pracovisku sa snažia aj rôzne kampane.

Kampaň Buď ACTIVE! má pripomenúť zamestnancom v biznis centrách, aký dôležitý je pre ich fyzické a psychické zdravie aktívny pohyb. Tiež im ukázať, ako úplne vypnúť myseľ, aby sa človek skutočne zrelaxoval. „Aj desať minút v správnom prostredí má potenciál navodiť pre človeka v strese uvoľnenie," tvrdí psychologička Petra Soláriková.

Do kampane sa zapájajú aj známe osobnosti, ktoré vyzývajú k aktívnejšiemu tráveniu času na pracovisku. Stačí namiesto výťahu použiť schody, občas sa prejsť po kancelárii či urobiť desať drepov. „Fyzická aktivita sa významným spôsobom podieľa na odbúravaní napätia, môže prospieť k zvýšeniu pozitívnej nálady aj k lepšiemu pracovnému výkonu, povedala Soláriková. „Môže to pôsobiť ako alternatívna prestávka v práci, ktorá je na rozdiel od iných zdraviu prospešná, a taktiež môže podporiť dobré neformálne vzťahy na pracovisku,“ dodala. Na prelome mája a júna mali vystresovaní pracovníci vo vybraných bratislavských biznis centrách možnosť vyskúšať si napríklad aj hry vo virtuálnej realite.

Kampaň Buď ACTIVE! je voľným pokračovaním projektu Charge Room, miestnosti, ktorá v roku 2017 v bratislavskom biznis centre fungovala vďaka svojmu vybaveniu ako prvá nabíjačka pre ľudí na svete. Jej interiér navrhla Petra Soláriková, ktorá jej fungovanie aj skúmala.

„Výsledky jasne hovoria o tom, že účastníci výskumu vo veku od 20 do 61 rokov, ktorí si mali možnosť nabíjačku pre ľudí vyskúšať, odchádzali po 10-minútovom relaxe zbavení stresu. Zatiaľ čo po príchode bola na škále od 10 do 35 priemerná hodnota stresu účastníkov na hodnote takmer 20 bodov, po absolvovaní Charge Room klesla na 13 bodov," uviedla Soláriková.